MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 1:24 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
zasilana prądem 220V nagrzewa silnik DETALI NIE ZNAM ALE JAK TYLKO ZIMA NADEJDZIE TO NAPISZĘ COŚ O TYM :lol:

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 1:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
krzstian pisze:
zasilana prądem 220V nagrzewa silnik DETALI NIE ZNAM ALE JAK TYLKO ZIMA NADEJDZIE TO NAPISZĘ COŚ O TYM :lol:


aaaaa... już było o tym sprzęcie mowa na forum :-) wiem o co biega.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 7:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
krzstian pisze:
zasilana prądem 220V nagrzewa silnik DETALI NIE ZNAM ALE JAK TYLKO ZIMA NADEJDZIE TO NAPISZĘ COŚ O TYM :lol:


Grzalka jest wkrecona w blok w miejsce broku, jej zadaniem jest podgrzemanie plynu chlodzacego. Takie grzalki sa w dieslach dokladana w polsce, a czy ktos wie jak dziala ta orginalna grzalka montowanan fabrycznie na skandynawie, taka jaka mam ja w 123 i kolega Witek ???

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 7:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 05, 2004 10:27 am
Posty: 539
Lokalizacja: EZG
Gratulacje zakupu [zlosnik]
[ T ] to magiczna litera [zlosnik]
Pozdrawiam i miłej jazdy bez niespodzianek .Ja miałem swojego czasu podobne problemy przy odpalaniu ,kluczyk na start, a tu kicha i okazało się że to był wirnik w rozruszniku :x

_________________
MB W 123 240TD 83r.
MB W 124 260 E 92r.
MB W 124 230TE 86r.
a w stajni :126p,Lublin
:-) nie ma jak kombi :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 9:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
krzstian pisze:
zasilana prądem 220V nagrzewa silnik DETALI NIE ZNAM ALE JAK TYLKO ZIMA NADEJDZIE TO NAPISZĘ COŚ O TYM :lol:


ja mialem takie cus w duzym fiacie, swietna sprawa....poranny mróz nie groźny gdy ,asz grzaleczke i dluuugi przedluzacz żeby podłaczyć sie gdzies pod 220V no chyba, ze fura stoi w garażu z prądem :) wtedy jest prościej

Ale wynalazek 1-wsza klasa, dla diesla jak znalazl

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"
W123 250
W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 10:17 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
jeśli masz dobry akumulator, rozrusznik oraz olej w silniku itp. to bez problemu odpalisz w każdy mróz.

ja w zimie miałem słaby akumulator i musiałem grzać blok silnika + podłatowywać akumulator. Jak wymieniłem akumulator w lutym to przy -25 spokojnie odpalałem.

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 10:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Gratuluje zakupu..

PS: Ile zaplaciles, jezeli to nie tajemnica?

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 11:28 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 9:54 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Ostróda
    Witaj.
    Problem z odpaleniem mogles miec dla tego że masz słabe ładowanie. Sprawdz to. Ale moze byc ze silnik nie ma dobrej masy. Sprawdz to, jest to miedziana linka przykręcona na łączeniu silnika i do karoserii. Może nie byc przejscia, albo minusowa klema jest zaśniedziała. A co do biegów to musisz sie nauczyc je zmieniac. Ja mialem dwa z manualną skrzynia i na początku tez byly problemy. A jesli ci zgrzyta w trakcie przelącznia biegow to sa luzne synchronizatory w skrzyni. Jak zmieniasz biegi to poczekaj az silnik zejdzie z obrotów. A wsteczny to napewno jest przyczyna lewarka, spróbój przy włączniu wstecznego podnieść lewarek lekko do góry.
    Pozdrawiam i milej jazdy ja ze swoich meśków zawsze bylem zadowolony.
    Teraz mam 230E automat.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 1:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
za auto dałem 4200 prawde mówiąc to chciałem kupić droższe auto w leprzym stanie ale te magiczne T ;)
przed chwila probowalem odpalic i tym razem rozrusznik sie kreci a silnik dalej nic kontrolka dalej sie pali Obrazek
Pozatym jestem ciekawy do czego służą te metalowe gadżęty na tylnej kanapie? Obrazek
a tu pare fotek zrobionych rano : ObrazekObrazek

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 1:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
Obrazek

ta środkowa lampka to jest od to wskaźnik zużycia klocków hamulcowych przednich - jeśli się świeci to znaczy że masz do wymiany

Obrazek
Czerwonym zaznaczyłem miejsce do mocowania rolety bagażnika + siatki oddzielającej bagażnik od kabiny pasażerskiej
Zielonym zaznaczone są blokady do składania kanapy - jak składasz kanapę to w siedzisku masz takie bolce które muszą wejść w ten metal i wtedy kanapa jest pok kątek prostym zablokowana
Granatowym zaznaczone są otwory na zagłówki


widze że tylną kanapę masz dzieloną + załówki - fajna sprawa. Zobacz gdzie się zagłówki chowa jak składasz kanape [usmiech]

ilo biegową masz skrzynie ?

P.S. a gdzie jest światło wsteczne ??

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 1:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
4 biegowa jak narazie bez wstecznego :cry: ale jak narazie priorytet to odpalić a przecierz w zyciu trzeba jechac do przodu a nie sie cofac [zlosnik]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 1:31 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
FENIX pisze:
ta środkowa lampka to jest od to wskaźnik zużycia klocków hamulcowych przednich - jeśli się świeci to znaczy że masz do wymiany


W pozycji zaplonu powinien sie palic, ale po zapaleniu auta powinnien zgasnac.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 2:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
TrickyKid pisze:
krzstian pisze:
grzałka sluży zimą do rozruchu i była powszechnie stsosowana w W123 na rynek USA i skandynawski


Do rozruchu zimą? jak to działa?


Podłączasz na noc grzałkę pod prą, a ta utrzymuje jakąś temperaturę oleju, tak że nie masz problemu z odpaleniem ( oczywiście zimą).

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 4:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
hip hip hura odpalil za 3 razem rano rozrusznik krecil od samego poczatku [zlosnikz] a wsteczny daje rade jak go na wylaczonym silniku wrzuce co wy na to?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 31, 2004 9:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Wsteczny wszedł najprawdopodobniej dlatego, że silnik nie obracał sprzęgłem, które się nie rozłącza.

A co do kontrolki nr 3 od lewej to jest to chyba kontrolka płynu hamulcowego. U mnie nie ma czujników klocków i też mam tą kontrolkę ;)
Świeci się przy włączonym zapłonie i gaśnie przy odpaleniu silnika...

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony śr wrz 01, 2004 6:40 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl