MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 7:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 27, 2005 12:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 29, 2003 9:10 pm
Posty: 65
Lokalizacja: Wrocław
To i ja się dopiszę do tego porównania, jako że miałem ostatnio przyjemność poużywania Audi 80 1.9D (B3). :)
No więc tak.. [zlosnik] Audi z całą pewnością jest przestronniejsze. Z tyłu jest o niebo lepiej niż w 190 , bagażnik też jest większy a do tego można rozłożyć siedzenia. Pozatym blacha w Audi jest jednak lepiej zabezpieczona przed korozją, w starszych 124 czy 190 rudy jest już stałym bywalcem (nadkola, progi przy otworach na lewarek, drzwi, podłużnice, podłoga :cry: ) A blacharka do tanich w naprawie nie należy :-?
A teraz punkty dotyczące wyższości Mercedesa ;)
Zdecydowanie bardziej komfortowe zawieszenie, 80tka jest raczej sztywna. Chociaż niektórzy wolą [zlosnik]
Mercedes jest lepiej wyciszony.
Mercedesa łatwiej dostać z automatyczną skrzynią(jedyna poprawna [zlosnik]
Mercedes nie trzeszczy na polskich kocich łbach w środku(jak to było w przypadku audi którym się przemieszczałem)
Diesel w wykonaniu Mercedesa ma przyjemny sound, pracuje cicho i równo. Do tego dochodzi legendarna trwałość i mały apetyt na paliwo.
Mercedes to Mercedes, nawet W201 ;) Ma to coś w sobie co pozwala go pokochać, może to celownik na masce, może wysoka jakość i komfort jazdy, może design...kupisz jednego i wiesz, że następny też będzie Benz ;)
Niestety z 6tys w kieszeni nie będzie łatwo znaleźć coś ciekawego. Ladne i godne polecenia egzemplarze są w cenie, bez względu na wiek. Zdezelowane auto będzie studnią finasową bez dna. Sugerowałbym jednak kupić auto w lepszym stanie, jak to będzie Audi to kupić, cieszyć sie jazdą i zacząć zbierać na kolejne auto - Mercedesa ;)
Pozdrawiam
Marcin

_________________
W124 250TD Baujahr 1988
R129 300SL-24V Baujahr 1993
W461 290GD Baujahr 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 27, 2005 12:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Przegladałem ogfłoszenia i zucilo mi sie takie autko w oczy może Cie zainteresuje .
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C746677

a tu diesel
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78640583

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 27, 2005 12:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
AMG pisze:

Przy tym ogloszeniu poprosiłbym o Vin i dokładnei bym sprawdzil nr auta. Bo to ze listwy gościu dolozył to spoko rozumię. Ale to ze wymienił konsole środkową to już mi się nei widzi.

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 27, 2005 5:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Kurcze...te samochody naprawdę potaniały... w styczniu czy lutym 2005 mój tata kupował 190kę - chciał diesela ale ceny były na poziomie 15-18 tys, kupił benzynowego 2.0, sprowadzony ze Szwajcarii, rocznik co prawda '86 ale stan idealny - przebieg udokumentowany 130 tys km, el. szyberdach, skóra, absolutne zero rdzy...samochód praktycznie jak nowy...ale i cena była niezła, bo zapłacił coś12 tys zł :( A dziś widzę, po roku nie całym że podobną 190kę można kupić już za...no właśnie...ok 6 tys zł... A diesela podobnie...ciekawe tylko jak wyglada stan tych samchodów...np. tego diesela dwa posty wyżej...

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 27, 2005 8:10 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
Przy tym ogloszeniu poprosiłbym o Vin i dokładnei bym sprawdzil nr auta. Bo to ze listwy gościu dolozył to spoko rozumię. Ale to ze wymienił konsole środkową to już mi się nei widzi.


Konsole latwo zmienic, a poza tym byla ona wczesniej wkladana do wersji specjalnych. Ma ona okreslenie konsola Taxi [zlosnik] Ja bym obawial sie jednak szczepana, bo i tapicera i przyciski (w sumie caly srodek), zderzaki >88roku.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 4:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
jak chcesz mozesz miec za 6-7 tysiakó mazde 626 2.0 D 1994 ;) wlasnei z austrii do mnie jedzie ... pekniete oba zderzaki i zarysowane drzwi ...

mozna miec auto z kolenej epoki za 7 tysiecy ... ale p[rzecież bez gwiazdy nie ma jazdy ;)

mesie trzymają ceny ... ale 626 tez są podobno pieronsko wytrzymałe ... niemieccy taskarze to wiedzą ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 8:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
michal_5000 pisze:
Myślę o amerykańskim Fordzie Taurusie z lat '91-'95. Jeśli jesteś ciekaw moge powiedzieć coś więcej.

Karol pisze:
A poproszę z chęcią :)

Trochę znam te auta, gdyż moja lepsza połowa sobie takim śmiga :) .

Druga generacja to roczniki 1991-1995. Były 3 wersje silnikowe: 3.0, 3.8 i SHO. Ten ostatni z silnikiem Yamahy 225 hp, w Polsce b. rzadki i raczej powyżej 10kPLN. Z pozostałych warto brać 3.8, bo moc i zużycie paliwa te same, a znacznie większy moment obrotowy.
Bliźniakiem Forda Taurusa jest Mercury Sable. Konstrukcyjnie to samo, odróżnia go bardziej awangardowa stylistyka i nieco lepsze wyposażenie. W Polsce b. rzadki i droższy.

Przedział cenowy (nie licząc SHO) to obecnie 4800-8900 PLN, i nawet blisko dolnej granicy można kupić dobry egzemplarz. Przykładowe oferty masz tutaj i tutaj.

Wbrew opiniom 'znawców' zużycie paliwa jest jak w przeciętnym średnim aucie z tamtego okresu (silnik nie najmniejszy, ale wolnoobrotowy). Zresztą często są już zagazowane.
I od razu wyjaśnienie: NIE JEST to żaden 'amerykański krążownik'. Nie ma nadwozia na ramie ani tylnego napędu, jest też znacznie mniejszy. Ostatnimi krążownikami (full-size) były Chevrolet Caprice/Buick Roadmaster/Oldsmobile Custom Cruiser/Cadillac Fleetwood i Ford Crown Victoria/Mercury Grand Marquis/Lincoln Town Car.
Taurusa Amerykanie zaliczają do klasy mid-size, nawet jeśli u nas wydaje się spory.

Tyle tytułem wstępu. A dlaczego poleciłbym Taurusa zamiast konkurencyjnych aut? W telegraficznym skrócie:
- komfort chyba nieporównywalny z niczym w tej cenie
- mnóstwo miejsca z przodu i z tyłu, wszerz, na nogi i na głowę (jeszcze lepiej jak masz z przodu kanapę a nie osobne fotele 8) ). Do tego bagażnik który trudno zapełnić.
- automatyczna skrzynia, tempomat, mocne wspomaganie kierownicy, klimatyzacja, elektryczne szyby, lusterka, fotele, centralny zamek, bardzo komfortowe zawieszenie (pamiętamy cały czas o cenie ;) )
- przyjemna welurowa tapicerka, dużo praktycznych lampek, schowków, itp.
- bardzo solidna i jednocześnie prosta konstrukcja
- serwis i części niedrogie, z dostępnością nie ma problemu
- blacha bardzo dobrze znosi próbę czasu
- dość mocny silnik (140hp) z dużym momentem sprawia, że na światłach większość aut zostaje w tyle
- jak trafisz egzemplarz od '94, to masz 2 poduszki powietrzne (standardowo jedna)
- zderzaki wg norm federalnych mają pochłonąć energię przy kolizji z prędkością 5mph
- znikome ryzyko kradzieży
- na pewno 1000 x więcej stylu niż jakaś tam Astra czy inne plastiki. 8)

A minusy? Trudno mi coś wymyślić, ale powiedzmy że miękkie zawieszenie wymusza mocne zwalnianie podczas jazdy po muldach, no i skrzynia słabo toleruje zbyt duże prędkości (dla mnie akurat to nie problem).

Podsumowując - kawał porządnej fury w cenie wypasionego roweru.
Jeśli Cię to zainteresowało, poczytaj ten wątek na forum Flamingwheels.pl (kolega miał podobny problem).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 28, 2005 8:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Z góry przepraszam niezainteresowanych że mój zupełnie nie-mercedesowy post nie poszedł na priv, ale pomyślałem że komuś jeszcze może się przydać. Zresztą było Audi 80 i Mazda 626...
Pozdro 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 29, 2005 3:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Hm...co do forda...rzeczywiście - wszystko SUPER!!! tyel, żę jakiś minus...zapewne zurzycie paliwa... zdaje mi się, że samochód który ma silnik 3000 bedzie palił po mieście z 15 l/100 km...a w trasie gdiześ do 8 powinien zejść... to jednak torche sporo.. no, ew. gaz, choć biorąc pod uwagę te ceny, to wcale nie jest to takie kolorowe... live is brutal :/
Ale dizeki za opis...jak będę w przyszłości wiecej zarabiał [zlosnik] (przecież neidługo okńcze studia prawnicze, hihi)..poważnie się zastanowie ;)

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 29, 2005 5:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Karol pisze:
tyel, żę jakiś minus...zapewne zurzycie paliwa... zdaje mi się, że samochód który ma silnik 3000 bedzie palił po mieście z 15 l/100 km...a w trasie gdiześ do 8 powinien zejść...

Jak nie masz rozregulowanego wtrysku to w mieście 12-13 i 8 w trasie (silnik może i ma 3000ccm, ale najczęściej kręci poniżej 1000rpm).
Czy to dużo? Na pewno więcej niż Corsa rocznik 2004, ale chyba już tak samo lub mniej niż BMW 5 (E34) czy Opel Senator...
A takie Audi 80/Mercedes 190 rzeczywiście palą znacząco mniej?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 29, 2005 10:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Jasne, zgazam sie, żę nie jest to jakoś specjalnie dużo jak na tak duży samochód. Mój brat ma bmw 3 z '92 z silnikiem 6cylindrowym 2litry...no i pali mu ok 12-13 po mieście i jakieś 9-10 w trasie ;]
Natomiast MB190 taty - 2.0 benzyna pali 8 l w mieście (dość delikatna, ale "konkretna" jazda a w trasie ok 6,5. A mi chodzi o diesela, i tu mamy ok 6-7 l/100 km :) Tyle, że wielkość a wielkość... coś za coś...tyel, że jakieś12-13 litrów to 40kilka złotych na 100 kilometrów, a co to jest 100 kilometrów ?

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 29, 2005 10:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Moja pali 7l/100km w cyklu mieszanym, oczywiście ON :D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 29, 2005 11:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Hm...a moja W 123 2,4 D jakieś 8,5 ON teżw takim cyklu :( Mam nadzieje żę na trasie zejdzie do 7 l/100 km...
To Twoja 190 zejdzie pewnie na trasie do 6l... i jeszcze silnik 2,5 l (to ma chyba 94 KM?)> To już 2.0 D paliłby gdzieś 5 - 5,5 litrów na trasie przy oszczędnej jeździe gdiześ do 110 km/h...no nic, możę kiedyś taiego sobie sprawie :)

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 30, 2005 10:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
a mi na 500 km w124 300TD spalil 50 L po miescie ;( jestem konkretnie wkurzony ... zajrzalem do filtra powietrza ... :o czarny, narazie go wyjąłem na 100 km ... zobaczymy kiedy się rezerwa zapali

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 30, 2005 11:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Jak dla mnie to malo realne zeby 3,8litra w hamerykanckim aucie spalil tak malo, no ale moze...w moim 2,3l W124 jak jechalem trase Szczecin-Lodz starajac sie jechac 110-120 plus wyprzedzanie (a ze jechalem na benzynce to sobie ich, tych wyprzedzen, nie zalowalem) spalil mi 10l/100 km co uznalem za calkiem mily wynik (jechalem ja i pasazer plus bagaze) - aha te 110-120 to byly do poznania, potem od Swarzedza do 100, a na autostradku do 80km/h...od Konina zadko licznik zjawial sie w granicach 60tki...te sama trase na gazie aczkolwiek w druga strone i juz jadac w normalnych warunkach, tj bez sniegu na drodze, spalanie wyszlo mi na poziomie 12l/100km, co tez mnie mile zaskoczylo...W miescie nie wiem ile mi pali benzyny, ale gazu okolo 13 litrow, tyle ze mi radosc sprawia jazda po miescie 50-60km/h i powolne przyspieszanie.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl