MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 7:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 14 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 5:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
ALPAq pisze:
co najlepsze w ASO powiedzieli mi ze potencjometr nie wystepuje oddzielnie, jedynie w tym MC Zestawie za jedyne 3 tys


Kiedyś gadałem ze znajomkiem z ASO czemu do niektórych modeli KE są potencjometry, a do reszty brak. Powiedział mi, że kiedyś były do wszystkich. Potem Bosch'owi przestało się opłacać produkować to cudo, bo jak się zwali to i tak trzeba wymienić, więc najlepiej wcisnąć klientowi całość. A cena oczywiście bardzo przystępna, nie ma co.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 5:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
kur ..... :evil: [szalone] [wscieklosc] :-? :evil: wa
Dzwonilem do jakiejś firmy z krakowa to powiedzieli ze w sobote beda mieli cały taki samochod na czesci to mi wymontują cały przepływomierz z potencjometrem....
Może ktoś z Was ma takie cudo?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 6:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja z uwagi na kłopty z tym potem mam jeden pomysł.
Zastąpienie go układem z fotoelementami. dioda LED-> przesłona poruszana klapą -> fototranzystor - > układ korygujący charakterystykę tak aby wszystko gadało jak normalny pot :-). Zrobi się tylko cieplej...
Takim układem znajomemu naprawiłem kiedyś potencjometr od gazu w jakimś Francuzie - też uszkodził się pot. a teraz ma rozwiązanie wieczne. :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 2:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hehe odebrałem w koncu zrobiony samochod po 2 miesiacach :D
hehe z czego miesiac czekałem na przepływomierz z potencjometrem.
O wnioski cieżko narazie ... palić pali, jeździć jeździ. wydaje mi się ze niema takiej mocy jak miał wczesniej ale to moze byc tlyko złudne wrażenie. Myśle że bedzie dobrze... wszystko się okaże ;)
A puki co LPG nie jest wymontowane ale nie używam go :P

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 7:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
to wymontuj chociaż mikser i zobaczysz wtedy różnice...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 11:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Chuck Norris pisze:
to wymontuj chociaż mikser i zobaczysz wtedy różnice...

hehe zrobilem nim dzisiaj 160km (hehe zabije mnie koszt paliwa niedlugo:P)
i ogolnie chodzi ladnie ale po przegonieniu do warszawy pojawił sie problem:
- zapalam pod kebabem, zapalił i zgasł (nie utrzymał obrotow), i tak z 3-4 razy, ruszylem podtrzymując gaz... w jeździe puściłem to zgasł (ciagle nie trzymal minimalnych) ale po zrobieniu .. 1km wszystko wrociło do normy z tym że minimalne zostawały tak na około 1000-1100 obr/min. z czym to mogło mieć związk po przeprowadzonych robotach? dodam, że jak wrocilem do domu to po odstaniu 5 min bylo tak smao az przejechalem stykawalek.. a jadąc ten kawałek miałem wrażenie jak by sie blokowała np klapa czy cos w tym stylu... bo zostawal chwile na pewnych obrotach, potem przez sekunde nie schodził znich..
A tak to sprawuje sie git :) nawet da sie spokojnie tym jeździć .. a buta ma jak należy ;) <br>Dodano po 12 godzinach. 20 minutach.:<br> dzisiaj już w normie .. nie gaśnie itp... hmm dziwne to wszystko :P
A czy wymontowanie miksera niesie za sobą coś jeszzcze ? ciezko go wymontowac:P??
Z lekką zmianą składu mieszanki się licze ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 12:31 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
wymontowanie miksera da ci przyjemnośc jazdy na benie :)
mikser dławi dolot powietrza i w tym przypadku auto nigdy nie bedzie miało takiej mocy jak na benzynie bez gazu... z tego prostego powodu ze gaz potrzebuje znikomą ilośc powietrza przez co jest założony mikser który dławi i miesza gaz z powietrzem... zobacz jaki jest wlot O2 na przepustnicy a jaki jest w mikserze... reszte dopowiedz sobie sam..
. nie problem jest wymontować...
bodajże 3 śrubki i dolot oddławiony...
wtedy sie przejedź!!!!
aha!
to wszytsko jest w filtrze powietrza... tam zobaczysz taki grzybek z rurą z gazem doprowadzoną... odkręć ten grzybek tzw mikser i przejedz sie na benzynie!!!!
i czekam na wrazenia :)
koniecznie napisz!!!!

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 4:20 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Chuck Norris pisze:
mikser dławi dolot powietrza i w tym przypadku auto nigdy nie bedzie miało takiej mocy jak na benzynie bez gazu...
U mojego kolegi pomiar na hamowni wykazał 4% spadku mocy po włożeniu miksera. Strasznie dużo...... [zlosnik]
Chuck Norris pisze:
gaz potrzebuje znikomą ilośc powietrza
Znikomą? Ale żeś wymyślił... ;)
Chuck Norris pisze:
przez co jest założony mikser który dławi i miesza gaz z powietrzem...
Mikser to nazwa na wyrost. Głównym zadaniem tego urządzenia jest regulowanie (na zasadzie podciśnienia) dawki LPG w zależności od obciążenia silnika. Niestety nie jest to "mikser który dławi i miesza gaz z powietrzem..."
Chuck Norris pisze:
zobacz jaki jest wlot O2 na przepustnicy a jaki jest w mikserze
Silnik jest jak sprężarka i zassa powietrze nawet przez mniejszą dziurę. Zatem przyjmij do wiadomości że mikser jest odpowiednio dobrany i nie tyle dławi co zmienia charakterystykę przepływu powietrza. Powoduje zwiększenie prędkości jego przepływu (prawo Venturiego) i ma znikomy wpływ na dławienie. Owszem powoduje pewien opór aerodynamiczny (zawirowania) ale to wpływa na lepsze mieszanie powietrza z LPG. Dławić przepływ mogą szmaty, gąbki, zaślepki wstawiane przez gazowników albo po prostu brudny filtr powietrza.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 11:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Chuck Norris pisze:
to wszytsko jest w filtrze powietrza...

macie fotke takiego popularnego miksera z II gen :D?? hehe bo coś podejżewam...
I tka i tak mam to do wymontowania....
A co do mojego gaśnięcia wiecie co to może być? krokowiec (znaczy regulator) dostał po dupie czy cos trzeba pogrzebać przy nowo zmaontowanym składzie przepływomierz + potencjometr ?? <br>Dodano po 56 sekundach.:<br> bo czasai jest ok a czasami gaśnie .. czasami ma obroty minimalne ok 600 obr/min a czasami 1100 ....

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 11:36 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdz czy wogole jest napiecie na regulatorze powietrza dodatkowego.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 1:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ALPAq pisze:
jak by sie blokowała np klapa czy cos w tym stylu.


Od tego zacznij


Cytuj:
Sprawdz czy wogole jest napiecie na regulatorze powietrza dodatkowego.


Bez znaczenia, regulator bez napiecia ustawia sie w pozycje awaryjna i nie powino byc roznicy przy wolnych obrotach. .

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 1:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm ale juz tego efektu jak by klapa sie blokowała nie odczuwam ...
A miksera juz niemam ;)... Skład mieszanki ustawiony niema nic do rzeczy w takich "okolicznościach"? Byłme u tego co mi to montował i powiedział ze zajży jak znajdzie chwile ;) Czyli to co powinno byc silnikem krokowym niema tu nic do gadania?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 1:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wlasnie dlatego, ze nastawnik jest w pozycji awaryjnej, ciezko bedzie zapalic na zimnym silniku i bedzie gasl. Na cieplym bedzie wmiare ok.
Tryb awaryjny jest/powinien byc ustawiony tak, aby mozna bylo kontynuowac jazde na cieplym silniku.

Czyzby zbieg okolicznosci?

ALPAq pisze:
- zapalam pod kebabem, zapalił i zgasł (nie utrzymał obrotow), i tak z 3-4 razy, ruszylem podtrzymując gaz... w jeździe puściłem to zgasł (ciagle nie trzymal minimalnych) ale po zrobieniu .. 1km wszystko wrociło do normy z tym że minimalne zostawały tak na około 1000-1100 obr/min.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 5:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Trzeba by sprawdzić bezpiecznik i srebrny przekaźnik. Wygląda na to, że albo sterownik nie ma zasilania albo jakaś inna lipa.
Wyjmij zawór wolnych obrotów i zobacz czy po przekręceniu kluczyka się rusza.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 10:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
TReneR pisze:
Wlasnie dlatego, ze nastawnik jest w pozycji awaryjnej, ciezko bedzie zapalic na zimnym silniku i bedzie gasl. Na cieplym bedzie wmiare ok.
Tryb awaryjny jest/powinien byc ustawiony tak, aby mozna bylo kontynuowac jazde na cieplym silniku.

palić to pali nawet ok (moze nie od cyknięcia ale pali dość szybko czy to ciepły czy zimny) a to wlasnie z zasady mi tak robi jak juz troszke sie rozgrzeje (wtedy co go pod kebabem paliłem to po 10min postuju)
Cytuj:
Trzeba by sprawdzić bezpiecznik i srebrny przekaźnik. Wygląda na to, że albo sterownik nie ma zasilania albo jakaś inna lipa.
Wyjmij zawór wolnych obrotów i zobacz czy po przekręceniu kluczyka się rusza.


no to sprawdze jutro co się da... dodam jeszcze że przy chamowaniu silnikiem dosć konkretnie pierdzi (tj wali w wydech ;) ) <br>Dodano po 2 minutach.:<br> a tak na boczu to jakie ma znaczenie czy ten czujniczek powietrza (ten co wkrecony jest w rure dolotową) czy jest wkrecony w nią czy odczepiony ?? <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
ALPAq pisze:
a to wlasnie z zasady mi tak robi jak juz troszke sie rozgrzeje

sorry za bałagan .. ale doszedłem do wniosku, ze cieżko tu o zasade. moze i masz racje ze jak jade dłużej to mi nie gaśnie .. ale czasami zgaśnie od razu jak dam mu luz (tuż po odłączneiu się ssania) a czasami zgaśnie jak ma 90 stopni .. hmm <br>Dodano po 42 minutach.:<br>
ukaniu pisze:
Trzeba by sprawdzić bezpiecznik

na biegu sprawdziłem. Jest OK

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 14 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl