MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 7:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 22, 2004 3:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Orjętuej się ktoś czy to oryginał bo pierwszy raz widzę a niemieckiego ni w ząb [zlosnik] http://mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111146416435&sprache=1[/list]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 22, 2004 3:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Widziałem pare razy we Francji na przełomie lat 80/90, i w USA sporo tego jeździ.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 25, 2004 7:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Nadwozie widziałęm, ale dziwi mnie 780 - to by oznaczało silnik 8 cylindrowy. Kto taki dał Volovinie? Limuzyny były 740 i 760 - nie było 780.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 25, 2004 10:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane)

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 25, 2004 10:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
wsumie jo to by się zgadzało [oczko]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 26, 2004 3:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
misiek pisze:
Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane)


Dzięki. W przypadku 480 domyślałem się, że nie chodzi o liczbę cylindrów [zlosnik] , ale seria 7 zmyliła mnie. W końcu był 262 o absolutnie "prawidłowej" nomenklaturze, a reszta serii 7 ma oznaczenia zgodne ze standardem. W książce którą właśnie przeglądamy z AMG widnieje informacja, że te QP występowały także z silnikiem turbodiesel 2383 90KM :-?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 26, 2004 3:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
Bukol pisze:
misiek pisze:
Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane)


W książce którą właśnie przeglądamy z AMG widnieje informacja, że te QP występowały także z silnikiem turbodiesel 2383 90KM :-?


CIEKAWE, BEZ TURBINY MA 82 KM! ;)

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 26, 2004 4:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
pp pisze:
CIEKAWE, BEZ TURBINY MA 82 KM! ;)


To często spotykane, n.p. Toyota Hi Lux ma podobną różnicę. Dołożenie turbiny miało na celu redukcję spalin, a nie poprawę osiągów.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 26, 2004 5:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
pp pisze:

W książce którą właśnie przeglądamy z AMG widnieje informacja, że te QP występowały także z silnikiem turbodiesel 2383 90KM :-?


CIEKAWE, BEZ TURBINY MA 82 KM! ;)[/quote]

Moc to nie wszystko, te modele były znane z niskociśnieniowych turbin [nie jestem pewien, ale chyba 0,9 bar], co pozwalało na pracę dodmuchu w zasadzie w całym paśmie użytkowych prędkości obrotowych silnika, i co zatem poprawiało w znaczący sposób elastyczność młynka.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 8:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
no dobrze, ale dla przykladu Tianowy silnik z T 2,4 D ma juz 116 KM

_________________
P.P.

MB L206 DG, '75

SAAB 900i, 2.0, '88

VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88



"DAS BESTE ODER NICHTS,

HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 9:10 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
pp pisze:
no dobrze, ale dla przykladu Tianowy silnik z T 2,4 D ma juz 116 KM


W moim katalogu jest wyrźnie napisane ze ma 90 KM.

A silnik 2.4 D i 2.4 TD w VW LT tez miały różne moce, szczegulnie że były TD i TDi (z interculerem)

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 4:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Bukol pisze:
misiek pisze:
Bukol, nomenklatura Volvo z lat 70-80-90 rzeczywiscie pozwala ustalic liczbe cylindrow w silniku (srodkowa cyfra oznaczenia modelu) jednak sa od tego wyjatki: 480 (male coupe, model bardziej znany) i 780 (duze coupe, mniej znane)


Dzięki. W przypadku 480 domyślałem się, że nie chodzi o liczbę cylindrów [zlosnik] , ale seria 7 zmyliła mnie. W końcu był 262 o absolutnie "prawidłowej" nomenklaturze


Nie tylko 262 ale rowniez 164 (przedluzone 144 czterodrziowa limuzyna z innym przodem) z silnikiem B30 (rzedowa szostka 2996ccm w kilku wersjach - B30A dwa gazniki Zenith/Stromberg 130KM, B30E - Bosch D-Jetronic 160KM oraz B30F - Bosch D-Jetronic 145KM)

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 4:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
misiek pisze:
Nie tylko 262 ale rowniez 164 (przedluzone 144 czterodrziowa limuzyna z innym przodem) z silnikiem B30 (rzedowa szostka 2996ccm w kilku wersjach - B30A dwa gazniki Zenith/Stromberg 130KM, B30E - Bosch D-Jetronic 160KM oraz B30F - Bosch D-Jetronic 145KM)

Pozdrawiam


Ale oznaczenie modelu 164 jest prawidłowe: 1- model, 6 - cylindry, 4 - drzwi (w późniejszych modelach zrezygnowano z trzeciego oznaczenia i było zawsze 0).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 7:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Bukol pisze:
misiek pisze:
Nie tylko 262 ale rowniez 164 (przedluzone 144 czterodrziowa limuzyna z innym przodem) z silnikiem B30 (rzedowa szostka 2996ccm w kilku wersjach - B30A dwa gazniki Zenith/Stromberg 130KM, B30E - Bosch D-Jetronic 160KM oraz B30F - Bosch D-Jetronic 145KM)

Pozdrawiam


Ale oznaczenie modelu 164 jest prawidłowe: 1- model, 6 - cylindry, 4 - drzwi (w późniejszych modelach zrezygnowano z trzeciego oznaczenia i było zawsze 0).


A jak najbardziej, oznaczenia stoczterdziestki i stoszescdziesiatki sa prawidlowe [ok]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl