MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 6:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 07, 2004 5:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
Cześć

Mam problem z hamulcami, który w jakiś sposób jest związany z podciśnieniem. Objawia się to w sposób następujący. Jak hamuje pierwszym naciśnięciem pedału jest OK, ale z każdym puszczeniem i ponownym naciśnięciu pedał twardnieje i znika hamulec. Tak po 4 - 5 razach pulsacyjnego hamowanie samochód już nie hamuje. Dość ważną informacją jest to, że natychmiast po takim pulsacyjnym hamowaniu samochód nie chce zgasnąć (gaszenie na podciśnienie). Dopiero po ok. 5 sekund gaśnie.

Dodam, że mebrana w vacumpompie jest nowa.

P.S. Pytanie dodatkowe:

Czy były różne zaciski hamulcowe kół tylnych (W123)?. Dokładnie chodzi mi o to czy są różne średnice tłoków w zaciskach?

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 07, 2004 7:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A zaworki w vakum też są nowe, a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 07, 2004 7:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
nie pamiętam dokładnie wymiarow ale jak robiłem hamulce z tyłu to w sklepie mieli zestawy o średnicy 32mm i 38mm, ja mam girlinga i pasowały te 38 ze sprężynkami do mocowania a z tego co pamiętam stosowali też firmy bendix i teves ( tak przynajmniej podaje Etzold w książce) [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 07, 2004 8:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
georem pisze:
...a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia.


Jak pisałem już wczesniej membrana jest nowa.

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 07, 2004 9:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
zuzelek pisze:
georem pisze:
...a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia.


Jak pisałem już wczesniej membrana jest nowa.


to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 07, 2004 9:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
FENIX pisze:
to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie


czytałem dobrze. Membrana zostala założona dzisiaj i jest tak samo jak bylo. Na starej też nie było widać dziury.

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 07, 2004 10:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
zuzelek pisze:
FENIX pisze:
to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie


czytałem dobrze. Membrana zostala założona dzisiaj i jest tak samo jak bylo. Na starej też nie było widać dziury.


MOŻE BYŁA TEŻ ŹLE ZAŁOŻONA STARA ALE SKORO MEMBRANA JEST NOWA TO ZNACZY ŻE JEST NOWA I JEST WSZYSTKO OK, TYLKO SZKODA ZE HAMULCÓW NIE MA, NIE MOGĘ NIC WIĘCEJ POMÓC! 8)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 08, 2004 2:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
- Trzeba pojechać na zmierzenie podciśnienia

Zrób tak:
1. Przy wyłaczonym silniku naciśnij mocno hamulec (z wyczuciem tzn, tak żeby trochę się ruszył - podpompował) kilka razy (ok. 6) i po tym uruchom silnik jednocześnie trzymając wciśnięty pedał hamulca. Jeśli po odpaleniu pedał ustąpi to znaczy, że wspomaganie działa i awarii należy szukać w dostarczaniu podciśnienia.

2. Do wspomagania dochodzi przewód (gumowy - chyba [oczko] ) o przekroju ok. 1,5cm. Często niesłusznie jest on zastępowany wężem ogrodowym z plecionką w środku [zlosnik] . Odłącz go od wspomagania i odpal silnik. Sprawdź czy wytwarzane jest podciśnienie, zatykająć palcem przewód.
I tu właśnie szukałbym usterki. Sprawdź czy rurka nie jest stwardniała i czy nie powstało gdzieś pęknięcie. Jeśli tak to wymiana rurki powinna załatwić sprawę. Ewentualnie zobacz czy cybanty są odpowiednio przykręcone.

3. Jeśli jest podciśnienie to do wymiany najprawdopodobniej będzie wspomaganie :(

!!! Uprzedzam, że robisz to na własną odpowiedzialność i w razie wessania Cię do układu podciśnienia lub powstania wszelkich usterek, nie ponoszę odpowiedzialności [zlosnik] !!!

Ewentualnie (w co wątpie) może być to wyciek z tłoczków hamulcowych. Sprawdź czy nie ubywa płynu.


Pozdrawiam
Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl