MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw cze 26, 2008 7:47 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
jedyne błędy które powoduje LPG to błąd wtrysków, ale nie skutkują one na pracę na Pb, ze względu na to,że te błędy są odnotowane w historii, ale po przejściu na Pb nie wpływają na pracę
to tak samo jak z sondą czy przepływomierzem - odepniesz, to komp będzie miał błędy, ale jak podepniesz spowrotem, to auto będzie normalnie jeździło.
a każdy inny błąd wynika z ogólnej eksploatacji auta niezależnie od paliwa.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 26, 2008 11:09 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zle zaprogramowane czasy wrysku w komputerze LPG (zla mapa) moze spowodowac taki efekt, ze na gazie niby wszystko jest ok ale po przelaczeniu na Pb juz jest problem (ECU zmienia czasy wrysku).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 26, 2008 1:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
nie przy tej instalacji, bo sterowanie gazem jest na podstawie czasu otwarcia wtryskow benzyny. mapa nie jest zmieniana, a zmieniana jest jedynie korekcja czasu reakcji wtryskow gazu wobec wtrysków Pb. to nie komp gazu wplywa na kompa MB, tylko odwrotnie :)
choc pewnie jakis sprytny gazownik moze popier... co tylko zechce w aucie, no ale to czynnik glupoty ludzkiej jest winny :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 26, 2008 3:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Dokladnie tak napisalem - ECU zmienia czas wtysku na podstawie danych z czujnikow, na tej podstawie (czasu impulsu wtyskiwacza Pb) komputer gazu generuje nieco dluzszy interwal (na podstawie swojej mapy) - jezeli komputer gazowy ma zle ustaiwana mape wydluzania wtrysku to ECU musi to korygowac - stad problemy puzniej z jazda na Pb.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl