MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 21, 2025 1:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lis 17, 2004 3:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Mam takie pytanie:
Czy to normalny objaw, że kiedy silnik jest zimny to po umiarkowanym
wciśnięciu gazu (wciskam trochę gazu i tak trzymam) silnik powoli nabiera obrotów, po czym dochodzi do pewnej "granicy" powyżej której wkręca się już dużo szybciej.
Oczywiście gdybym wcisnął bardziej zdecydowanie to wkręciłby się
od razu (sprawnie), ale chodzi mi o to że kiedy podaje mu trochę mniejszą dawkę paliwa wtedy występuje ten efekt.
Na gorącym silniku tego nie ma, przynajmniej nie w tak dużym stopniu.

Diesel'e tak mają, czy może powinienem pojechać na regulację pompy?

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony śr lis 17, 2004 3:45 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 3:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Miałem identycznie w 200D. Teraz niewiem ale chyba też, poprostu nie zwróciłem uwagi.

Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 3:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Myślisz że to coś "groźnego" ?

Pytam, bo mówisz, że Twoja 200D miała tak samo, a wiemy z Twoich postów że padła :(
Pociszam się tym, że Twój obecny silnik też tak reaguje :)

Czy może to być kwestia zbyt wczesnego lub późnego zapłonu?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 3:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Nie no co ty moja 200D padła przez średnią statystyczną he he, tzn średnią prędkość jakieś 140-150km/h na trasach. A taki efekt wydaje mi się że to poprostu się rozgrzewa silnik, wtryski itd. itp. Napewno nie jest to nic groźnego. A czy teraz tak mam to nie jestem pewny, ale myśle że to wtryski z pompą tak robią, podobnie jak to że na zimno zawsze przez chwile słychac ich stukanie troche głośniej no i troche dymi... [oczko]

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 3:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Acha, to dobrze.

150km/h he he looozik [zlosnik]

Ja moją 240D, ponad 130km/h to boje się bujać :)
Po za tym już przy 110km/h silnik przypomina, że jest i działa [zlosnik]
( 4 Manual )

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 4:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Zrobiłem tym stylem jazdy ok70tkm, tzn nie zawsze tak ostro ale często. Teraz żałuje bo ta dwusetka chodziła jak złoto... no i pewnego razu po wycieczce nad morze (920km) wjechałem do Legnicy i silnik "wystrzelił" tzn woda sie zgotowała i zgasła. Efekt: popękane pierścienie itd.
Teraz już tak nie jeżdże :(

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 17, 2004 4:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Smutno się słucha takich opowieści.
"silnik "wystrzelił" tzn woda sie zgotowała i zgasł"

No cóż, i tak bywa.
Mam nadzieję, że moja 240 powozi mnie trochę bo traktuje ją jak
oczko w głowie. Nawet kiedy na mnie trąbią (a nie trąbią :) ) to nie przyspieszę...
I jeśli jest choćby trochę gorsza nawierzchnia to wtedy już nikt
mnie nie zmusi do przyspieszenia :) Jadę tak żeby nie bolało [zlosnik]

Dobrze ma ze mną :) Nawet moja Kobieta jest czasem zazdrosna [zlosnik]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 19, 2004 11:58 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 22, 2004 2:14 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Tarnobrzeg
u mnie w 200D jest tak sam jak sie nagrzeje to chodzi ok mam jeszcze jednen klopocik bo jak nazimnym silniku dodam gazu i szybko puszcze to gasnie no ale to chyba normalne dlatego dwie do trzech minutek i jade w traske i jest ok. Aha moze przy okazji jaki plyn lejeci do chlodnicy na zime ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 19, 2004 12:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Umnie też nieraz gaśnie na zimno odrazu jak puszcze gaz, ale tylko jak jest bardzo zimno.
Cytuj:
Aha moze przy okazji jaki plyn lejeci do chlodnicy na zime ?

Właśnie zalałem świeże "Petrygo", ponieważ nadszedł już czas na wymianę.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
Post: pt lis 19, 2004 1:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
MercBeginner pisze:
Witam!

Mam takie pytanie:
Czy to normalny objaw, że kiedy silnik jest zimny to po umiarkowanym
wciśnięciu gazu (wciskam trochę gazu i tak trzymam) silnik powoli nabiera obrotów, po czym dochodzi do pewnej "granicy" powyżej której wkręca się już dużo szybciej.
Oczywiście gdybym wcisnął bardziej zdecydowanie to wkręciłby się
od razu (sprawnie), ale chodzi mi o to że kiedy podaje mu trochę mniejszą dawkę paliwa wtedy występuje ten efekt.
Na gorącym silniku tego nie ma, przynajmniej nie w tak dużym stopniu.

Diesel'e tak mają, czy może powinienem pojechać na regulację pompy?

Pozdrawiam - Bartek


Wg mnie to normalne. Po prostu Diesel potrzebuje mieć troche temperatury żeby mieć chęć do życia. Ja np u mnie zanim w ogóle dotkne pedału gazu to silniczek mi chodzi na "ssaniu" minimum 5 minut. Czasami dłużej.
Pozdr.

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 19, 2004 8:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Co do płynu to wlałem płyn GlycoShell za 39zł/4L
Wg. producenta zamarza przy -38 stopniach

Kupiłem 10L bo tak wyczytałem na forum a okazuje się że wchodzi do
240D 8L :evil: . No, ale nic. Mam 2L na zapas :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 11:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
MercBeginner pisze:
Co do płynu to wlałem płyn GlycoShell za 39zł/4L
Wg. producenta zamarza przy -38 stopniach

Kupiłem 10L bo tak wyczytałem na forum a okazuje się że wchodzi do
240D 8L :evil: . No, ale nic. Mam 2L na zapas :)


To sprawdz sobie tylko czy sie Tobie nie zapowietrzył układ bo mi podczas wymiany tez weszło ok 8 litrów ale właśnie miałem zapowietzrony. Teraz powoli mi sie odpowietrza bo dolałem jeszcze 1 litr. Także jescze 1 jest do wlania. PS a wycieków żadnych nie mam na 100 % nie mam :-)

Pozdr.

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Post: pn lis 22, 2004 11:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
MercBeginner pisze:
Witam!

Mam takie pytanie:
Czy to normalny objaw, że kiedy silnik jest zimny to po umiarkowanym
wciśnięciu gazu (wciskam trochę gazu i tak trzymam) silnik powoli nabiera obrotów, po czym dochodzi do pewnej "granicy" powyżej której wkręca się już dużo szybciej.
Diesel'e tak mają, czy może powinienem pojechać na regulację pompy?
Pozdrawiam - Bartek

Witaj Mam pierwszego w życiu Diesla więc nie wiem czy to normalne .Jednak kiedy byłem długi czas w Estonii(bardzo zimne noce ok-10 do -15 st.C) widziałem że w hotelu (gdzie mieszkaliśmy wraz ze sporą grupą Finnów ) ludzie mający diesle najpierw uruchamiali silniki a potem szli na śniadanie.Po powrocie autka były zagrzane a silniczki bez stresu codziennie uruchamiane.Teraz kiedy sam mam diesla to codziennie uruchamiam silnik i idę ze śmieciami i po bułki dla rodzinki po powrocie mam autko ciepłe i silnik "dynamiczny"

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 12:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Jestem ciekwy jak sie ma taka praca na luzie do sugesti takich, ze silnik nie powinien pracowac bez obciazenia.
Czy nie lepiej, zeby silnik rozgrzewal sie w czasie jazdy?
Oczywiscie bez cisniecia w pedal, trzeba wziac poprawke przez pierwsze kilka minut, ze silnik jest zimny.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 5:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie :( Bo ja od razu wyjeżdzam i nie czekam aż się zagrzeje.
Czy bardzo mu szkodzę?
Oczywiście nie katuje go jak jest zimny. Właściwie to w ogóle go nie katuję :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl