MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 21, 2025 3:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 12:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
ATE są podobno lepsze. (wg fachowców z Tapicerskiej - mam do nich pełne zaufanie :) )

Zaciski ATE (przód) były produkowane w dwóch wersjach:
na "cienkie" i "grube" klocki
Jedne od drugi rużnią się grubością okładzin o jakieś 3mm
(nia pamiętam dokładnie)

Zacisk na grubsze klocki ma poprostu większą powierzchnię na klocki.
Uważaj na to! Bo jak kupisz zacisk na cienkie kloce i będziesz próbować włożyć grube klocki to się tarcza nie zmieści :(

Jeśli chodzi o zamianę to bez problemu można BendiX'a zamienić na ATE.
Mocowanie jest to samo.

Za użwyany ATE przód płaciłem 100zł i to jest w miarę normalna cena.
Chociaż na szyszkowej chcieli ode mnie 200zł bo mówili że się już kończą te zaciski - akurat :)

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 12:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
To już wszystko wiem - dla pewności podjade do mechanika i się upewnie ;) czy to napewno Bendix

Jestem ciekaw ile nowy zacisk kosztuje w ASO :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 12:24 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
outsider pisze:

Jestem ciekaw ile nowy zacisk kosztuje w ASO :roll:

Ok 1000 PNL

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 6:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Mam jeszcze jedno pytanie - bo niestety mechanika dzisiaj nie było, jestem z nim umówiony na jutro - czy z tyłu tez był podział na zacicki ATE i Bendix, czy były różne hamulce awaryjne (ręczne) :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 7:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
ale po co chcesz zmieniać zaciski :o ,niepotrzebne koszty. jeśli masz bendixa to wymien zestaw naprawczy, czyli te blaszki, zamienią ci na spręzynki z drutu i grubsze bolce i będzie gitara. Do tego oslonki gumowe są inne. Koszt kilka złotych drozej. No chyba że tłoczki w zaciskach są porzarte, wtedy rozumiem. Ja mam w automacie z 85r 4xbendix, i nie nażekam,

Jeśli dalej nie jesteś pewien co masz. Zdejmij koło, spójż od frontu na zacisk i będziesz widział co dociska klocki, blaszka czy drut.

Awaryjne nie różniły się, Ale proponuje przed zakupem części najpierw zoriętować sie co leży. Ja myślałem że szczęki, (na szczęscie nie kupilem, tylko sprawdzilem) i okazało się że linka się zapiekla.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
Post: śr lis 24, 2004 9:35 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
outsider pisze:
Mam problem - kupiłem cały zestaw naprawczy do zacisków przednich ATE, ale jest problem czy napewno w moim aucie są zaciski ATE - jak to sprawdzić



Hehe, to bylo jedno z pytan kontrolnych na rajdzie warszawskim w zeszlym roku:) Zapraszam na nastepny [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 9:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Witek - jeśli dostane ładne zaciksi ATE to wymienie wszystkie na ATE, jeśli nie dostane to zostane przy Bendix'ach, chociaż nie wiedzieć czemu wolałbym ATE ;)

OCET - [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 9:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Nadal walcze z zaciskami [zlosnik]

Teraz mam pytanie: jak już będe miał rozpołowione zaciski to można je wypiaskować, a następnie pomalować (jaki kolor był w oryginale - zapewne nie czerwono-tjuninkowy [zlosnik] )


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 10:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Osobiście nie piaskował bym zacisków.
Nie znam się na tym, ale wydaje mi się że powierzchnia cylindrów może
zostać naruszona - może się mylę, ale wolę dmuchać na zimne.

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 10:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
to jak je wyczyścić :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 10:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym pojechał jakąś szczotą ryżową - druciakiem [zlosnik]
tylko nie wiem jaki będzie tego efekt...

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 1:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
kup sobie małą końcówkę drucianą na wiertarkę tylko ostrożnie z przewodem i tłoczki schowaj

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 3:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
u mnie az kipiało od rdzy na zaciskach. Chwycilem za mały młoteczek i śrubokręt, i tak na zmiane kilka razy, popukałem i śrubokrętem zrywałem płaty rdzy.Potem kilka machnięc szczotką drucianą i Na koniec hemmerait w kolorze nadwozia i temat uważam za zamknięty [zlosnikz]

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 5:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Jakoś malowanie zacisków pod kolor nadwozia Hammeraitem mi nie odpowiada ;)

To jak zaciski były srebrne czy czarne w oryginale :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 7:03 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
No to sie podłącze ...

Własnie dzisiaj wymieniłem sobie przednie zaciski w PUZONIE :).

Wyremontowałom komplet który został mi z dawcy 116 450 czyli wymieniłem wszystkie gumki i blaszki, mam ATE (apropo na ATE zawsze jest napisane ATE :D ) założenie i odpowietrzenie zajeło godzinke no i wiem że z przodu mam w pełni sprawne zaciski i nowe klocki.

W przyszłym tygodniu ta sama operacja z tyłem.

A stare zaciski zakonserwuje i walne na pułe w piwnicy niech sie sezonują :D :D :D

W Szczecinie za dwa komplety naprawcze do przodu ATE (oryginalne ATE!!!) zapłaciłem 79 zł w CARREKS-ie to chyba nie dużo?

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl