MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 10:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob wrz 09, 2006 10:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:17 pm
Posty: 166
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Gdzie je kupiłeś? I sam jestem ciekaw jak się to wymienia, też bym to zrobił.

_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG sekwencja. Koniec roku 94, model 95. Bez wypasu, szału nie ma, ale cieszy!
VIN: WDB2020201A205202.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 10, 2006 7:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Kupiłem w zwykłym sklepie z częściami do zachodnich aut. Jest to sklep w którym (jeśli nie ma danej części) można ją zamówić i na drugi dzień jest do odbioru. W Gorzowie napewno jest taki sklep, więc radzę iść i zapytać czy dostaniesz szkło do reflektora i za ile. A cena 35 PLN wydaje się normalną ceną w całym kraju, ponieważ poprzedni właściciel mieszkający 200 km odemnie wymienił szkło w lewym reflektorze i też płacił 35 PLN. <br>Dodano po 6 godzinach. 1 minutach.:<br> Ufffff..... No i mimo niedzieli nie wytrzymałem już widoku tej lampy i rozebrałem ją. Jak to się robi? Okazuje się że i bez wskazówek da się coś samemu zrobić. Na początku trzeba wyczepić klosz lampy wraz z plastikową ramką z 4 zatrzasków (dwa górne zaznaczyłem czerwonymi strzałkami):
Obrazek
dwa dolne zatrzaski są dostępne po uprzednim zdjęciu dolnej listwy pod lampą (strzałka koloru zielonego) - w tym celu konieczne jest wyjęcie kierunkowskazu.
Mimo rad kolegi "wypelczarski" zaryzykowałem czyszczenie na mokro odbłyśnika, w tym celu użyłem ściereczki viledy służacej do czyszczenia luster i szyb, zmoczonej w wodzie i dokładnie wyciśnietej (ściereczka musi być naprawdę dobrze wyciśnięta !!! ):
Obrazek
a efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania:
Obrazek
Następnie przyszedł czas na wyjęty uprzednio klosz. Niestety nie da się go chyba wyjąć nie tłukąc starego. Mój był już pęknięty więc nie namyślałem się długo i wybiłem ile się dało, następnie przyszedł czas na szczypce uniwersalne:
Obrazek
ponieważ w rowkach w których spoczywał orginalny klosz pozostały resztki szkła:
Obrazek
jego resztki najlepiej usunąć wkrętakiem, aż do całkowitego usunięcia starego szkła i kleju (silikonu):
Obrazek
Niestety nie da się raczej przy tym uniknąć drobnych uszkodzeń plastikowej ramki. Teraz czas nałożyć silikon. Robimy to dość grubo, wypełniając całą "wanienkę" ramki:
Obrazek
teraz poprostu nakładamy nowe szkło na ramkę z rowkiem wypełnionym silikonem:
Obrazek
następnie dobrze jest wycisnąć wokól klosza jeszcze cienką warstwę silikonu, "pożyczyć" [zlosnik] od żony trochę "ludwika", zwilżyć nim palec wskazujący (tak żeby silikon nie kleił się nam do opuszka palca) i rozprowadzić nim równomiernie silikon wokół klosza:
Obrazek
uzyskamy taki efekt:
Obrazek
no i po wyschnięciu klosz jest gotów do montażu:
Obrazek
Jak tylko złożę wszystko, wybiorę się dziś w nocy na próbę oświetlenia [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] ... i nie omieszkam się podzielić wrażeniami, ale coś czuję że bedzie o niebo lepiej... Zwłaszcza że zabrudzona przypalonym kurzem była zwłaszcza górna część odbłyśnika, która to jest w głównej mierze odpowiedzialna za oświetlenie drogi. No, nic, idę wyjąć jeszcze klosz lewej lampy do mycia i zajmę się również odbłyśnikami lewej lampy. [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] <br>Dodano po 2 godzinach. 25 minutach.:<br> Niestety odbłyśnik lewej lampy jest w gorszym stanie (może dlatego, że był już po przejściach?) i nie dało się go doprowadzić do takiego stanu jak wyżej. Nie wiem czemu nie zszedł mi ten przypalony kurz u góry:

Obrazek

W międzyczasie przyszła moja kobieta weszła w pozostawiony przy aucie klosz lewej lampy, kopnęła go do tego (jakby tego było mało) :evil: :evil: :evil: i oto efekty:

Obrazek
Obrazek

Jak to mówią starsi ludzie "niedzielą się człowiek nie dorobi..." - i to chyba prawda. Szczęście w nieszczęściu, że popękał klosz lewej lampy - ten, którego dziś nie wymieniałem, tylko wyjąłem do umycia. A w sklepie czeka na mnie nowy więc jutro znów czeka mnie wymiana i będą oba nowe [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578
'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698
"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 11, 2006 8:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Pytanie:
Jesteś pewien, że silikon to dobry pomysł?
Nie lepiej było użyć kleju do szyb?
Bądź co bądź silikon to nie klej, a szkło musi się trzymać mocno(wibracje, temperatura).

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 11, 2006 8:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Poprzedni właściciel użył właśnie silikonu w lewej lampie. Klosz trzyma się bardzo dobrze na silikonie, tylko sposób obróbki nie był najlepszy. Silikon którego użyłem jest przeznaczony do stosowania w temp. od -40 do +180 st. C. Nie wydaje mi się, żeby klosz kiedyś nagrzał się do takiej temperatury, co innego odbłyśnik, czy sama żarówka. Z tłumieniem drdań też powinien sobie nieźle radzić. [zlosnik]

No i następny klosz już wymieniony [zlosnik]
Okazuje się że silikon trzyma całkiem nieźle i myślę że można go polecić przy wymianie klosza. Pozdrawiam.

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578

'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698

"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 11, 2006 3:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Silikon trzyma dobrze, trzeba tylko odpowiednią ilość dać. Zrobiłem tak samo. Zastosowałem silokon "szklarski".

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 9:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Ja szukałbym klosza dobrych firm, tzn. Hella, Bosch. Przecież od niego w bardzo dużej mierze zależy jakość strumienia światła. Miałem kiedyś w W123 Boscha ale z małym odpryskiem i "wypiaskowny" [zlosnik] od kamieni, postanowiłem zmienić na NoName za właśnie 25PLN. Efekt niestety odwrotny od zamierzonego.
Zakładaj markowe. Pozdrawiam.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 9:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Grzegi pisze:
postanowiłem zmienić na NoName za właśnie 25PLN. Efekt niestety odwrotny od zamierzonego.


Jest to argument i trudno wobec takiego postawienia sprawy się nie zgodzić. Ja niestety będę narazie jeździł z kloszami "NoName" - już są założone, ale może w przyszłości zmienię na markowe. Najbardziej zależało mi na tym, żeby pokazać (po to te zdjęcia), że wymiana klosza w warunkach domowych nie jest trudną rzeczą i każdy może to zrobić. A jeśli w ten sposób pomogłem choć jednej osobie, to bardzo dobrze. [zlosnik] Pozdrawiam.

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578

'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698

"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 10:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Poczytałem i też zrobiłem. Nie udało mo sie tylko wypiąc klosza dolnych zatrzasków, wię całą operację zrobiłem na założonym kloszu. Naprawę musiałem przeprowadzić gdyż oryginalne szkoło odkleiło mi sie od reszty klosza i w czasie mycia do środka zaciekała woda. Do operacji użyłem kleju silikonowego, mam nadzieję, że bedzie się trzymać [zlosnikz]

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 10:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Dolne zatrzaski nie trudno wypiąć - jednak KONIECZNE jest zdjęcie metalowej listwy pod reflektorem, a wtedy nawet jeśli nie widać zatrzasków - można je wyczuć palcami i podważyć wkrętakiem. Ale cieszę się jeśli moje zdjęcia i uwagi pomogły. [zlosnik]
A klej silikonowy - bez obawy, będzie trzymać.
Pozdrawiam.

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578

'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698

"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 19, 2006 4:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Właśnie jestem po wymianie kloszy w moim W124, niestety nie obyło się bez problemów... Klosze które kupiłem są identyczne jak kolegi, za dwie sztuki zapłaciłem 50 zł. niestetety okazało się, że nie bardzo chcą pasować do starych ramek. Nie wiem czy mam jakieś inne ramki czy klosze są niedokładnie odlane w każdym razie szkło nie pasuje o grubość rantu w ramce, musiałem spiłować dwa boki ramki w skutek czego klosz opiera się teraz tylko na pozostałych dwóch bokach ramki. Całość skleiłem silikonem bezbarwnym i teraz schnie, jutro poskładam to do kupy to zobacze jak się prezentują.

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 19, 2006 9:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
nawet nie wiedzialem ze w MB mozna zdjac sam klosz z lampy :o
ale czemu bialy silikon a nie bezbarwny ??

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 19, 2006 10:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
ertee pisze:
klosze są niedokładnie odlane w każdym razie szkło nie pasuje o grubość rantu w ramce, musiałem spiłować dwa boki ramki w skutek czego klosz opiera się teraz tylko na pozostałych dwóch bokach ramki. Całość skleiłem silikonem bezbarwnym i teraz schnie, jutro poskładam to do kupy to zobacze jak się prezentują.


Moje też nie były najdokładniej wykonane, ale w gruncie rzeczy jestem zadowolony. Światła też się poprawiły. Przydało by się jeszcze tylko poprawienie odbłyśnika lwego reflektora, bo jest w gorszym stanie. A silikon trzyma super - z tym napewno nie będzie problemu. A jutro jak już to złożysz to napewno [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Debesciak pisze:
nawet nie wiedzialem ze w MB mozna zdjac sam klosz z lampy :o
ale czemu bialy silikon a nie bezbarwny ??


A widzisz :o :o :o - jak się chce to można. A czemu nie biały tylko bezbarwny? Na dobrą sprawę to najlepiej wkomponowałby się szary - bo taki ma kolor ramka z zewnątrz, no i taki kolor ma orginalny klej którym są mocowane orginalne klosze do ramki. Ale ja miałem pod ręką biał, więc jest biały. A jak sobie zażyczę to np. jutro będzie czerwony, czarny lub fioletowy... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Zmiana to naprawdę nie jest wielki problem - szczególnie z takim opisem... (chwalę się...) [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Pozdrawiam.

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578

'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698

"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 8:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
ooo, cena rewelka jesli chodzi o szklo :)

dobra, ale powiedzcie mi jeszcze jedno - szklo od wewnetrznej strony jest pokryte jakims preparatem, ktory z czasem zolknie z pewnoscia. czy mozna go bezpiecznie usunac bez pozniejszych konsekwencji czy zaleca sie wyczyszczenie oraz ponowne zastosowanie odpowiedniego preparatu na wewnetrznej czesci reflektora, ewentualnie czy nowe szkla sa juz takim preparatem pokryte?

edit: nawiazalo mi sie do ost postu na poprzedniej stronie...

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 11:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
shark pisze:
szklo od wewnetrznej strony jest pokryte jakims preparatem


:o :o :o Szczerze? - nie wiem. Ja niczym nie pokrywałem są czyściutkie i tyle.

shark pisze:
edit: nawiazalo mi sie do ost postu na poprzedniej stronie...


I właśnie dlatego dobrze jest czytać posty od "deski do deski"... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Pozdrawiam.

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578

'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698

"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 20, 2006 11:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 10, 2005 7:58 pm
Posty: 160
Numer GG: 3275
Lokalizacja: Gdansk
Alex pisze:
I właśnie dlatego dobrze jest czytać posty od "deski do deski"... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


hehe [zlosnik] przeczytalem, ale odpowiedzi na moje pytanie nie znalazlem. zaczekam :)
w miedzy czasie dowiem sie jak wyglada kwestia cenowa ze szklami holenderskiej firmy TYC, o polskie, ktore rowniez sa, nie bede pytal jak przeczytalem, ze niektorzy natrafili na problemy.

_________________
Obecnie R129 V8 500SL | V8 często zachowują się w sposób typowy dla dwudziestoparolatków - są w stanie wypić każdą ilość, jaką tylko się im postawi... | 1/4: ET 15,25s


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl