MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 6:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 20, 2004 1:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Po wymianie wszystkich drążków, po miesiącu odezwały się stuki w przekładni kierowniczej (ze wspomaganiem)
Czy mam się bać?
Czy takie stuki (przy stanowczych ruchach kierownicą na postoju - przy zgaszonym i odpalonym silniku) oznaczają koniec przekładni czy można coś jeszcze z tym zrobić?
Regulowałem to w warsztacie, ale oprucz zwiększenia się jałowego luzu kierownicy, nic się nie uciszyło?

Jak to jest, że dokręcając śrubę regulacji, zwiększył się luz na kierownicy? Czyżby w złą stronę kręciłem?

Proszę o pomoc!!!
Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 1:13 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
A w jakim warsztacie robiles te przekladnie? :o
Srube sie wykreca aby zlikwidowac luz. Nalezy to robic na odpietych drazkach i bardzo ostroznie. Luz sie reguluje na skrajnych polozeniach, tam gdzie przekladnia jest najmniej zuzyta. Jak wyregulujesz do jazdy na wprost, to nastepna przekladnia to ok. 200 PLN. Przy pierwszym skrecie wejdziesz na wartosci ujemne luzu, ergo rozwalisz wlasnymi raczkmi wlasna przekladnie.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 1:17 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
A w jakim warsztacie robiles te przekladnie? :o
Srube sie wykreca aby zlikwidowac luz. Nalezy to robic na odpietych drazkach i bardzo ostroznie. Luz sie reguluje na skrajnych polozeniach, tam gdzie przekladnia jest najmniej zuzyta. Jak wyregulujesz do jazdy na wprost, to nastepna przekladnia to ok. 200 PLN. Przy pierwszym skrecie wejdziesz na wartosci ujemne luzu, ergo rozwalisz wlasnymi raczkmi wlasna przekladnie.


Kur....rza stopa! No oni mi regulowali na wprost!!! A co by się stało gdyby miało być już źle? Bo samochód w drodze do domu zachowywał się normalnie oprucz dosyć sporego luzu na kierownicy!

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 1:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
w jakim stanie masz wspornik drażka ??? to cos na drugiej podłużnicy

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 1:22 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
jesli robiles na Tapicerskiej to zrobili to napewno dobrze, a kola byly proste, bo drazki byly odpiete.
Oni tez wiedza ze likwiduje sie luz odkrecajac srube i jak wyreguluja na skrajne polozenie, to zostanie luz w jezdzie na wprost wynikajacy z czestszej jazdy w tym kierunku i wiekszego zuzycia w tym kierunku...
A jesli nie na Tapicerskiej...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 1:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Niestety nie robiłem na Tapicerskiej. Śruba została odkręcona (poluzowana), drążki nie były odłączone. Koła ustawione na wprost.

Czy skutki uszkodzenia poczułbym odrazu czy to dopiero wyjdzie?
W drodze powrotnej nic się nie wydarzyło... Zwiększył się tylko luz

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 1:35 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
jak sie zwiekszyl luz to moglo lamerstwo przegiac, i w najlepszym razie zabawa od poczatku... Jak juz ktos sie ma uczyc na Twoim samochodzie to najlepiej jak bedziesz to TY... Takie fachury co sie do tej pory nic nie nauczyly to po rozwaleniu Ci samochodu dalej nic nie beda wiedzialy...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 1:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
jak sie zwiekszyl luz to moglo lamerstwo przegiac, i w najlepszym razie zabawa od poczatku...


A trochę jaśniej? Co znaczy "zabawa od początku"? Tzn przekładnia do wywalenia?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 1:49 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
przekladnia do wywalenia to jest najgorszy wypadek. Mialem na mysli, ze moze sie jeszcze da ustawic ten luz prawidlowo...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 2:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
wiedzmin pisze:
w jakim stanie masz wspornik drażka ??? to cos na drugiej podłużnicy


Dzięki Wiedźmin, na szczęście już się dowiedziałem, że nie ma tragedii. Mianowicie zamiast skasować luz, tylko go zwiększyli i dobrze bo bym miał przekładnię do wymiany.
A co do wspornika to wymianiałem niedawno na Lemfordera więc tu raczej nie szukam kuku :)

Pozdrawiam

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 10:09 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Stuki sa, bo masz spory luz na przekladni. Troche zanikna jak go Ci dobrze ustawia. Pytanie tylko, jaki luz zostanie na kierownicy, po wyregulowaniu dobrze luzu na przekladni. Jesli nadal spory to bedzie lekko stukac, ale przejmowac sie tym za bardzo nie ma co. Luz na przekladni lepiej ustaw na tapicerskiej, kosztuje to troche wiecej, niz krecenie przez innych, ale masz gwaracje, ze bedzie ok.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl