MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 21, 2025 4:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 27, 2004 7:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

Poniuchalem juz troche w archiwum, ale jakos nie natrafilem na posta opisujacego to zdarzenie...
Sprawa dotyczy W201 2.6E z ASB
Po rozgrzaniu cos dziwnego dzieje sie ze skrzynia.
Ruszam, skrzynia ladnie zmienia begi w gore, az dojdzie do 3? 4? biegu. Objawy sa takie, jakby ktos w czasie jazdy nagle wciskal sprzeglo - silnik wyje na wysokich obrotach, a skrzynia nie ciagnie auta. Gdy obrotomierz dojdzie do 6 krpm bieg jakby zaskakuje. Nie jestem pewien, czy to 3 czy 4 bieg bo bylo warunki raczej srednie na takie proby, ale wydaje mi sie, ze to 4 bieg - przelozenie wybieraka na 3 uspokaja caly zestaw...
Co to moze byc i z jakimi kosztami naprawy trzeba sie liczyc???
Ile moze kosztowac sprawna, uzywana ASB???


Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń
VOLVO 945GL 91' - Klocek
Ex - 2 x W123 240D
www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 8:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Zuzyly sie tarczki ostatniego pakietu, tego od strony walu napedowego.
Koszt tarczek to ok 100zl + uszczelka + filtr + olej + ewentualnie wymiana innych tarczek, ktore wskazuja na zblizajacy sie koniec.
Jesli masz gdzie oraz czujesz sie nasilach, probuj sam, wbrew pozorom nie jest to takie trudne.
ja robile to juz kilka razy i zawsze jest ok.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 10:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
gelanda pisze:
Zuzyly sie tarczki ostatniego pakietu, tego od strony walu napedowego.

Niekoniecznie jeżeli 4 bieg jest zapinany a jeżeli nie to być może sprzęgło K2/4 uległo spaleniu.

gelenda pisze:
Koszt tarczek to ok 100zl + uszczelka + filtr + olej + ewentualnie wymiana innych tarczek, ktore wskazuja na zblizajacy sie koniec.

To trochę za malo po otwarciu skrzyni potrzebny będzie zestaw uszczelnień.
gelanda pisze:
Jesli masz gdzie oraz czujesz sie nasilach, probuj sam, wbrew pozorom nie jest to takie trudne.
ja robile to juz kilka razy i zawsze jest ok.

Jeżeli jest ok to dlaczego robisz to już kilka razy?
Myśle że usuwasz skutki a nie przyczyny awarii skrzyni przyczyną jest zapewne przycinanie sie zaworów w plycie sterującej spowodowane zanieczyszczeniem pyłem potarczkowym i eksploatacyjnym zużyciem skrzyni.
W skrzyniach typu W4A020 bardzo rzadko ulegają spaleniu sprzęgła dość częstą awarią jest natomiast zrywanie się czy też wycieranie się tylnej taśmy hamulcowej -skutkiem tego auto wogóle nie jedzie do przodu.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 29, 2004 11:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Niekoniecznie jeżeli 4 bieg jest zapinany a jeżeli nie to być może sprzęgło K2/4 uległo spaleniu


W 90% przypadków bylo tak jak napisalem, ale nie wykluczam, ze racje mozesz miec i ty.

Cytuj:
To trochę za malo po otwarciu skrzyni potrzebny będzie zestaw uszczelnień.


Uszczelka przodu i tylu, sa one papierowe i nigdy mi sie nie zniszczyly, ew uszczelniacze teflonowe w srodku, ale koszty tego sa prawie pomijalne.

Cytuj:
Jeżeli jest ok to dlaczego robisz to już kilka razy?


Nie robilem zadnej skrzyni kilka razy, tylko robilem kilka skrzyn, wszystkie dzialaja poprawnie. jedynie swoja roblem drugi raz poniewaz pozyczylem samochod koledze i skrzynia splonela w srodku ( nawet plastiki sie stopily) po intensywnej dlugiej jezdzie w piachu.

Cytuj:
Myśle że usuwasz skutki a nie przyczyny awarii skrzyni przyczyną jest zapewne przycinanie sie zaworów w plycie sterującej spowodowane zanieczyszczeniem pyłem potarczkowym i eksploatacyjnym zużyciem skrzyni.


Tu masz racje, jako ze mamy dwa samochody z silnikami M117 i obydwa jezdza w terenie to przycinanie zaworow wystepuje po utopieiu samochodu, a niestety automaty nie lubia wody, szczegolnie z mulem.

Cytuj:
skrzyniach typu W4A020 bardzo rzadko ulegają spaleniu sprzęgła dość częstą awarią jest natomiast zrywanie się czy też wycieranie się tylnej taśmy hamulcowej -skutkiem tego auto wogóle nie jedzie do przodu.


Znam tylko skrzynie od M117 i faktycznie tam tez tylny hamulec (ten od strony walu napedowego) tez wyciera sie najszybciej, ale jest on odpowiedzialny tylko za bieg pierwszy i trzeci, drugi i czwarty bieg nadal beda dzialac i to jest sprawdzone.

jakby nie patrzec skrzynie inz.Mamonia trzeba rozebrac, wymyc, zweryfikowac co sie uszkodzilo, zakupic nowe czesci, wymyc sterownik, ladnie poskladac i smigac.
Jednak puki nie rozbierzesz to sie nie dowiesz co padlo i czy warto remontowac. Polecam sprobowac remontu we wlasnym zakresie bo naprawde sie da.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: wt lis 30, 2004 1:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
inż. Mamoń pisze:
Witam


Ruszam, skrzynia ladnie zmienia begi w gore, az dojdzie do 3? 4? biegu. Objawy sa takie, jakby ktos w czasie jazdy nagle wciskal sprzeglo - silnik wyje na wysokich obrotach, a skrzynia nie ciagnie auta. . Nie jestem pewien, czy to 3 czy 4 bieg bo bylo warunki raczej srednie na takie proby, ale wydaje mi sie, ze to 4 bieg - przelozenie wybieraka na 3 uspokaja caly zestaw...
Co to moze byc i z jakimi kosztami naprawy trzeba sie liczyc???
Ile moze kosztowac sprawna, uzywana ASB???


Pozdrawiam




Ja mam podobne objawy w W110. Ale tylko przez 10-15 minut jak jest zimny a potem juz jest idealnie... I co wy na to? A może w W110 to norma ze wzgledu na wiek??? Podkreslam ze ma 80Kkm przebiegu. No i napewno nie zmienie skrzyni...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl