MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 01, 2025 1:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 8:51 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 19, 2005 9:28 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Syców
Witam

Zabrałem głos w tym temacie ponieważ na temat E500 krążą niestworzone historie jakie to auto jest strasznie drogie w utrzymaniu. To jest bzdura ! Miałem wcześniej 560 SEL z 87 roku w bdb stanie i to auto było strasznie drogie w utrzymaniu. Za roboczogodzine liczą w ASO 250zł bo to S-Klasse. Za E500 liczą 40zł za roboczogodzinę. E500 podlega wszystkim promocją jakie dotyczą W124. Ostatnio - przy wymianie oleju itp. przegląd hamulcy, zawieszenia itd. gratis. Zniżka na części nawet o 50%. Auto pali przy spokojnej jeździe ok. 120 - 140 km/h w trasie około 12,5 litra na 100. W mieście około 15 - 16 litrów. Przy sportowej jeździe min. 20 litrów na 100. Jeżdże tylko na V-Power 99 i auto dużo mniej pali niz na 98.
420 jest bardzo fajna ale nigdy nie będzie 500 :)

Mogę to auto polecić każdemu bo jest naprawdę świetne. Idealnie nadaje się do jazdy na długie trasy i po mieście.

pozdr. dawmac


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 10:16 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
I bardzo dobrze, ze się odezwałeś - trzeba mity obalać skoro takowe powstały [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 10:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
dawmac pisze:
Zabrałem głos w tym temacie ponieważ na temat E500 krążą niestworzone historie jakie to auto jest strasznie drogie w utrzymaniu. To jest bzdura !


Gwoli ścisłości, bo zawsze mnie to intrygowało - czy przy serwisowaniu elementów eksploatacyjnych zawieszenia są jakieś perturbacje związane z dość unikalną budową tego elementu w 124.036 - tzn czy trzeba czekać na części dłużej niż w przypadku SEC? Jak wypada porównanie kosztów części zawiecha 500tki i SECa?

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 12:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 19, 2005 9:28 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Syców
Ja miałem 560 SEL i części były kosmicznie drogie ( w ASO ) - robiłem całe zawieszenie hydrałliczne - koszt około 12.000zł !! ( amortyzatory, pompa, przewody itp ) Inne części równiez były drogie nie wspomnę o roboczogodzinie po 250zł. E500 W124 to jest zwykły mercedes dla ASO :) ( jesli idzie o roboczogodziny) Np. wymieniałem lampy i kierunkowskazy przednie w swoim i za wymianę zapłaciłem 230zł brutto. Było drożej bo światła sa z wycieraczkami. Wymieniałem na nowe Hella bo te co były były trochę zniszczone a zakładałem bi-ksenony. Teraz światła sa super i mozna w nocy jeździć bo jak dla mnie największa wadą W124 są właśnie lampy przednie.
W E500 wymiana oleju z filtrem, wymiana filtra powietrza wraz z materiałami to koszt około 500zł ( drogi olej ) Z doświadczenia mogę powiedzieć że W124 to jest najtańsze auto w serwisowaniu. Jeśli idzie o zawieszenie to przód jest bezstresowy ( normalne koszty ) tył ja mam nivo i amortyzatory kosztują coś koło 3500zł ale jak na razie mają 87% skuteczności :). Skrzynia automatyczna - jak każdy automat trzeba go szanować. Bez ruszania z gazem w podłogę, bez startowania gwałownego po wcześniejszym staniu w korku przez półgodziny itp. U mnie automat tak pracuje że przyspieszając nie czuć kiedy zmienia biegi. Silnik nigdy mnie nie zawiódł i po diagnostyce w ASO powiedzieli że jest jak nowy :)
Hamulce - wymieniałem tarcze i klocki i przód i tył i po uwzględnieniu rabatów zapłaciłem 1200zł za cały komplet więc jak na auto z 5 litrowym silnikiem to uważam że nie jest dużo. Miałem wcześniej W124 260E i praktycznie koszty utrzymania sa takie same jak E500.
pozdr. dawmac

_________________
http://www.extremecaraudio.pl/zd.php?mo ... dpodkat=78


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 3:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
dawmac pisze:
... 40zł za roboczogodzinę


Prosze podaj namiar na to ASO [usmiech]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 10:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 19, 2005 9:28 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Syców
ASO Frączak Wrocław. Fakt że ja serwisuje u nich auta od 7 lat albo dłużej. Kupiłem u nich C-Klase i dwa MB Sprinter 313 i 416. Pracownik załatwił mi naprawę na 36.000zł z AC itp. Dzięki takiej współpracy oferują mi dobre ceny i na części i na robociznę.
pozdr. dawmac


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 11:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:42 am
Posty: 98
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Holandia
dawmac pisze:
tył ja mam nivo i amortyzatory kosztują coś koło 3500zł


Chodzi o fabryczne silowniki nivo czy zamieniki?
Bo mam zamiar zmieniac w moim SEC i mechanik powiedzial mi okolo 800 zl za sztuke ale chyba zamieniki sam nie wiem.

_________________
Pozdrawiam Banan i SEC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 06, 2005 7:57 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
tam z tyłu nie ma amortyzatorow tylko to sa siłowniki raczej....Funkcje amortyzatora pełni "grucha" jak grucha siadzie to siada amortyzacja....acha koszt regeneracji siłownikow do nivo to około 150-200 zł szt.Nie ma potrzeby wymiany moim zdaniem.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 06, 2005 11:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:42 am
Posty: 98
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Holandia
MERCEDES 4 EVER pisze:
Nie ma potrzeby wymiany moim zdaniem.


Moje maja okolo 40 % skutecznosci , gruchy sa ok, a chce w przyszlym roku doporwadzidz do ladu tylne zawieszenie bo teraz mam zwykle amortyzatory.
Spotkalem sie z roznymi opiniami ze nie warto regenerowac silownikow bo na dlozsza mete to nic nie daje.
A moze ktos regenerowal?

_________________
Pozdrawiam Banan i SEC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 06, 2005 12:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
laudan pisze:
dawmac pisze:
... 40zł za roboczogodzinę


Prosze podaj namiar na to ASO [usmiech]


dokladnie o to samo mialem spytac! [zlosnik] [oczko]

z tego co sie orientuje z wlasnego doswiadczenia to ASO Fraczak we WRC wola ok.150-160zl (roboczogodzina) za W124 ale nie wiem czy ma tu jakies znaczenie czy W124 czy W140.

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 06, 2005 7:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 19, 2005 9:28 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Syców
Ja płace po około 40 zł za roboczogodzinę ale tak jak pisałem ma ta to wpływ wieloletnia współpraca. Np. za wymiane przedniej szyby ( szyba załatwiana przez ASO ale nie MB ( zielona z zielonym paskiem, klejenie i wstawianie itp ) płaciłem 450zł brutto.

Co do nivo. W moim byłym 560 SEL całe zawieszenie było nivo z mozliwością regulacji - można auto było podnieść o około 6 cm. Było z nim mnóstwo problemów i dużo kosztów. Dopiero po wymianie wszystkiego było ok. Co do tylnich amortyzatorów. Pomimo poszukiwań nikt nie oferował zamienników. Jedyne rozwiązanie to przywoziłem z niemiec bo kolega pracuej w niemczech w ASO i dostałem rabat ale i tak wychodziło po około 1500 zł za sztukę.
Teraz jak z ciekawości szukałem do swojego E500 amortyzatory tylnie to nikt po za MB nie oferuje. Nie wiem czy jest to samo co w kombii.
pozdr. dawmac

_________________
http://www.extremecaraudio.pl/zd.php?mo ... dpodkat=78


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 08, 2005 12:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
dawmac pisze:
ASO Frączak Wrocław. Fakt że ja serwisuje u nich auta od 7 lat albo dłużej. Kupiłem u nich C-Klase i dwa MB Sprinter 313 i 416. Pracownik załatwił mi naprawę na 36.000zł z AC itp. Dzięki takiej współpracy oferują mi dobre ceny i na części i na robociznę.
pozdr. dawmac


To tez moje ulubione ASO. Jak bedziesz swoim E500 u nich to daj znac, podjade popatrzec i sie poslinic...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 12, 2005 10:43 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 19, 2005 9:28 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Syców
Będę w tym tygodniu - najprawdopodobniej w sobotę. Wymiana oleju, filtrów. itd.
Byłem na przeglądzie techniczym w piątek w zeszłym tygodniu - gościu od przegladów powiedział że to niemożliwe aby auto prawie 13 letnie było w tak dobrym stanie :)
pozdr. dawmac

_________________
http://www.extremecaraudio.pl/zd.php?mo ... dpodkat=78


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 7:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
Witam.
Temat ponownie odświerzany :)21

jestem tu nowy, z mercedesami to ja miałem tyle wspólnego co z narkotykami. czyli nic ;) (taka parafraza tekstu kazika, żeby nie było ;) )

no może kilkoma się przejechałem (nówki sztuki salonówki), kilka razy na taryfie jechałem... a. i tata miałkiedyś jednego (123 300D :)21)

no. tyle tytułem wstępu.

wracając do tematu...

szukam sobie jakiegoś plaskacza do jeżdżenia (na codzień offroad rulez w postaci Land Rover Defender)...

dokładniej szukam jaguara...

i znalazłem W124 E500...

a raczej chyba chciałbym znaleźć... w stanie zadbanym... i atrakcyjnej cenie... i w ogóle.. :)21

w tym wątku całkiem sporo powiedziane co i jak z tym autkiem się je, ale może ktoś coś chciałby jeszcze dodać? na co zwrócić uwagę przy zakupie? (wiem... lamerskie pytanie;) ) jakie zmiany pojawiały się w jakich latach? czy jakieś roczniki są lepsze od innych? czy były jakieś skuchy przy produkcji i potem je modyfikowano wraz z upływem lat?

może ktoś słyszał o czym do sprzedania...

dzięki za wszelkie rady.

pzdr
j

Dodano po 11 godzinach. 17 minutach.:

hmmm... nikt nic??? :)

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 10:08 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Witam

jdef90 pisze:
hmmm... nikt nic???


Czasami na odpowiedź musisz dłużej poczekac, przez forum przewija się kupa ludzi ale w różnych godzinach.

Pozatym ciekawi mnie bardzo ostatnia tendencja, moda nie wiem jak to nazwać do dodawania jakichś dziwnych cyferek w postach.

Jeden pisze pozdro300, pozdro320, pozdro600 a kolejny jakieś 21 na końcu zdania, może mi ktoś to wytłumaczyć. :roll:

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl