MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 5:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Jeśli dobrze pamiętam, to przesunięcie dźwigni w kierunku literki "B" załącza pierwszy bieg (nie przerzuca dalej na dwójkę niezależnie od obrotów.).

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 8:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
fajna perełka, ale to musialo wyglądać na naszych drogach w 93r, wokól prawie same polonezy, fiaty a tu e500 [totalszok], bede sledził temat i czekam na wiecej zdjęć

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 8:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:39 am
Posty: 10
Lokalizacja: ----
Dokładnie, mój Ojciec w 91r kupił roczną Jette wersja US, to już wtedy miał nieprzyjemności ze strony "policji" czy pobliskich sąsiadów a co dopiero takie E500 :o [zlosnik]

Autko przepiękne, mam nadzieję że przeżyje drugą młodość w rękach nowego właściciela [zlosnikz]

_________________
Mercedes W108 280SE 1969


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
a może to jakieś MAFIJNE E500 jest :)

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 10:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Piotr735 pisze:

A teraz z innej beczki..
Co oznacza i do czego służyć ma przełożenie na skrzyni pod literką B ze strzałką obok 2. (dźwignia na sam dół i wprawo)?


B=Bergen= góry. To oznacza jazdę w górach lub w bardzo trudnych warunkach. W tym położeniu są blokowane wszystkie biegi i do dyspozycji masz tylko pierwszy. Należy uważać aby nie przekraczać szybkości maksymalnej dla tego biegu. Na tym biegu podjeżdża się pod wysoką górę, rusza z ciężką przyczepą, wyjeżdża ze zaspy lub z błota, z piachu itp. Stosując oczywiście właściwą, pełną technikę jazdy w takich sytuacjach (uwaga także na obroty silnika). Rzecz NAJCIEKAWSZA. TEN BIEG W PRAWO LITERKA "B" JEDNOCZEŚNIE BLOKUJE SPRZĘGŁO W OBIE strony. Co to znaczy. Normalnie w czasie jazdy na innych biegach sprzęgło pracuje tylko do napędzania. Po zdjęciu nogi z pedału gazu auto porusza się dalej na podobieństwo tzw. wolnego koła. Znaczy się inaczej niż przy skrzyni manualnej, gdzie zdjęcie nogi z gazu daje efekt hamowania silnikiem. Otóż teraz przy włączeniu literki "B" otrzymujemy sprzęgnięcie w OBIE strony a oznacza to hamowanie silnikiem np. przy długim zjeździe z góry czy jazdy po lodzie. Funkcja ta wyłącza się przy prędkości około 40 km/godz. Jest niezwykle pomocna w czasie jazdy np. po bardzo niebezpiecznej śliskiej nawierzchni (np. awaria na jezdni olej, jakieś wyjątkowo śliskie odcinki drogi, inne miejsca gdzie użycie hamulca jest równoznaczne ze zwiedzeniem rowu itd, itp.). Zauważyłem, że hamowanie silnikiem nie jest tak intensywne jak przy manualnej skrzyni biegów ale i tak elegancko chroni hamulce przed przegrzaniem. Podkreślam, że taka jazda musi odbywać się ze zdrowym rozsądkiem i ta 40-tka to naprawdę górna granica. Nie należy zmuszać automatu to awaryjnego wychodzenie z tej pozycji biegowej. W 99% przypadków sprawę rozwiążemy stosując przełożenie "2". "B" jest stosowane bardzo rzadko i tylko w specjalnych jak widać sytuacjach. Po ustaniu "zagrożenia" zatrzymać pojazd ustawić skrzynię do normalnej jazdy i... w dalszą drogę.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 11:11 am przez Nemo, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 10:28 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 04, 2007 10:48 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Znajomo wygląda ten E500:) Nawet z ciekawości pojechałem zobaczyć czy jeszcze stoi takie coś i tu ku mojemu zdziwieniu ni ma...
A więc czy to nie jest ten z Ostrowa? Czysta ciekawość [oczko]

_________________
[b]Na początku były Mercedesy, dopiero później samochody...[/b]

http://www.professional-auto.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 10:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Nemo, dziękuję za precyzyjne wyjaśnienie tematu.

Szymonii, to bardziej z Radłowa. Ale to ten który został na tak długo porzucony.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 11:16 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 04, 2007 10:48 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Jaki ten świat mały, gratuluję zakupu Piotrek.
To tym teraz na taxie :lol:

_________________
[b]Na początku były Mercedesy, dopiero później samochody...[/b]

http://www.professional-auto.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 12:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 21, 2009 8:08 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Polska
prezentuje się bardzo dobrze jak na porzuconą [zlosnikz] Szczere gratulacje i niech służy następnym pokoleniom.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 12:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 8:19 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Białystok
też będę się rozglądał po krzakach [zlosnik]

_________________
Mercedes 124 220CE '95/96
-------------------------------------------------------
"Kiedyś auta miały duszę... zrobione były z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 2:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Nemo pisze:
B=Bergen= góry. To oznacza jazdę w górach lub w bardzo trudnych warunkach. W tym położeniu są blokowane wszystkie biegi i do dyspozycji masz tylko pierwszy. Należy uważać aby nie przekraczać szybkości maksymalnej dla tego biegu. Na tym biegu podjeżdża się pod wysoką górę, rusza z ciężką przyczepą, wyjeżdża ze zaspy lub z błota, z piachu itp. Stosując oczywiście właściwą, pełną technikę jazdy w takich sytuacjach (uwaga także na obroty silnika). Rzecz NAJCIEKAWSZA. TEN BIEG W PRAWO LITERKA "B" JEDNOCZEŚNIE BLOKUJE SPRZĘGŁO W OBIE strony. Co to znaczy. Normalnie w czasie jazdy na innych biegach sprzęgło pracuje tylko do napędzania. Po zdjęciu nogi z pedału gazu auto porusza się dalej na podobieństwo tzw. wolnego koła. Znaczy się inaczej niż przy skrzyni manualnej, gdzie zdjęcie nogi z gazu daje efekt hamowania silnikiem. Otóż teraz przy włączeniu literki "B" otrzymujemy sprzęgnięcie w OBIE strony a oznacza to hamowanie silnikiem np. przy długim zjeździe z góry czy jazdy po lodzie. Funkcja ta wyłącza się przy prędkości około 40 km/godz. Jest niezwykle pomocna w czasie jazdy np. po bardzo niebezpiecznej śliskiej nawierzchni (np. awaria na jezdni olej, jakieś wyjątkowo śliskie odcinki drogi, inne miejsca gdzie użycie hamulca jest równoznaczne ze zwiedzeniem rowu itd, itp.). Zauważyłem, że hamowanie silnikiem nie jest tak intensywne jak przy manualnej skrzyni biegów ale i tak elegancko chroni hamulce przed przegrzaniem. Podkreślam, że taka jazda musi odbywać się ze zdrowym rozsądkiem i ta 40-tka to naprawdę górna granica. Nie należy zmuszać automatu to awaryjnego wychodzenie z tej pozycji biegowej. W 99% przypadków sprawę rozwiążemy stosując przełożenie "2". "B" jest stosowane bardzo rzadko i tylko w specjalnych jak widać sytuacjach. Po ustaniu "zagrożenia" zatrzymać pojazd ustawić skrzynię do normalnej jazdy i... w dalszą drogę.

dodam jeszcze, że w moim automacie można silnikiem hamować zarówno na B,2 jak i 3, ale trzeba robić to ostrożnie, bo w automacie nie da się jechać na "pół sprzęgle" i kiedyś jak zapiąłem 2 na śniegu (miałem z 90km/h, a u mnie 2ka ciągnie ponad 135) to usłyszałem szum stojących niemal w miejscu kół... Więc na mokrym też pewnie trzeba uważać...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 4:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Cytuj:
Wymieniony silnik na gwarancji bo stary się przegrzewał


Cytuj:
Wymieniono wszystkie oleje, całe zawieszenie i przepustnicę która w ASO kosztowała 2 232,00 zł.


Chyba ktoś nieźle sobie szalał albo miał tyle kasy że utrzymywał samochód w stanie salonowym lub po prostu jak coś szwankowało wolał kupic nowe [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 23, 2009 7:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj parę fotek z dokumentacji serwisowej przed porzuceniem auta..
Jedna z ostatnich faktur napraw zawieszenia, pierwsze jego ubezpieczenia w Warcie w 1993 roku, faktura zakupu w DE, faktura za przepustnicę i ostatni wpis w książkę serwisową. Auto teraz ma 210000. <br>Dodano po 25 minutach.:<br> Dziś o godz.19:08 samochód po wymianie kabli, świec, wymianie oleju, założeniu nowego akumulatora 100Ah, zalaniu cylindrów specjalną mieszanką, wymianie oleju i filtrów autko... zapaliło.
Pierwszy raz po długiej przerwie. Najpierw niedbale przebierało w obrotach by zgasnąć. Za drugim razem usłyszano piękną i równą pracę motoru V8.

Druga faza dobiegła do pozytywnego końca. <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
szymonii pisze:
Jaki ten świat mały, gratuluję zakupu Piotrek.
To tym teraz na taxie :lol:
Nie da rady by czarnula zobaczyła taksometr. A Szymon czym teraz się wozi.. słyszałem że szykowałeś się na 124 z dwoma furtkami :)

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl