MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 3:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 27, 2004 8:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam !
Dzis problem, ktory ostatnio zajmuje mi duzo czasu mianowicie pierwszy raz odkad posiadam 123 postanowilem jezdzic dopoki nie zapali sie rezerwa lub auto stanie i odmowi wspolpracy. Zawsze jakos dotankowywalem gdy wskazowka zblizala sie do R i w ten sposob nie wiem czy rezerwa dziala jsk sie nalezy. Moje watpliwosci wynikaja z tego ze wskazowka juz od paru dni (dziennie ostatnio jezdze malo od 5 do 25 kilometrow zalezy od potrzeby przewaznie okolo 8) wskazuje R (ale jeszcze nie lezy ponizej tak jak to ma miejsce przy wylaczonym silniku) a ja nadal jezdze a rezerwa sie nie pali. Myslalem ze jest uszkodzona ale przy wlaczonym zaplonie kontrolka swieci po odpaleniu gasnie czyli wszystko OK. I teraz kwestia jest taka - ostatnio gdy wskazowka byla bardzo blisko R zalalem za 50 PLN (dokladnie 18,5 litra) plus to co mialem w baku (ile nie wiem) i do tej pory zrobilem 300 km. Jak to jest u Was czy rezerwa zapala sie dopiero gdy wskazowka spadnie ponizej R czy moze troche wczesniej ?. Pytanie drugie jaki jest podawany przez producenta zasieg mojego wozu (200 D) ?. I pytanie trzecie - jak jest procedura w Dieslu gdy kompletnie zabraknie paliwa ?? - nigdy nie mialem potrzeby tego wiedziec wiem tylko gdzie jest pompka i co sie z nia robi w razie gdyby ale czy jest jeszcze cos moze jakas kolejnosc czynnosci - prosze o maly manual. W zwiazku ze zwiazkiem na pierwsze kwestie powinni sie raczej wypowiedziec wlasciciele Diesli, gdyz w benzynce moim zdaniem moze to wygladac troche inaczej (chodzi o wskazania, zasieg itp.).

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: pn wrz 27, 2004 8:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Cremek pisze:
Witam !
Dzis problem, ktory ostatnio zajmuje mi duzo czasu mianowicie (...)


Cremek chłopie! Zostaw testy Zientarskiemu & synowi ewentualnie redaktorkom z AutoŚwiata. (vide: "jazda na wolnych obrotach, czyli o co chodzi w skrzyni") Filtry sobie pozapychasz i za chwilę będziesz musiał je testować...

Moja Pani Doktor od fonetyki jęz. niemieckiego, skądinąd niezły fachowiec, rozpoczęła kiedyś rano zajęcia zdaniem: "My sobie tak z mężem wieczorem leżymy i zastanawiamy się nad tym jak to faktycznie jest z tymi samogłoskami..."

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony pn wrz 27, 2004 8:54 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 8:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Hmmm nie bardzo rozumiem o co ci chodzi o ile tescik z wolna jazda na wysokim biegu niekoniecznie mial sens o tyle wydaje mi sie ze kwestia spalania i wskaznikow za to odpowiedzialnych jest dosyc istotna gdyz pozwala stwierdzic kiedy nalezy spodziewac sie momentu krytycznego i bezwzglednie tankowac jak rowniez pozwala obliczyc w miare rozsadnie spalanie auta a tym samym jego zasieg, W zwiazku z tym nie czaje czego sie czepiasz a poza tym nie wydaje mi sie zeby Zientarski czy jakikolwiek inny dziadowski program motoryzacyjny (Top Gear RULEZ !!! [zlosnik]) rodzimej produkcji zechcial pod tym katem przetestowac 123.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: pn wrz 27, 2004 8:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
Cremek chłopie! Zostaw testy Zientarskiemu & synowi ewentualnie redaktorkom z AutoŚwiata. (vide: "jazda na wolnych obrotach, czyli o co chodzi w skrzyni") Filtry sobie pozapychasz i za chwilę będziesz musiał je testować...


Co racja to racja.
Nigdy nie wiadomo ile syfu wozi się w baku, a znając życie jest tego troche.
Jeśli chcesz sprawdzić czy zapala się rezerwa to wymontuj czujnik paliwa
(wg instrukcji ze strony w dziale WARSZTAT)
i obróc go o 180 stopni. Wtedy zobaczysz co i jak...
Wydaje mi się, że test rezerwy przy przekręceniu zapłonu jest tylko
po to żeby sprawdzić czy sama żarówka w zegarach nie jest przepalona.
Nie jest to test styku w czujniku paliwa.
Z tego co mówisz, żarówka jest O.K., ale najwyraźniej styk obwodu rezerwy w baku
jest zerwany albo przerdzewiały.


Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony pn wrz 27, 2004 8:54 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 4 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 8:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Cremek pisze:
(...) wydaje mi sie ze kwestia spalania i wskaznikow za to odpowiedzialnych jest dosyc istotna gdyz pozwala stwierdzic kiedy nalezy spodziewac sie momentu krytycznego i bezwzglednie tankowac jak rowniez pozwala obliczyc w miare rozsadnie spalanie.


Ważne to jest w samolocie. W dieslu jazda do końca grozi tym czym napisałem. A problem nieszczęsnej lampki poruszaliśmy wielokrotnie, żeby nikt już nie musiał tego testować.

A co do zasięgu to blondynka się nie przejmuje, że benzyna drożeje, bo i tak tankuje zawsze za 30 złotych.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 8:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Dobra w takim razie powiedzcie mi tylko jeszcze w ktorym momencie normalnie rezerwa powinna sie zapalic, przy zblizaniu sie do R, w pozycji R czy ponizej R ?? - i to na tyle bedzie w tym temacie chyba.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 9:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
z opisu wynika ze juz dawno powinnabyla ci sie zapalic ... przeczysc czujnik jak w opisie w warsztacie ....

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 9:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Cremek pisze:
Dobra w takim razie powiedzcie mi tylko jeszcze w ktorym momencie normalnie rezerwa powinna sie zapalic, przy zblizaniu sie do R, w pozycji R czy ponizej R ?? - i to na tyle bedzie w tym temacie chyba.


Jak przeczyścisz to zapali się we właściwym momencie. Mi poniżej R. Pamiętaj, że to tylko orientacyjna wskazówka, a nie superdokładny przyrząd dlatego: 9,5 - 12 litrów.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony pn wrz 27, 2004 9:25 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pn wrz 27, 2004 9:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 20, 2003 9:51 pm
Posty: 634
Lokalizacja: Kraków,Chorzów
Cremek pisze:
Witam !
Dzis problem, ktory ostatnio zajmuje mi duzo czasu mianowicie pierwszy raz odkad posiadam 123 postanowilem jezdzic dopoki nie zapali sie rezerwa lub auto stanie i odmowi wspolpracy. Zawsze jakos dotankowywalem gdy wskazowka zblizala sie do R i w ten sposob nie wiem czy rezerwa dziala jsk sie nalezy. Moje watpliwosci wynikaja z tego ze wskazowka juz od paru dni (dziennie ostatnio jezdze malo od 5 do 25 kilometrow zalezy od potrzeby przewaznie okolo 8) wskazuje R (ale jeszcze nie lezy ponizej tak jak to ma miejsce przy wylaczonym silniku) a ja nadal jezdze a rezerwa sie nie pali. Myslalem ze jest uszkodzona ale przy wlaczonym zaplonie kontrolka swieci po odpaleniu gasnie czyli wszystko OK. I teraz kwestia jest taka - ostatnio gdy wskazowka byla bardzo blisko R zalalem za 50 PLN (dokladnie 18,5 litra) plus to co mialem w baku (ile nie wiem) i do tej pory zrobilem 300 km. Jak to jest u Was czy rezerwa zapala sie dopiero gdy wskazowka spadnie ponizej R czy moze troche wczesniej ?. Pytanie drugie jaki jest podawany przez producenta zasieg mojego wozu (200 D) ?. I pytanie trzecie - jak jest procedura w Dieslu gdy kompletnie zabraknie paliwa ?? - nigdy nie mialem potrzeby tego wiedziec wiem tylko gdzie jest pompka i co sie z nia robi w razie gdyby ale czy jest jeszcze cos moze jakas kolejnosc czynnosci - prosze o maly manual. W zwiazku ze zwiazkiem na pierwsze kwestie powinni sie raczej wypowiedziec wlasciciele Diesli, gdyz w benzynce moim zdaniem moze to wygladac troche inaczej (chodzi o wskazania, zasieg itp.).


Witam. Po ile ty tankujesz ropę? Za 50zł 18,5 litra!!! Chciałbym za 5 dychów tyle zatankować :lol: . W Krakowie najtaniej widziałem po 3,20 za 1litr.


Pozdrawia Marcin [oczko]

_________________
MB W115 220D 71r. kiedyś automatic.
Ex:MB W115 200D. 76r
Ex:MB C123 280CE 81r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 9:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Po 2,70 :D

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 9:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Cremek pisze:
Dobra w takim razie powiedzcie mi tylko jeszcze w ktorym momencie normalnie rezerwa powinna sie zapalic, przy zblizaniu sie do R, w pozycji R czy ponizej R ?? - i to na tyle bedzie w tym temacie chyba.


Po to jest forum żeby pytać :)

Mówię Ci rozbierz ten czujnik i wszystko będzie jasne.
Rezerwa zapala się kiedy wskazówka jest na kresce R [zlosnik]

3,31/L :evil:

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony pn wrz 27, 2004 9:49 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 9:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Cremek pisze:
Po 2,70 :D


Dawaj adres, jade i do pelna prosze [zlosnikz]
We Wrocku 3,14 musze dac za literka. A 400km na wschód znajomy przedaje paliwa w hurcie... Tilko troszku daleko.

Pozdro i nie zapowietrzonych wtrysków zycze

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 9:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Cremek pisze:
Po 2,70 :D


Dlaczego w iinych miastach jest duzo drozej ?

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
Ja ostatnio wymieniałem przewody paliwowe i przy okazji musiałem zlać całą wachę.
tak wyglądały przewodziki- masakra
Obrazek


i wlałem dokładnie 15 litrów do baku , wskazówka nawet nie drgnęła.
Rezerwa się nie zapaliła bo żarówka się spaliła rok temu ,jeżdże na LPG .
Więc nie mogę stwierdzić kiedy się zapala.
Fakt , faktem że jak zlałem paliwo,miałem sporo syfu w naczyniu
więc uważaj .

_________________
W123-230E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 11:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
qzyn pisze:
Cremek pisze:
Po 2,70 :D


Dawaj adres, jade i do pelna prosze [zlosnikz]
We Wrocku 3,14 musze dac za literka. A 400km na wschód znajomy przedaje paliwa w hurcie... Tilko troszku daleko.

Pozdro i nie zapowietrzonych wtrysków zycze


fajnie bylo taknowac nieadwno ropke za 3,14 chociazby:PPPP teraz niestety ... 3,32 i ni cholery taniej.. no chyab tam gdzie szambo tankuja albo ci co sprzedaja najdroższa wode w miescie to bedzie ze 3,02

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl