MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 10:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 19, 2004 4:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 15, 2004 11:32 am
Posty: 97
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
mam nastepujacy problem:
chciałbym sie dowiedziec przy jakich predkosciach powinny sie zmieniac biegi w MB 123 300D autom.
u mnie stała sie rzecz nie bywała znalazłem odłączony przewód podciśnienia od regulacji świateł prednich którm zasysane było powitrze przez układ podcisnienia wiec postanowiłem go zatkać bo nie mogłam zgasić zimnego silnika czyli była to nieszcelnośc (regulacja swiateł i tak nie działała) . po tym zabiegu biegi zaczeły sie zmieniac bardzo płynnie i gładko ale zmieniły sie predkosci: i tak na trójka wrzuca sie przy niecałych 30km/h czwórka przy ciepłym silniku juz przy ok 45km/h . czy to normalne ? jesli nie to jak to wyrególować i czym
poprosze o dokładny opis. z góry dziekuje! pozdrawiam[/b]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 19, 2004 4:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
jeśłi podane prędkości są przy jeździe spokojnej (ekonomiczne) to wszystko jest OK

sprawdz czy jak przy 45km/h (jadąc na 4biegu) depniesz gaz do dechy to czy zadziałą kickdawn ?

poza tym automat rusza z drugiego biegu

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 19, 2004 4:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
wszystko jest ok, U mnie przy spokojnej jeździe wogule nie wrzuca III, odrazu na IV tak jak piszesz. to jest przy ok 45-50km. Przy agresywnej jeżdzie zmienia biegi mniejwięcej tak jak wskazują znaki na cyferblacie prędkościomierza. "Naprawiacz" skrzyń automatycznych w gdyni, powiedział że tak ma być.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 19, 2004 4:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Też uważam, że jeśli delikatnie obchodzisz się z gazem to te wartości są w normie. Automat przełącza biegi w zależności od tego jak traktujesz gaz i nie ma stałych prędkości przy, których dany bieg powinien się załączyć. Pewna wskazówką mogą być oznaczenia na prędkościomierzu.
W silniku 110 taką regulację wykonuje się chyba obracając tą rurę w której znajduje sie bagnet, ale może się mylę, no i nie wiem czy w twoim silniku jest tak samo.
Powodzenia.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 1:41 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
FENIX pisze:

poza tym automat rusza z drugiego biegu

Nie kazdy są takie co ruszają z 1 biegu

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 1:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
elvis pisze:
W silniku 110 taką regulację wykonuje się chyba obracając tą rurę w której znajduje sie bagnet, ale może się mylę, no i nie wiem czy w twoim silniku jest tak samo

mylisz się

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł: Witam ponownie
Post: pn lis 22, 2004 8:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 15, 2004 11:32 am
Posty: 97
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
dzięki za opinie ale jeszce sprecyzuje ,że przy zimnym silniku 4bieg wchodzi przy ok 45-50km/h przy rozgrzanym nawet przy 40km/h (hm i nie wiem czy to przawidłowo poniewaz jazda staje sie mułowata). poza tutym nie zaoserwowałem jakis znaczacych zmian predkości przy których zmieniaja sie biegi jesli wcisnę mocniej pedał gazu.no i powiedzcie czym to sie da podregulowac. A co mnie najbardziej martwi to to ze jak dodam wiecej gazu to przy zmianie z 2 na3 bieg silnik przez moment dostaje wiekszych obrotów , czy to tarcza sie slizga :cry: (ale samochód przyspiesza mimo ze silnik wyje jakby na pusto chodził).
hehezawraca głowe głupotami
pozdrawiam emil !!!!!!!!!! :)


Na górę
Post: śr lis 24, 2004 8:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
emiloski pisze:
czy to tarcza sie slizga :cry: (ale samochód przyspiesza mimo ze silnik wyje jakby na pusto chodził).


No tak jakby, ale nie przejmuj się tym. [zlosnikz]

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 8:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
marcin280e pisze:
FENIX pisze:

poza tym automat rusza z drugiego biegu

Nie kazdy są takie co ruszają z 1 biegu


zgadza ale z pierwszego biegu ruszają zazwyczaj skrzynie aut. 3-biegowe a 4-biegowe zazwyczaj ruszają z 2-biegu.
Oczywiście nie upieram się przy tym fakcie bo to można sobie wyregulować żeby auto ruszało z 1-biegu, ale wiekszość rusza z 2.

a jak było fabrycznie to nie wiem dokładnie.

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 11:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
FENIX pisze:

zgadza ale z pierwszego biegu ruszają zazwyczaj skrzynie aut. 3-biegowe a 4-biegowe zazwyczaj ruszają z 2-biegu


To kompletne bzdury.
Trudno oczekiwać aby skrzynia 3-biegowa ruszala z 2 biegu i rzecz jest oczywista.
Skrzyne czterobiegowe stosowane w "slabych" motorach startują z pierwszego biegu.
Skrzynie czterobiegowe stosowane w "mocnych' motorach np.6 cyl benzyna startuja z drugiego biegu.
od tej reguly istnieja odstępstwa np 300D startuje z 2 a 300SD z 1

FENIX pisze:
Oczywiście nie upieram się przy tym fakcie bo to można sobie wyregulować żeby auto ruszało z 1-biegu, ale wiekszość rusza z 2.


Jak to sie reguluje?
Naprawilem kilka takich skrzyń i nie wiem...
napisz cos wiecej...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: śr lis 24, 2004 11:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
emiloski pisze:
A co mnie najbardziej martwi to to ze jak dodam wiecej gazu to przy zmianie z 2 na3 bieg silnik przez moment dostaje wiekszych obrotów , czy to tarcza sie slizga :cry:

Prawdopodobnie masz zanieczyszczoną płyte zaworow.
Dalsza jazda spowoduje poważniejsza awarię.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 8:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
Jeżeli jest to Diesel to przy pompie wtryskowej masz taki pierdolnik aluminiowy przykręcony zaraz za pompką współpracuje z cięgnem gazu ,wchodzą do niego bodajże trzy przewody podciśnienia . Przykręcony jest na trzy śrubki. Zaznacz sobie położenie w którym jest i możesz spróbować albo do tyłu albo do przodu pokręcić nie pamiętam. Tym ustrojstwem sobie wyregulujesz kiedy ma przełączać biegi . Można se ustawić na jazdę bardziej sport lub ekomomy. A co do jedynki w automacie to jest w zależności od obciążenia jak auto ma leciutko to startuje z 2 a jak pierd.... na gaz to startuje z 1

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl