MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dacia&Fiat
Post: sob sty 25, 2003 7:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 28, 2002 8:00 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Wrocław
A wiecie, że kiedyś w Daciach montowali drewniane klocki hamulcowe? A poza tym kiedyś widziałem, jak maluch tak hamował, że mu przednia szyba wypadła! Serio!


Na górę
Post: sob sty 25, 2003 8:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 10, 2002 2:00 am
Posty: 345
Lokalizacja: Sulechów-Polska
dlatego też SAMOCHODY DZIELĄ SIĘ NA MERCEDESY I POZOSTAŁE !

_________________
W 124 230 TE 89


Na górę
 Tytuł: Re: Dacia&Fiat
Post: sob sty 25, 2003 10:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Max pisze:
A wiecie, że kiedyś w Daciach montowali drewniane klocki hamulcowe? A poza tym kiedyś widziałem, jak maluch tak hamował, że mu przednia szyba wypadła! Serio!

To nie tylko w Daciach się zdarzało. Ale ostatnio na szrocie widziałem jakiś pojazd, bodajże Tavria to była, leżący na boku. Tak sobie patrzę od spodu, a tam tarcze hamulcowe nie są zamontowane przy kołach, tak jak normalnie, tylko schowane pod blokiem silnika !!!!!!!!!! :o Hamowanie odbywało się poprzez półosie.... bez komentarza.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł: Re: Dacia&Fiat
Post: ndz sty 26, 2003 7:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Mike_THE_GR8 pisze:
To nie tylko w Daciach się zdarzało. Ale ostatnio na szrocie widziałem jakiś pojazd, bodajże Tavria to była, leżący na boku. Tak sobie patrzę od spodu, a tam tarcze hamulcowe nie są zamontowane przy kołach, tak jak normalnie, tylko schowane pod blokiem silnika !!!!!!!!!! :o Hamowanie odbywało się poprzez półosie.... bez komentarza.

Czyli tak jak to miało miejsce w Mercedesie W196 i chyba też w 300SLR. Miało to na celu obniżyć nieresorowaną masę zawieszenia. Dziś stosowane to jest w samochodach F1 i jak widać w innych też :o

A tak wracając do tematu:
Co powiecie o worku gumowym na płyn do spryskiwacza w PF 125p? [zlosnik]. Albo też pedale gazu w formie pręta wystająego z podłogi który trzeba wciskać w podłogę jakby się szpadel w ziemię wbijało [zlosnik] ?

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł: 126 p
Post: ndz sty 26, 2003 8:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 28, 2002 8:00 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Wrocław
A w maluchu mojego kumpla jak się stuknie w blachę koło wycieraczek to się bagażnik otwiera!


Na górę
 Tytuł: Re: Dacia&Fiat
Post: pn sty 27, 2003 9:06 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Max pisze:
A wiecie, że kiedyś w Daciach montowali drewniane klocki hamulcowe? A poza tym kiedyś widziałem, jak maluch tak hamował, że mu przednia szyba wypadła! Serio!


Nie jestem pewien, czy te klocki to akurat w Daciach byly, ale gdzies to bylo. Chyba w Oldcicie. Ten caly smiech wynika z jakichs przesadow uprzedzen i brakiem wiary w ludzi. Podobnie jak z Tarczami przy przekladni glownej. Hamulce umieszczone centralnie mial rowniez E-Type i wiele Astonow Martinow. No i 2CV. A wracajac do klockow, to to byl wysoce nowoczesny kompozyt o osnowie drewnianej. Wypelnienie bylo wciskane w to drewno pod ogromnym cisnieniem. Ze starych wlasciwosci drewna pozostawala anizotropowosc i masa. Podobnie zaraz po wojnie byl robiony w ZSRR material na smigla, ktorego wytrzymalosc zblizona byla do wytrzymalosci stali.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 20, 2003 6:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Tarcze przy skrzyni biegów miała też Alfa Romeo Alfasud.

papa
Maciej


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 20, 2003 7:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
kubol pisze:
Po poznańsku:
Fiat i Ford gó...no wort!


Ale nie każda morda pasuje do forda [zlosnikz] [zlosnikz]
Fiat jak i Ford mają wielki wkład w rozwój motoryzacji - wprowadzenie wielu nowych patentów , technologii a także obniżenie kosztów produkcji ( zastosowanie taśmy montażowej ) .
Tylko nielicznych stać w Polsce na zakup nowego MB ,niestety .
Nie widzę powodu do naśmiewania się z przysłowiowego maluszka , choćby ze względu na jego rolę za czasów PRL .
Całkowicie załadowane , z bagażami na dachu i przyczepką ale jednak ułatwiały naszym rodzicom życie .

Pozdrawiam

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl