MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 9:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:06 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
laudan pisze:
W tej samej ksiazce polecaja przy wymianie przednich klockow okrecic tylne kolo [zlosnik] Inna sprawa, ze sa to wpadki tlumacza. Co do sprawdzania cisnienia sprezania to mozna tak i tak, a najlepiej porownywac z danymi empirycznymi. Dlaczego otoz manometr tez nalezaloby co jakis czas kalibrowac, a to pewnie nikt u nas nie robi. Efekt 2 warszaty, 500 metrow od siebie i roznica we wskazaniach 8 atm. Wg ]

Niezła linia obrony :) Ale i Ty i ja wiemy że:
1. zimny silnik to(zawsze) inne wskazania .
2.Istnieje DIN dot.sprawdzania ciśnienia sprężania(w DE wszystko ma swojego DIN-a :)
3.Jeśli Norma mówi że ma być ciepły to taki ma być bo wszystkie dośtępne wzorce są do niej dopasowane.
.Masz gdzieś zatem podane ciśnienia dla zimnego silnika ?

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
Post: pt lis 26, 2004 11:11 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Merolek 115 pisze:
Co trzeba naprawić i jaki przybliżony koszt?

Zanim podejmiesz katastrofalną decyzję dotyczącą remontu sprawdź czy w twojej okolicy nie ma kogoś kto mierzy ciśnienie sprężania metodą przebiegu prądu rozrusznika.Dla starych modeli nie ma wzorca ale przynajmniej precyzyjnie określa różnice na poszczególnych cylindrach.
Warunkiem jest sprawny rozrusznik.
Jest to dużo tańsza metoda bo niczego nie rozbierasz.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:39 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Irek pisze:
Masz gdzieś zatem podane ciśnienia dla zimnego silnika ?


Nie mam, ale tak mierza prawie wszyscy. Do czego to przykladaja nie wiem, dlatego pisze o danych empirycznych. Sa warsztaty, ktore robia silniki diesla i maja sporo danych. Argument jest dobry, przeciez klopoty z kompresja (paleniem) sa na zimno [zlosnik]

Mam 1 wykres na, ktorym moja 240D ma pomiedzy 26-30 atm [zlosnik], a wiec chyba lepiej niz nowy silnik do w123 [oczko]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:58 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
laudan pisze:
Argument jest dobry, przeciez klopoty z kompresja (paleniem) sa na zimno [zlosnik]

Mam 1 wykres na, ktorym moja 240D ma pomiedzy 26-30 atm [zlosnik], a wiec chyba lepiej niz nowy silnik do w123 [oczko]

Jak wiesz szukam od pewnego czasu w materiałach i wśród speców info o diagnozowaniu Diesli.Jest jednak sporo rozbiezności dot.interpretacji tego parametru.W ostatniej książce o której Ci pisałem wyczytałem nawet że nie powinno się w oparciu o to jedno badanie podejmować żadnych decyzji.Dezyzja o remoncie głównym jest bardzo często bardzo pochopnie podejmowana .Nie oznacza to wcale ,że nie należy tego robić bądź to nic nie da.Wiadomo że remont główny zawsze coś da jednak łatwiej jest podjąć decyzję o remoncie głównym niż poszukiwać usterek rozbierająć cały silnik.Ja jestem przekonany ,że dziś nie wymieniałbym silnika tylko dlatego że tak mi powiedział jeden mechanik badając kompresję .

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 12:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
U mnie skonczylo sie dotarciem 1 zaworu i wymiana piersieni na 1 cylindrze, jak ucieklo mi cisnienie z 1 cylindra. 1 to byla przyczyna, 2 poprawilo troche cisnienie (byly mniejsze roznice i silnik mniej drzal). Zuzycie jednak poszczegolnych elementow bylo dosc spore. Silnik kreci sie uz 30tkm od tej naprawy, pali w mrozy (ma jakas dolna granice, ale po naprawie jej nie sprawdzalem:). W Twoim wypadku jednak Irku, bylo sporo gorzej z kompresja i pewnie koszt naprawy przekroczylby to co dales za silnik.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl