MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sie 02, 2004 1:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
:lol: he he... eeeee.... eghmm Ups

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn sie 02, 2004 8:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Sebian pisze:
MercBeginner pisze:
"Alternatywą dla tradycyjnych paliw jest gaz ziemny, który posiada liczne zalety


Oj, chyba o tym już było... [szalone]

Wspomnijmy też o tym, że jeżeli ktos podejrzewa LPG o niekorztsny wpływ na stary silnik, to metan będzie jeszcze gorszy.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn sie 02, 2004 8:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
and6412 pisze:
Oooo własnie, o takie rady mi chodziło, wreszcie ktoś to zwiężle i prosto ujął. A teraz przejdźmy do wyjaśnień [zlosnik] :
Ad 1) Co to są dobre komponenty (jakie firmy, albo lepiej modele), co to jest Elpigaz.
Ad 2) Podałeś cene z sztukę, czy za 8 ;-) ? Jak sprawdzić czy przypadkiem stare nie są nowe ;-) (moze poprzednik wymienił, w zasadzie to powymieniał 1/3 auta ;-) ), posatym mam prawie 2 komplety kabli, bo mam prawie całe oprzyzadowanie do silnika razy 2 8)
Ad 3) Po czym poznać, jak się za to zabrać itp.. (nigdy tego nie robiłem)

Dzięki


ad 1. O KOMPONENTY POPYTAJ ANTKA JANIKOWSKIEGO, ONI ZAKŁADAJĄ GAZ, DUŻY REDUKTOR, A ELPIGAZ TO FIRMA KTÓRA ZAOPATRZYŁA MOJĄ 280SE W REDUKTOR I NIE CHCIAŁA JEŹDZIĆ!

ad 2. PODAŁEM CENĘ ZA KOMPLET CZYLI 9 SZTUK! CO DO SPRAWDZANIA TO NIGDY NIE ŚCIĄGAJ PRZEWODÓW KOMBINERKAMI, ZOSTAWIAJĄ WYRAŹNE ŚLADY ZNISZCZENIA, NIE CIĄGNIJ ZA KABEL!. OBEJRZYJ DOKŁADNIE FAJKI CZY NIE MAJĄ POPĘKANYCH GUM, CZY NIE SĄ ZAŚNIEDZIAŁE. JEŻELI OGLĘDZINY ORGANOLEPTYCZNE NIE WSKAZUJĄ NA ZNISZCZENIE TO ZAKŁADASZ, ODPALASZ AUTO W NOCY, BIERZESZ WIADRO WODY I LEJESZ, JEŻELI PO SILNIKU NIE BĘDĄ SKAKAŁY ISKRY TO JEST OK, NIESTETY NIE ZNAM INNEGO SPOSOBU. [oczko] O TO JAK SPRAWDZIĆ PRZEWODY TEŻ PODPYTAJ ANTKA.

AD 3. PO ZATKANIU WLOTU DO FILTRA POWIETRZA AUTO POWINNO ZGASNĄĆ JEŻELI GDZIEŚ BOKAMI NIE BĘDZIE WCIĄGAŁO POWIETRZA.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 1:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
georem pisze:
AD 3. PO ZATKANIU WLOTU DO FILTRA POWIETRZA AUTO POWINNO ZGASNĄĆ JEŻELI GDZIEŚ BOKAMI NIE BĘDZIE WCIĄGAŁO POWIETRZA.


Dzięki wielkie za pomoc.
Ad 3) Chodziło mi o rozdzielacz, jak go sprawdzić.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 8:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A gdzie pisałeś że chodzi o rozdzielacz (paliwa?) bo mi umknęło. Wydaje mi się że sprawdzić można jedynie ciśnienia, rozdzielacza chyba się nie naprawia tylko wymienia, ale na 100% tego nie potwierdzę.
P.S. Właśnie kabelki muszą do MB mieć oporność min 1kOhma i nie jeden 17 drugi 1!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Ostatnio zmieniony wt sie 03, 2004 8:52 am przez georem, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 8:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
:oops: Nie zauważyłem, że było - sam się zmoderowałem.

georem pisze:
AD 3. PO ZATKANIU WLOTU DO FILTRA POWIETRZA AUTO POWINNO ZGASNĄĆ JEŻELI GDZIEŚ BOKAMI NIE BĘDZIE WCIĄGAŁO POWIETRZA.

Przy małym "lewym" może też zgasnąć. Ma nie syczeć etc. i już.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Ostatnio zmieniony wt sie 03, 2004 9:30 am przez Wookee, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 9:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
georem pisze:
(...)
P.S. Właśnie kabelki muszą do MB mieć oporność min 1kOhma i nie jeden 17 drugi 1!

[ok]
Pare dni temu sprawdzalem BERU w 230TE (dwa lata maja, ponad 60kkm), i maja opornosc (czy co tam, mierzone w Ohmach) 1.3 [usmiech]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 10:01 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
JareG pisze:
georem pisze:
(...)
P.S. Właśnie kabelki muszą do MB mieć oporność min 1kOhma i nie jeden 17 drugi 1!

[ok]
Pare dni temu sprawdzalem BERU w 230TE (dwa lata maja, ponad 60kkm), i maja opornosc (czy co tam, mierzone w Ohmach) 1.3 [usmiech]

1,3 to chyba w kOhm. [oczko] Jeżeli będą niepozrywane przez patałachów to będą tyle miały. Chciałbym sobie kupić szczypce do ściągania fajek.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 10:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
A ja właśnie mysle nad kompletem kabli, tyle, że z DE, bo w ASO pan powiedział 170/szt :-?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 10:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
MOżna kupić BERU w Polsce i do V8 powinny kosztowac w granicy 700zł, gdzies widziałem NGK do R6 kosztowały ok. 500zł
http://www.moto-profil.pl/oferta/?cennik=ngk_przewody

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 10:50 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
W DE mogą być np za ca 120 E. własnie czekam na odp.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 11:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Wookee pisze:
W DE mogą być np za ca 120 E. własnie czekam na odp.

Daj znac, jaka bedzie cena. w PL to tak jak podal geogrem - ale z Kubusiem doszlismy do wniosku, ze powinny pasowac BERU od M102, tyle ze 2 komplety [hehe] Cena jednego: 240 zl, jakbym sie postaral to pewnie i jeszcze mniej.. a taki zakup juz jest akceptowalny cenowo [usmiech]

OT: Geogrem - moze i i w kOhmach - ja sie nie znam, miernik byl profesjonalny, a pomiar robil kolega elektryk (i cos tam krecil na tym mierniku [hehe]).. w kazdym razie, opornosc kabli moze byc nawet i do 3 czegostam, i beda robic. Ale na 1.3 beda robic na pewno [hehe]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 11:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
JareG pisze:
Wookee pisze:
W DE mogą być np za ca 120 E. własnie czekam na odp.

Cena jednego: 240 zl, jakbym sie postaral to pewnie i jeszcze mniej.. a taki zakup juz jest akceptowalny cenowo [usmiech]

Zdecydowanie akceptowalny. Jezeli pasowałyby, to dla obejmek z numerami cylindrów na dwóch końcach kabla szarpać się nie będę.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 12:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Wookee pisze:
Zdecydowanie akceptowalny. Jezeli pasowałyby, to dla obejmek z numerami cylindrów na dwóch końcach kabla szarpać się nie będę.

Na moje oko beda pasowac na 90% [hehe][usmiech]
Sprawdze, jak bede wymienial silnik w 230TE (M102 idzie weg, a bedzie M104), wtedy zdejme BERU i przypasuje do M117 [ok]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 12:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Kurcze kiedys na stronie JANMOR były opisane długości poszczególnych kabelków, ale juz tego nie ma! :cry: Można było sobie z tego porównać ale klops. :evil:

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl