MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 10:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 15, 2005 12:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Od jakiegos czasu silniczek w moim Mesiu zaczał pracować nierówno na wolnych obrotach, ale co dziwnie nie zdarza się to zawsze, bywa czasem tak ze silnik chodzi rowno ale po ruszeniu i przejechaniu paru metrow do nastepnych swiateł silnik znowu zaczyna chodzic nierówno. Drga też miarowo do pracy silnika manometr. Mam wymienione świece i kable WN, nie wymieniałm natomiast pozostałych rzeczy z zapłonu( kopułka palec) bo nie jest to tania sprawa i nie chce sie wpędzać niepotrzebnie w koszty. Pytanie jest czy to zużycie silnika czy wina jakiegos elementu z osprzętu( jestem laikiem w sprawach mechaniki więc prosze o wyrozumiałość jeśli wyrażam sie niefachowo:P) Co by szanowni Forumowicze i w jakiej kolejności radzili posprawdzać?

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 15, 2005 12:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 22, 2005 8:58 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Radomsko/London
UDAJ SIĘ DO JAKIEGOŚ MACHERA I WYREGULUJ ZAPŁON TO NA POCZĄTEK PIERWSZA SPRAWA! 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 15, 2005 1:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Może silnik krokowy?? Jest tam cos takiegow tym silniku?? może zasyfiony zawór obejściowy? Jeśli masz automat, to jest tam zdajesie taki dynks do podwyższania obrotów na D, może on szwnkuje? Możliwości bardzo dużo, generalnie zgłoś sie do dobrego fachowca, bo samemu musiałbys pół silnika wymienic, żeby dojść drogą eliminacji.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 15, 2005 1:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Znalazłem dane z pomiarow silnika.

Ciśnienie spręzania [BAR] cyl. 1 . 13,2 ; 2. 14,4 ; 3. 11,1 ; 4. 14,8 ; 5. 15,3 ; 6. 14,5 ; 7. 15,5 ; 8. 15,9

Martwi mnie ten trzeci garnek, może to jest przyczyna??

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 15, 2005 1:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Wyniki masz prawie bajkowe ;-)
A przy V8 nawet jakby ci jeden gar nie pracował wogóle, to nie czułbys tego za bardzo ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 15, 2005 2:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
No to mnie uspokoiłeś, bo już sie martwiłem że silnik może już nie teges, czyli auto do mechaniora na sprawdzenie zapłonu chyba na pierwszy rzut;). Bo głupio tak że V8 a chodzi jak miejski autobus( jesli o telepanie chodzi:P)

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 15, 2005 2:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
A bo zapomniałem dodać zasadniczej sprawy, że jak daje gazu silnik jest na obrotach to pracuje wszystko równiutko, żadnych szarpnięć. Zmorą są te wolne oborty.
Pozdrawiam

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 15, 2005 8:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Ja jakbym zobaczył że targa silnikiem na wolnych to pierwsze podejzenie padłoby na wypadające zapłony. Co tu dużo gadac wjechałbym na halę podłączył MOT'a i sprawa jasna, a ty jedź do fachmana.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 2:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
and6412 pisze:
Wyniki masz prawie bajkowe ;-)

Nie zgodzę się - 11,1 na 3. to za mało. Zbyt duża różnica w stosunku do reszty.

Cytuj:
A przy V8 nawet jakby ci jeden gar nie pracował wogóle, to nie czułbys tego za bardzo ;-)

Niestety czuć - zwłaszcza na wolnych będzie słychać, a silnik dostanie niewielkiej telepki (może być niewyczuwalna dla kogoś, kto ma R4 [zlosnik] ).

Ja bym zaczął od regulacji zapłonu i sprawdzenia mieszanki na analizatorze. Poza tym trzeba wyczyścić układ WN - czasami prąd potafi uciec "bokiem". Zabrudzone wtryski też mogą być przyczyną - kup sobie 2 "flaszki" Forte do wtrysku lub Liqui Moly do wtrysku, na pewno nie zaszkodzą.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 17, 2005 1:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Bukol pisze:
and6412 pisze:
Wyniki masz prawie bajkowe ;-)

Nie zgodzę się - 11,1 na 3. to za mało. Zbyt duża różnica w stosunku do reszty.

Dlatego wtącilem 'prawie' [zlosnik], sam ma trochę gorsze i nie ma problemów z kultura silnika.
Cytuj:
Cytuj:
A przy V8 nawet jakby ci jeden gar nie pracował wogóle, to nie czułbys tego za bardzo ;-)

Niestety czuć - zwłaszcza na wolnych będzie słychać, a silnik dostanie niewielkiej telepki (może być niewyczuwalna dla kogoś, kto ma R4 [zlosnik] ).

Kiedyś odpinałem po kolei zapłon z kazdego gara, bo chciałem sprawdzic czy wszytskie palą. Chodzi o to, że na nie palącym garku prawie nie ma różnicy, a na pewno nie mozna jej nazwać nierówną pracą na jałowych ;-) (sądzę że w kabinie nicbym nie poczuł)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 17, 2005 7:15 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
and6412 pisze:
Kiedyś odpinałem po kolei zapłon z kazdego gara, bo chciałem sprawdzic czy wszytskie palą. Chodzi o to, że na nie palącym garku prawie nie ma różnicy, a na pewno nie mozna jej nazwać nierówną pracą na jałowych (sądzę że w kabinie nicbym nie poczuł)


Mylisz się ja odpinałem kable w W116 E69 i jak tylko jeden ruszyłem od razu cała karoseria dostała lekkiej telepki od motoru.
Zrób sobie eksperyment zdejmij jeden kabel i wsiadz do auta i zapnij bieg D i zobaczymy czy bedzie równo pracował .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 17, 2005 11:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Bukol pisze:
Ja bym zaczął od (...)

Nie pozostaje mi nic innego, jak zgodzić się z Bukolem :)

AMG pisze:
and6412 pisze:
Kiedyś odpinałem po kolei zapłon z kazdego gara, (...) na nie palącym garku prawie nie ma różnicy, a na pewno nie mozna jej nazwać nierówną pracą na jałowych (sądzę że w kabinie nicbym nie poczuł)


Mylisz się (...) Zrób sobie eksperyment zdejmij jeden kabel i wsiadz do auta i zapnij bieg D i zobaczymy czy bedzie równo pracował .

Przećwiczyłem przymusowo ten model - odłączony był 8 cylinder - i samochód obrzydliwie się telepał, coś jak słabawy i zimny Diesel.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl