MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 21, 2025 1:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 19, 2004 9:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Mam takie pytanie, kiedy dodaję gazu to samochód przyspiesza (to logiczne :) ale kiedy odpuszczę lekko samochód nadal utrzymuje takie samo przyspieszeni.

Krótko mówiąc dlaczego samochód przyspiesza kiepsko mimo, że dostaj dawkę większą niż jest potrzebna?
Oczywiście jak "depnę" mocniej to zbiera się lepiej, ale jest taki zakres w gazie, że większa dawka nie zmienia przyspieszenia :(

Nie wiem czy mnie zrozumiecie :) ale mam nadzieję ze tak...

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 19, 2004 10:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
moze ciegno gazu sie gdziec przyciera??????

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 19, 2004 10:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw maja 15, 2003 10:50 pm
Posty: 90
Lokalizacja: Jelenia Góra
...lub pokrętło ustawienia obrotów na desce rozdzielczej jest ustawione nie tak jak trzeba...

_________________
Pozdrawiam-Aro
123 240 83" - EX


Na górę
Post: pt lis 19, 2004 10:31 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
A nie masz sporych luzow na ciegnach gazu?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 12:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Linka chodzi O.K. Nie obciera i nie blokuje się.
Mi to wygląda raczej na winę pompy wtryskowej albo coś w tym rodzaju.

Chodzi o to, że przyzwyczaiłem się do wciskania określonej dawki gazu, a ostatnio zauważyłem, że to co wciskam to za dużo i dane przyspieszenie można uzyskać przy mniejszym wciśnięciu gazu.

Dziwi mnie tylko to, że mimo że na 100% dostaje więcej to wyraźnej różnicy w przyspieszeniu nie ma. Dopiero jak wcisnę decydowanie mocniej to buja się szybciej

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 10:10 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Nie szukaj dziury w calym:) Ja natomiast widze mala roznice w przyszpieszaniu na 70% wcisnietym gazie i na maxa [smiech]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 2:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Zasadnicze pytanie: autko nie przyśpiesza czy nie zwiększają się obroty silnika? Jeżeli obroty się zwiększają a samochód nie przyśpiesza to winy szukaj w ślizgającym się sprzęgle.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 12:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Dobra nie było pytania :)

Chodzi naprawdę o "niuans".
Samochód przyspiesza, ale dane przyspieszenie mogę osiągnąć wciskając gaz do połowy lub 1/4.
Dlaczego?

Czy teraz wyraziłem się trochę jaśniej? [oczko]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 9:19 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Wciskaj do 1/4 to bedziesz mial problem z 2 pytania o spalanie z glowy ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 10:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
MercBeginner pisze:
Dobra nie było pytania :)

Chodzi naprawdę o "niuans".
Samochód przyspiesza, ale dane przyspieszenie mogę osiągnąć wciskając gaz do połowy lub 1/4.
Dlaczego?

Czy teraz wyraziłem się trochę jaśniej? [oczko]

Słabo nam wyjasniłes
Czy wciskając gaz 1/4 uzyskujesz te same obroty silnika np na 2biegu 40km/h
czy wciskając gaz do 1/2 uzyskujesz np.50?
czy po prostu samochód przyspiesza do zadanej prędkości tak samo nie ważne czy cały gaz czy pół?????
Bo przeważnie meski na pompie podciśnieniowej tak przyśpieszają bo w momencie rozpędzania silnika pod obciążeniem jest dawka prawie max aż do chwili osiągnięcia zadanych obrotów kiedy podciśnienie w kolektorze ssącym spadnie. Również jest takie wrażenie gdy jedzie sie pod górę silnik pracuje na danych obrotach i jadąc pod górę wzrasta obciążenie i nie trzeba wcale gazu dodawać bo wzrasta podczas obciążenia podciśnienie w kolektorze i dawka sie sama zwiększa bo silnik próbuje utrzymać dane obroty a gdy obciążenie nadal wzrasta i silnik zaczyna słabnąc to nawet gdy nie dajemy całego gazu mamy pełna dawkę a dodając gazu nic sie nie zmienia bo otwieramy tylko przepustnice . Dlatego możesz mieć takie wrażenie ze silnik tak samo przyspiesz gdy tylko lekko dodasz gazu czy dasz więcej.
Co innego jest gdy mamy pompę z regulatorem odśrodkowym te z gaszeniem w stacyjce jadąc pod górę wraz z e zwiększającym sie obciążeniem trzeba więcej gazu cisnąć co by zwiększyć dawkę i utrzymać obroty silnika.

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 5:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
W mojej W123 mam silnik gaszony stacyjką.
Tego czy efektem rozpędzania na 1/4 i 1/2 będzie ta sama prędkość jeszcze nie sprawdziłem, ale zrobię to przy najbliższej okazji.
Ważne jest, że praktycznie nie ma różnicy w "akceleracji" przy danych dawkach :)

Ale żeby była jasność, silniki pracuje poprawnie. Jak chcę rozpędzić się szybciej - wciskam mocniej i jest :)
Pytanie jest czemu jak rozpędzam samochód mogę odjąć trochę gazu i przyspieszenie się nie zmienia?
Testowałem to i nie jest to sprawa linki, gdyż po przekroczeniu pewnej dawki samochód zaczyna zwalniać.

Oj trudo mi to opisać tak zeby było wszystko jasne.

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 8:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
To tak jak poprzednicy wczesniej sugerowali luzy na ciegnach

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 8:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
MercBeginner pisze:
Ale żeby była jasność, silniki pracuje poprawnie. Jak chcę rozpędzić się szybciej - wciskam mocniej i jest :)
Pytanie jest czemu jak rozpędzam samochód mogę odjąć trochę gazu i przyspieszenie się nie zmienia?
Testowałem to i nie jest to sprawa linki, gdyż po przekroczeniu pewnej dawki samochód zaczyna zwalniać.

Oj trudo mi to opisać tak zeby było wszystko jasne.


Ja mam tak samo jest taki moment kiedy jak mam wcisniety pedal do spodu to moge spokojnie zaczac go odpuszczac i przyspieszenie sie nie zmieni - mam po prostu wrazenie ze (jako ze luz jest inny na kazdym biegu) zalezy to od chwili lapania najwiekszego momentu a co za tym idzie najwiekszego przyspieszenia - po prostu na danym biegu silnik w pewnym momencie nie wydobedzie juz wiecej mocy i koniec - no bo gdyby to byla sprawa linek to sadze ze nie udaloby mi sie wycisnac maksymalnej poredkosci - a udalo mi sie :-). Poza tym diesel z tego co zauwazylem ma fajna ceche ze w pewnym momencie nie trzeba wciskac dalej pedalu zeby zaczal przyspieszac :-) - mozna to latwo zbadac na wolnych - przytrzymuje u siebie pedal na okolo 1/3 wcisku a mimo to silnik i tak zwieksza obroty. Niech ktos mnie poprawi jesli zle rozumuje.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl