MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 9:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 22, 2005 11:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Zapytam ciekawe czy ktoś odpowie :-)

Jak w temacie silnik mojej niuni zapala ładnie gdy jest zimny i pracuje w miare równo ale obroty ma dość wysokie w granicach 1000rpm po nagrzaniu spadają do około 600 - 700 i zaczynają siedziwne szarpiecia nie widać ich zabardzo na silniku ale czuć gdy siedzi się w samochodzi na postoju na wolnych obrotach przy zapiętym N lub P
Po za tym jak jest ciepły ma problemy z zapaleniem zapala i orazu gaśnie po czym trzeba go pogiełdać troche i zapala ale z trudem..... :-((((
Co obstawiali byście w czy moze być problem w rozrządzie czy we wtrysku benzin? Zawór wolnych obrotów?
Jeśli ktos ma jakieś sugestie co lub jak sprawdzić?
Na pewno ktoś coś wie:-)

traqutor
DB126 SEC 5.0V8 M117.963 '83 ??? kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 22, 2005 1:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Czy te szarpnięcia są miarowe, czy tak czasami zabuja? o może trzeba się zająć układem zapłonowym - kable, kopułka, świece.

Od kiedy jest ten objaw, czy stało się tak nagle?

Może masz LPG i strzelił?

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)
Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
Post: wt lut 22, 2005 3:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
trudno powiedzieć czy miarowe ale odczucie jest takei jakby jedno szarpniecie na jeden obrót wału czasem "z wyjątkami" czyli jakby czasem cały cykl czy obrót był bez szarpnięcia tak mniej więcej to wygląda nie slychać żeby silnik jakosparskał czy ksztusił się poprostu siedząc w środku odczuwa się lekkie szarpniecia

zapłon nówka wymieniona filtr pow. kopuła palec świece (aso mb) przewody (janmor nie wiem czy dobry wybór ale do benzyny powinny być ok)
silnik jest bez lpg i nie ma śladu na samochodzie żeby tam kiedy kolwiek był gaz ...
ciśnienie w cylindrach mniej więcej równe pomiędzy 12 < 13
przed wymianąoleju słychac było coś jakby "ciufanie" z silnika przy przyś pieszaniu jakby uszczelka pod głowicą byla wypalona ale po zmianie oleju ucichło
co jeszcze ... nie wymieniłem filtra paliwa

wszystko zaczeło się od tego że jak kupiłem mećkę to nie dzałał zawór regulacji wolnych obrotów i wolne obroty utrzymywały się na poziomie 1000rpm a może nawet więcej a przy takiej prędkości żadnych szarpnięc nie czuć
po rozebraniu i oczyszczeniu zaworu zacął on działć i terasz obroty są chyba ok. ok 600 700 ale szarpie
z tego co wiem to silnik ten jeśli wszystko jest ok będzie dizłał gładko i bez szarpania nawet przy 300rpm (kolega testował na swoim:-)) dlatego zastanawiam się co jest nie tak gdzie szukać


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 22, 2005 4:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
ZACZNIJ OD PRZEWODÓW .. I SWIEC JAK NEI ZMIENIALES ... GDZIES NIE ISKRZY I JEDEN CYL. WYPADA

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 23, 2005 10:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki:-)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 23, 2005 10:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Moze coś z głowicą/zaworami, zdejmowałeś pokrywy zaworów, jak wygląda wałek, silnik pracuje bez żadnych stuków dochodzących z głowicy? Jak będziesz zdejmował to warto od razu wymienić takie plastiki które trzymają "rurkę do smarowania wałków", koszt śmieszny a lubieją popękać ze starości?
Przewody Janmora dają radę, sam na takich się bujam (mam nadzieję że kupiłeś oryginalny zestaw do M116/117 a nie z tych na sztuki [szalone]).
A jak ruszasz delikatnie to rusza z opóźnieniem (jak osiągnie wyższe obroty) czy od razu ale szarpiąc?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 23, 2005 10:20 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
erio pisze:
ZACZNIJ OD PRZEWODÓW .. I SWIEC JAK NEI ZMIENIALES ... GDZIES NIE ISKRZY I JEDEN CYL. WYPADA


Kolega napisał że ma to wszystko wymienione na nowe. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 23, 2005 12:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
georem pisze:
Moze coś z głowicą/zaworami, zdejmowałeś pokrywy zaworów, jak wygląda wałek, silnik pracuje bez żadnych stuków dochodzących z głowicy?


pokryw nie zdejmowałem czy zdejmując je trzeba zawsze wymieniać te gumowe uszczelki tak jak np. w skrzyni biegów przy wymianie oleju filtra
dzięi za sugestię! [usmiech]

georem pisze:
Jak będziesz zdejmował to warto od razu wymienić takie plastiki które trzymają "rurkę do smarowania wałków", koszt śmieszny a lubieją popękać ze starości?


dzięki cenna uwaga takich rzeczy trudno sie w necie gdziekolwiek doczytać!

georem pisze:
Przewody Janmora dają radę, sam na takich się bujam (mam nadzieję że kupiłeś oryginalny zestaw do M116/117 a nie z tych na sztuki [szalone]).
A jak ruszasz delikatnie to rusza z opóźnieniem (jak osiągnie wyższe obroty) czy od razu ale szarpiąc?


Janmor był kupiony od producenta w zestawie trudno powiedziec żeby oryginał to był. starych przewodów nie wyrzuciłem na wszelki wypadek wykąpałem je w silikonie i zaległy na półce

jak ruszam z P na D lub na R to rusza bez szarpniecia z delikatnym opuźniemiem nawet bez dodawania obrotów jeśli zmieniam z D na R to czuć szarpniecie ale raczej na moście na dyferencjale

może niezbyt dokłądnie się zapytałem szarpanie o które sie sprawa rozchodzi jest to takie szarpnięcie silnikiem jakby samochod chciał "lekko podrzucić na bok" takie machnięcie grzywką na bok:-) dotyczy tylko wolnych obrotów biegu jałowego na P i N na D przy wciśnięstym hamulcu mniej jest to odczuwalne podczas jazdy i ruszania nie czuć żadnego szarpania
martwi mnie to bo silniczek ten charakteryzować powinien się niezwykla kulturą pracy a to poszarpywanie niewiele z kulturą ma wspólnego.. a może jestem przewrazliwiony


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 23, 2005 12:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 15, 2004 11:32 am
Posty: 97
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Ja bym poszedł tropem kolegi Georem'a i przyjrzał sie głowicy i zaworom być może jeden zawór sie nie zawsze domyka (luz na prowadnicy) i będzie wypadał jeden cylinder na wolnych obrotach ( nie za kazdym razem) stąd szarpniecia

_________________
W123 300D automacik 80r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 23, 2005 12:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
emiloski pisze:
Ja bym poszedł tropem kolegi Georem'a i przyjrzał sie głowicy i zaworom być może jeden zawór sie nie zawsze domyka (luz na prowadnicy) i będzie wypadał jeden cylinder na wolnych obrotach ( nie za kazdym razem) stąd szarpniecia


Dzięki zbadam trop dogłebnie nie chciałem szukać na oślep bo w taki sposób więcej można popsuć niż naprawić :-)
Dlatego pytam.
Dzięki


traqutor
DB126 SEC 5.0V8 M117.963 '83 ??? kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 23, 2005 3:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
traqutor pisze:
pokryw nie zdejmowałem czy zdejmując je trzeba zawsze wymieniać te gumowe uszczelki tak jak np. w skrzyni biegów przy wymianie oleju filtra
dzięi za sugestię! [usmiech]


Zawsze musisz te uszczelki wymienić (ok. 30zł jedna), UWAGA przy dokręcaniu śrub - nie mocno bo pokrywy się wyprężają i leci olej, delikatnie z czuciem. Powodzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 23, 2005 8:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Ja bym podłączył się pod MOT250 i sprawdził ktory cylinder wypada.Później podmieniłbym ten przewód i swiecę. Jak nie pomoze to kopułkę. A jak nie to albo nie wypada żaden zapłon to dopiero zabierałbym się za rorząd.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl