MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 7:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 09, 2004 9:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
Witam.Po zakupach na Odolańskiej wybrałem sie do garażu na wymianę szczęk i linek od hamulca pomocniczego.Koło zdjęte, zacisk odkręcony, śruba trzymająca póloś odkręcona i tu pojawił się problem.Tarcza hamulcowa nie ma ochoty zejść.Polewana wszelkiej maści płynami, opukiwana a nawet traktowana łychą do opon ... jak siedziała tak siedzi.Jakby była przyklejona do piasty :roll: Może macie jakieś sprawdzone sposoby na zdjęcie tarczy hamulcowej i coś podpowiecie???

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP
MB na ręku
Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
Post: pn sie 09, 2004 10:01 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sruby poloski nie trzeba wykrecac. Musisz popiscic reczny, a robi sie to mniej wiecej tak: ustaw jeden z otworow od sruby w pozycji, aby pokazywal kat 45 stopni (patrz rys.), jak nie bedziesz widzial regulatora (warto pomoc sobie latarka) to obroc tarcze o 90 stopnie zgodnie ze ruchem wskazowek zegara. Jak znajdziesz to srubokretem popusc srube.

Obrazek

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 10:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
Fakt w środku nie popuszczałem hamulca, ale koło kręciło się leciutko.
Dzięki za pomoc

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP

MB na ręku

Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 10:42 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
darood pisze:
Fakt w środku nie popuszczałem hamulca, ale koło kręciło się leciutko.
Dzięki za pomoc


To hamulec szczekowy i jest wyrobiony prog.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 6:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
A czy tarcza nawet trochę nie chcę się ruszyć? Bo jeśli trochę schodzi to może być kwestia łożyska. U mnie z przodu "majster za dychę", za mocno wbił i skręcił łożyska. Potem tarcza nie chciała zejść i trzeba było trochę popracować. Ale w moim przypadku to był przód i sama tarcza dała się zdjąć jakieś 1,5 cm i dalej stop. Nie wiem czy to o to chodzi, ale może też ta informacja w czymś Ci pomoże.

Pozdrawiam
Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 7:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
Tarcza nawet nie drgneła.W sobote potrenuje ten temat od początku.Wszystko rozkręce jeszcze raz i tym razem poluzuję szczęki zobaczymy jaki będzie efekt.
Pozdrawiam

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP

MB na ręku

Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 11:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
MercBeginner pisze:
A czy tarcza nawet trochę nie chcę się ruszyć? Bo jeśli trochę schodzi to może być kwestia łożyska. U mnie z przodu "majster za dychę", za mocno wbił i skręcił łożyska. Potem tarcza nie chciała zejść i trzeba było trochę popracować. Ale w moim przypadku to był przód i sama tarcza dała się zdjąć jakieś 1,5 cm i dalej stop. Nie wiem czy to o to chodzi, ale może też ta informacja w czymś Ci pomoże.

Pozdrawiam
Bartek


ojej Bartek chyba musisz jeszcze troszke sie podszkolic w budowie zawieszen i chyba ogolnie samochodow bo to co wypisujesz to wybacz... po prostu brednie...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 12:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ops :) Sorrki nie wiem co mi strzeliło do głowy, że tarcza hamulcowa jest integralną częścią piasty :oops: Wybaczcie, to rzeczywiście są brednie.

No ale cóż jestem tylko skrzypkiem [zlosnik]
Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 12:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
hihih:)) nio i tak bywa.... no ale ten fachowiec za dyche to Ci tez to lozysko z przodu musial dokrecic.. zes pozniej nei mogl tarczy zdjac??
to co on?? jak Siergiej Bubka?? zalozyl na klucz rure 5 metrową i z rozbiegu jeszcze ja dokrecal???

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 12:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Najwyraźniej :) Bo łożyska po 300km dostały koloru!!! Dobrze, że zacząłem serwisować w dobrym warsztacie, bo bym miał nowe SKF do wymiany :( W tym warsztacie w którym robię teraz, już dokręcili tylko 2 metrową rurką ;)

Pozdrawiam
Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 12:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
ale jaja... no ale coz.... to norma w wielu zakladach .... u nas ostatnio robilismy uszczelke pod glowica w 123 wlasnie i jeden tlok ial gosicu nadpalony no wiec zeby nie rogrzebywac sie za abrdzo z robota gosciu sie zobowiazal ze dostarczy nam jakis uzywany tlok.. pojechal i przywiozl nam ale starszy typ .. nie tzw "kurza łapka" tylko ten poprzedni glosny... wiec go odeslalismy z powrotem do fachowca ktory mu to sprzedal.. na to ten zobaczyl i swierdizl z etylko problemy stwarzamy. wział fleksa i wycial gosicowi w tloku FLEKSEM! "kurzą łapkę" i ten do nas z tym wrocil zeby to zalozyc..... n.c. ja sie wywalilem na plecy jak to zobaczylem:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 12:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Nie no żartujesz? [zlosniki] Ludzie to mają fantazję :)
Nie wspominając już o smarowaniu tarcz hamulcowych i klocków WD 40 bo piszczą :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 12:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
albo smarowaniu zwrotnic w jakims starym nei wiem czym co tez nas pare miesiecy temu odwiedzilo i przy okazji nasamrowane mialo caly uklad hamulcowy az pod pompe bo fachowcy rowniez wrypali smarownica smar przez odpowietrzniki w zaciskach..... genialne:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 9:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
dobrzan pisze:
MercBeginner pisze:
A czy tarcza nawet trochę nie chcę się ruszyć? Bo jeśli trochę schodzi to może być kwestia łożyska. U mnie z przodu "majster za dychę", za mocno wbił i skręcił łożyska. Potem tarcza nie chciała zejść i trzeba było trochę popracować. Ale w moim przypadku to był przód i sama tarcza dała się zdjąć jakieś 1,5 cm i dalej stop. Nie wiem czy to o to chodzi, ale może też ta informacja w czymś Ci pomoże.

Pozdrawiam
Bartek


ojej Bartek chyba musisz jeszcze troszke sie podszkolic w budowie zawieszen i chyba ogolnie samochodow bo to co wypisujesz to wybacz... po prostu brednie...

Polecam obejrzenie tarcz z tyłu (a moze i przodu :-? ) w nowej Lagunie. Miałem tę wątpliwą przyjemność ostatnio [szalone] .

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl