polu pisze:
W zimie wskazania nie przekraczały 60, Teraz jest poniżej 80, ok 70.

To termostat masz do wymiany i to natychmiastowej! W zime miales ciagle nienagrzany motor. To przyczynia sie do zwiekszonego zuzycia paliwa, a poza tym nie jest zbyt zdrowe dla motoru.
Co do Twoich problemow ze spalaniem to moze to wina automatycznej skrzyni biegow

? Jesli jest rozregulowana i bardzo dlugo ciagnie na kazdym biegu to moze to jest przyczyna. Znajomy mial tak w W 123 300 TD i spalanie w miescie dochodzilo do 15 l/100 km

...
Co do oleju to zamiast Lotosa lepszy bylby Mobil, a do tego godziwe filtry, np. Knecht i zmiany co 5 tys. jak najbardziej zalecane. Oczywiscie zapewne beda tacy co sie nie zgodza ze mna w kwestii oleju i filtrow i maja do tego prawo, ale w kwestii czestotliwosci zmian oleju to im czesciej tym lepiej. Wczoraj zdejmowalem miske olejowa w W 116. Nie macie pojecia jakie bagno jest w motorze przez oszczednosc w wymianie oleju! Niestety poprzedni wlasciciel nie zmienil chyba oleju przez dluzszy czas. Przepalony olej przykleil sie do miski olejowej. Skrobalem go i probowalem usunac, ale to nie bylo proste. Zeszlo sie pol nocy i jedynym narzedziem ktore sprostalo zadaniu byla szczotka druciana na wiertarke. Dopiero w ten sposob usunalem syf
![[no]](./images/smilies/no.gif)
. Zenada

! Blagam zmieniajcie olej czesto, bo takie oszczednosci wychodza bokiem

...