MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 3:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 11:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A ja mam pytanie -
Czy silnik elektryczny w dachu uchylnym-odsuwanym po dojściu do krańcowego położenia się samoczynnie wyłącza?
Jak odtajało to przejechałem dachem i ani przy uchylaniu ani przy otwierzniu nie zatrzymuje się elektrycznie - słychać, że nadal pracuje tylko sprzęgło ratuje przed urwaniem. Nie pamiętam czy tak było od początku - chyba nie - skoro mnie zdziwiło. Zamglony schemat eletryczny nie daje odpowiedzi na moje pytanie.
Chodzi o W201.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 11:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Przy otwartym dachu powinien dojechać i podnieść się do poziomu całkowitego zamknięcia-stop-klawisz do góry-uchylanie, klawisz na dół -zamyka, klawisz do tyłu-spada w dół i odjeżdza do tyłu, jest możliwość ustawienia dojazdu z tyłu na silniczku plastikowym kółkiem ale w tej chwili już nie pamiętam -jak ,ustawiałem to może z 5 lat temu, musiałbym przećwiczyć to na swoim to będę wiedział !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2010 11:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
To wszystko działa OK - fazy są ustawione - zgodnie z opisem (na forum gdzieś jest)
Tylko jak dojedzie do końca: otwarte lub podniesione to silnik pracuje nadal na sprzęgle - nic już się nie rusza. Jak się zamyka jest OK. No i nie wiem czy tak ma być czy nie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 04, 2010 12:06 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie ma tak być.
U mnie w 201 kiedy dojdzie lub uchyli się do końca silnik nie pracuje i mozna przycisk trzymac i trzymac i nic się nie dzieje.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 04, 2010 9:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Podobno niema krańcówek i właśnie sprzęgło ratuje przed mieleniem mechanizmu,tyle doczytałem w necie.U mnie działał tak jak Ukaniu napisał słychać było sprzęgło,ale mój mechanizm i tak zdechł ze starości....co widać parę postów niżej.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 04, 2010 9:01 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dziękuję - coś mi się nie podobało, a teraz mam potwierdzoną diagnozę i trzeba zrobić.
Ciężko się wyciąga silnik z czujnikiem położenia? To pewnie wada jakiegoś styku.
Szyber to chyba ostatnia część mojego samochodu której nie rozkręciłem w drobny mak ;-)

Hmm, właśnie widzę jak BMW napisał inaczej :roll:

A ja niestety nie pamiętam jak było wcześniej

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 04, 2010 9:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
http://www.dvj.pl/szyberdach_w124/skorowidz.htm
Ukaniu poczytaj jest tam właśnie opis rozbierania szyberdachu.
http://www.w201w124.bytom.eu.org/forum/ ... h&start=30

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 04, 2010 9:25 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Pozycja krańcowa górna i krańcowa tylna nie mają wyłączników. Tą rolę spełnia właśnie sprzęgiełko. Jeżeli zaczyna się ślizgać, a silniczek kręci się dalej - to znaczy, że jest dobrze ustawione. Jeżeli silniczek po dojściu do krańcowej pozycji się nie kręci - to znaczy, że sprzęgiełko jest za mocno dociągnięte i wszystkie naprężenia przejmuje mechanizm dachu (linka i kątowniki) A skoro sprzęgiełko się nie ślizga - to po co "ono"?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl