MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 21, 2005 1:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
1981 (prototyp W-124?)

Obrazek


1982

Obrazek


1991

Obrazek



Cóż wydaje się że =ten GENTLEMAN= nie przyłożył do tych projektów ręki.

Ale zawsze można do NIEGO ( borisbra@club-internet.fr ) napisać – i pogratulować tamtych wspaniałych rozwiazań stylistycznych – może to będzie jakieś pocieszenie ? :)


S1 :)


Na górę
Post: pn lut 21, 2005 9:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Samsung1 pisze:
1981 (prototyp W-124?)

Obrazek


To jest prawdopodnie próba ulepszenia W126 na to by wskazywało wiele elementów i chyba wielkośc.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 21, 2005 9:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
I znów zaczyna się wątek jak w stylu tamtego, o blacharzu i lakierniku i modelu MB [zlosniki] Zaraz wszystcy zaczna sie wymądzać [zlosnik]

PS.
Skubany żabojad, nie?? [oczko]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 21, 2005 10:31 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
"Ja wiem, że czasem są upadki i wzloty (...)" [hehe]

W CV Paula Braq'a chyba brakuje paru detali z okresu pracy w MB: /8 i 108/109. Wg mnie to bardzo istotne projekty [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn lut 21, 2005 12:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
AMG pisze:
Samsung1 pisze:
1981 (prototyp W-124?)

Obrazek


To jest prawdopodnie próba ulepszenia W126 na to by wskazywało wiele elementów i chyba wielkośc.


Też mi się tak wydaje. Widziałem zdjęcia, filmy (urywki) na których było podobne auto, ale jeszcze bardziej przypominało W 126. Z tego co pamiętam to był to jakiś program bezpieczeństwa przeprowadzony przez MB, a współfinansowany przez niemiecki rząd. Chodziło o nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, ale także ekologii.


Bukol pisze:
W CV Paula Braq'a chyba brakuje paru detali z okresu pracy w MB: /8 i 108/109. Wg mnie to bardzo istotne projekty [zlosnik]


Przed W 108/109 to jeszcze W 111 220 SE coupe, w 1961 roku ;) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pn lut 21, 2005 1:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Mitu pisze:
Przed W 108/109 to jeszcze W 111 220 SE coupe, w 1961 roku ;) .


Ale o tym nie zapomnieli - napisali 220S (za to "E" był już ktoś inny odpowiedzialny ;) ).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn lut 21, 2005 1:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Mitu pisze:
Przed W 108/109 to jeszcze W 111 220 SE coupe, w 1961 roku ;) .


Ale o tym nie zapomnieli - napisali 220S (za to "E" był już ktoś inny odpowiedzialny ;) ).


Napisali tak:
"Participation in the design of the Mercedes 230 SL Pagode - 220 S."

Co z tego kumasz? 220 S nie było coupe [zlosnik] , a już napewno nie jest to Pagoda. Szkoda, że nie znają oznaczeń fabrycznych - Braq je zna [ok] .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 21, 2005 2:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Z tego życiorysu wynika, że Bracq już w wieku 24 lat miał odpowiedzialne stanowisko w Mercedesie... Imponujące.

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 21, 2005 3:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Hmmmm, – ale to jest wydaje mi się jego własna strona - a w każdym razie autoryzowana – tak, więc nie wiem?

Wszędzie (nawet z MB Club) – odsyłają na nią (a projekt strony to jego Syn?).

Jeżeli tak jest to można założyć (z dużą dozą prawdopodobieństwa), że Paul Bracq wie lepiej niż inni (w tym uczestnicy forum MB/8 Club Poland :)) - co, gdzie i kiedy robił oraz co uznaje za ważne ze swoich dokonań. W przeciwnym wypadku jednak to jest duże niedopatrzenie. :(


A oto bohater tej historii:

Obrazek



Pozdrawiam :) - S1


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 21, 2005 5:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Samsung1 pisze:
Jeżeli tak jest to można założyć (z dużą dozą prawdopodobieństwa), że Paul Bracq wie lepiej niż inni (w tym uczestnicy forum MB/8 Club Poland :)) - co, gdzie i kiedy robił oraz co uznaje za ważne ze swoich dokonań. W przeciwnym wypadku jednak to jest duże niedopatrzenie. :(


Na pewno jest autorem 108/109, a /8 kończył jego karierę w MB. Nie wiem dlaczego nie ma ich w jego dokonaniach. W MB Classic w którym bohaterem był 114/115 jest wywiad z Braq'iem gdzie sam uznaje /8 za swoje wybitne dzieło. Stąd mam informacje. Może dla jego syna 108 i 115 to to samo :o [cool]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 21, 2005 7:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Samsung1 pisze:
Jeżeli tak jest to można założyć (z dużą dozą prawdopodobieństwa), że Paul Bracq wie lepiej niż inni (w tym uczestnicy forum MB/8 Club Poland :)) - co, gdzie i kiedy robił oraz co uznaje za ważne ze swoich dokonań. W przeciwnym wypadku jednak to jest duże niedopatrzenie. :(


A jednak niedopatrzenie [zlosnik] i to jakie :roll: ...

Bukol pisze:
Na pewno jest autorem 108/109, a /8 kończył jego karierę w MB. Nie wiem dlaczego nie ma ich w jego dokonaniach. W MB Classic w którym bohaterem był 114/115 jest wywiad z Braq'iem gdzie sam uznaje /8 za swoje wybitne dzieło. Stąd mam informacje. Może dla jego syna 108 i 115 to to samo :o [cool]


Tak Bukol dobrze prawisz, ale dokładnie w tym samym wywiadzie, Braq wyraźnie zaznacza że zaprojektował również W 111 220 SE coupe, którego premiera odbyła się w 1961 roku, a więc sporo wcześniej niż W 108/109 czy tym bardziej W 114/115 :roll: .
Warto też dodać przy okazji, że ów model miał swój pokaz prasowy w Stuttgarcie w lutym 1961 roku właśnie. Była to 75 rocznica powstania firmy :P ! W marcu tego samego roku został pokazany szerszej publiczności w Genewie, gdzie nie lada konkurencją był Jaguar E - type. Kabriolet miał swoja premierę kilka miesięcy później we Frankfurcie.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 21, 2005 9:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Parę wycinków z książek o Mercedeach z lat 60-tych:

James Taylor "The Mercedes-Benz since 1945", część II "Lata 1960-te", fragment dotyczący W111/112 coupe/cabrio

strona 49: "Leading the stylists on the new project was Paul Bracq, and sketches by him dated December 1957 show a pilarless coupe design - the convertibles or cabriolets were designed later - much closer to the saloon shape than the production cars eventually were."

co możemy przetłumaczyć "Stylistom przewodził Paul Bracq, szkice datowane przez niego na grudzień 1957 roku pokazują projekt 'bezsłupkowego' coupe, dużo bliższego kształtom 4-drzwiowej limuzyny, niż samochody wdrożone ostatecznie do produkcji. Kabriolety były zaprojektowane później."

Na poparcie tego w Michael Rohde/Detlef Koch "Mercedes-Benz /8 W114/115, strona 10, zdjecie u góry i podpis:

"Das hochelegante 111er Coupe war die erste grosse Schoepfung von Paul Bracq 'beim Daimler' und ein wichtiger stylistischer Trendsetter"

co mniej więcej znaczy "Bardzo eleganckie 111 coupe było pierwszym dużym dziełem Paula Bracqa dla Daimlera i jednocześnie było ważnym wyznacznikiem trendów."

Ale, dalej w książce Taylora, rozdział o Pagodzie, strona 74:

"... in April 1960, a completely different shape had been drawn up by Paul Bracq in Karl Wilfert's drawing office and approved for production, and the car was being described as a 230SL"

"... a w kwietniu 1960 Paul Bracq narysował zupełnie inny kształt w biurze projektowym Karla Wilferta i ten kształ został zaaprobowany do produkcji, a samochód oznaczony jako 230SL".

I, na koniec, w części o W108/109, strona 85:

"Development began in the early 1960s, and once again the major styling work was carried out by Paul Bracq, whose brief no doubt included a strong suggestion that he should avoid 'dating' featers like the fins of the W110/111/112 cars, which Stuttgart was already beginning to regret".

"Opracowywanie rozpoczęto we wczesnych latach 60-tych, ponownie zasadnicza część prac nad stylizacją była wykonana przez Paula Bracqa, który, bez wątpienia, otrzymał instrukcje, aby unikać starzejących się elementów projektu, jak np. 'skrzydła' serii W110/111/112, których Stuttgart zaczynał żałować."

No i oczywiście W114/115, ale o tym, oczywiście, wiemy :-)

Bez wątpienia człowiek zasłużony dla MB :-)

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 21, 2005 11:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
PK2 pisze:
Bez wątpienia człowiek zasłużony dla MB :-)


:) [ok]



Pozdrawiam - S1


Na górę
Post: pn lut 21, 2005 11:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek


"Papa mobile" hie hie !? [zlosnik]

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Post: wt lut 22, 2005 1:51 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Samsung1 pisze:
1991
Obrazek


Czy ten prototyp nie przypomina Wam: Mercedesa Vision Grand Sports Tourer ?

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=10654

Nic sie nie marnuje, najwyzej polezy troche w szufladzie [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl