MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 7:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 9:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
krzstian pisze:
(...)cytuje sportowe sprężyny- facet nie pojęcia co to

Facet byc moze MA pojecie.. i se sciemnia liczac ze kupujacy bedzie mial mniejsze od niego [zlosnik]

Cytuj:
nivo...ja niewidziałem jeszcze w beczce nivo gdzie moge znaleźć zdjęcia poszczególnych elementów co by wiedzieć jakie są straty?

Zdjecia nie beda potrzebne.
Nivo sklada sie z:
1. Pompy - bedzie na przodzie silnika
2. Zbiornika na olej - po stronie pasazera
3. Przewodow/rurek etc.
4. Regulatora - jest kolo mostu, dosc kosztowna zabawka (1500 zl netto)
5. Tzw. gruch - sa kolo amorow
6. No i same amortyzatory
7. Sprezyny - tez sa inne niz w sedanie (slabsze)
Zero elektroniki, sama mechanika [usmiech]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 11:50 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
oprocz tego co powyzej:
- lampki cofania i przeciwmglowa czesto sa powsadzane od malucha, roznica jest niznaczna, maja inne sciecie, wiec najlatwiej sprawdzac czy maja napisik bosch lub hella
- jak gruszki sa padniete to auto jest wlasnie mocno twarde
- jak pompa oleju jest padnieta to auto ma czarny olej w zbiorniczku niva
- jak padniety jest zaworek lub amorki to auto szybko siada po wylaczeniu silnika, nowe auta siadaja po trzech dniach.
- amorki powinny byc suche
- silowniki klapy, tez lubia byc sztukowane (u mnie ktos powiercil tapicerke i wstwil jakis silowniczek od bmw) koszt nowe silowniczki prawie 300pln i tapicerka klapy i srodka - jak sie trafi. Klapa powinna sie otwierac sama po nacisnieciu guzika, nie trzeba nic ciagac, a przynajmniej nie powinna opadac po otworzeniu.

jesli chodzi o mniej istotne kombiowe drobiazgi to jest duzo rodzajow tylnej kanpy. Kanapa moze byc dzielona lub nie, moze nie miec zaglowkow, miec dwa lub trzy. W kombi moze byc laweczka lub nie, jesli jest to powinien byc przynajmniej hak do niej na kanapie, a mlodszych modelach pasy do laweczki...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 1:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Ocet pisze:
oprocz tego co powyzej:
- jak pompa oleju jest padnieta to auto ma czarny olej w zbiorniczku niva

Ta pompe ciezko zarznac.. najczesciej siadaja uszczelniacze, i dostaje sie olej z silnika.. i faktycznie kolor calosci robi sie mocno ciemny [hehe]

Cytuj:
- jak padniety jest zaworek lub amorki to auto szybko siada po wylaczeniu silnika, nowe auta siadaja po trzech dniach.

Z tym siadaniem to jest roznie.. moj siada po paru godzinach, niewiele ale jednak. Kilka sekund po odpaleniu podnosi sie..

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 2:42 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Tk, mozna kupic uszczelniacz i wymienic, ale robaota na niedlugo starcz, poniewaz przewaznie uszczelnicz zanim siedzie to dzieja sie dwie rzeczy:
a) wyrabia sie rowek na walku
b) (czesciej) pompka chodzi mimosrodowo i wyrabia sie czop/panewka. Jak calosc dostaje nowej osi obrotu to nowy uszczelniacz tego nie utrzyma. Ale pompka pasuje pompka od 124.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 3:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Ocet pisze:
Tk, mozna kupic uszczelniacz i wymienic, ale robaota na niedlugo starcz, poniewaz przewaznie uszczelnicz zanim siedzie to dzieja sie dwie rzeczy:
a) wyrabia sie rowek na walku
b) (czesciej) pompka chodzi mimosrodowo i wyrabia sie czop/panewka. Jak calosc dostaje nowej osi obrotu to nowy uszczelniacz tego nie utrzyma. Ale pompka pasuje pompka od 124.


No to rozpoczeliśmy test skuteczności wymiany uszczelniacza pompy [zlosnik] , w mojej beczce oczywiście. Póki co, chyba już trzeci miesiąc działa... z tym że amortyzatory już się trochę pocą i do "widowiskowego" podniesienia tyłka trzeba mu załadować 20m.kw. terakoty [zlosnik]

Obrazek

Po wymianie rzeczonego uszczelniacza należy oczywiście wymienić płyn w układzie.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 4:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
A kanapa jest standardowo składana?Czy kombi miało seryjnie jakąś rolete zasłaniającą bagaż?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 4:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
krzstian pisze:
A kanapa jest standardowo składana?Czy kombi miało seryjnie jakąś rolete zasłaniającą bagaż?


każda kanapa jest składana - dodatkowo może być dzielona oraz + zagłówki

a co do rolety bagażnika była ona razem z siatką oddzielającam bagażnik od kabiny ale za dodatkową opłata

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 7:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Ocet pisze:
Tk, mozna kupic uszczelniacz i wymienic, ale robaota na niedlugo starcz, poniewaz przewaznie uszczelnicz zanim siedzie to dzieja sie dwie rzeczy:
a) wyrabia sie rowek na walku
b) (czesciej) pompka chodzi mimosrodowo i wyrabia sie czop/panewka. Jak (..)

U mnie na razie wsio jest OK, a juz pod 20kkm po wymianie pyknalem.. [usmiech]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 1:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Serdecznie dziękuje za przydatne rady , auto juz obezjzalem i okazalo sie kompletna klapa (silnik) co nieznaczy że chce zamykać temat szeroki jak rzeka tak więc będe serdecznie (podejżewam że nie tylko ja ;) )wdzięczny za kolejne uwagi dotyczące jakże żadkich i pięknych kombiaków [pub]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl