MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 12:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 21, 2005 8:45 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Od jakiegoś czasu moja Lalunia narzeka na to że PUZON sie jej grzeje no i faktem jest że co 4 -5 dni musze dolać około 2,5 litra płynu do układu chłodzenia.

Założyłem że mam pękniętą głowice i auto płyn spala ale Lalunia narzeka na to że jej bardzo szyby parują, oznaczało by to nieszczelną nagrzewnice czy to możliwe aby z nagrzewnicy wyleciało 2,5 litra płynu w ciągu 4 dni?

Autko chodzi jak złoto odpala na mrozach od kopa troszku olej bierze ale to nic.

Na razie wrzuce chyba jakiś zylc do zalepiania samoczynnego nieszczelności (co polecacie) zobaczymy moze pomoże, raczej nie zaszkodzi.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Ostatnio zmieniony śr gru 21, 2005 8:54 pm przez MacKuz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr gru 21, 2005 8:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Na razie wrzuce chyba jakiś zylc do zalepiania samoczynnego nieszczelności (co polecacie) zobaczymy moze pomoże, raczej nie zaszkodzi.[/quote]

W sklepach w cenie ok.5-6 zł jest specjalny proszek,ktory pęcznieje w nieszczelnościach i zatyka je.Może być firmy K2 lub innej.najlepiej wsypać na gorący plyn i trochę przejechac,by go przegoniło po ukladzie.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Post: śr gru 21, 2005 9:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
stanleym126 pisze:
raczej nie zaszkodzi.


Jesteś pewien, że nie zaszkodzi? :o Jakiś ten proszek inteligentny musiałby być żeby tylko nieszczelności pozpychać a reszty nie.
Kumpel tak uszczelniał Poldolota. W efekcie efekty były ale na krótko.
A potem skutki uboczne w postaci zapchanej chłodnicy i się dziwił, że przy większych predkościach wywala mu płyn do zbiornika wyrównawczego [zlosnik] bo pompa dawała wiecej niz mógł przełknąć przypchany układ.
Aha, wsypał czarodziejski proszek dwa razy w jakims tam odstępie czasu.
Wszystko wróciło do normy po wymianie chłodnicy na używkę.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 9:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Maciek, koledzy zawsze przy takiej okazji pisali, że szyba przy nieszczelnej nagrzewnicy jest tłusta...

U mnie ubywa nieco wolniej i tylko do jakiejś wartości i mam wrażenie, że zawsze po wysiłku albo po większym korku. Ale chłodnicę mam zamuloną zapewne.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 10:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 29, 2005 5:54 pm
Posty: 65
Lokalizacja: Gryfino
Witam

Jeżeli nagrzewnica byłaby nie szczelna to przy tej ilości ubywającego płynu powinny być mokre dywaniki i specyficzny zapach płynu chłodniczego w aucie

( oby to było powodem ubywania płynu )

pozdrawiam

_________________
W115 240D 3.0


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 12:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
PawełS pisze:
Witam

Jeżeli nagrzewnica byłaby nie szczelna to przy tej ilości ubywającego płynu powinny być mokre dywaniki i specyficzny zapach płynu chłodniczego w aucie

( oby to było powodem ubywania płynu )

pozdrawiam


Nie prawda ;-) Ja mam w W107 2 odpływy z nagrzewnicy, więc i 20 litrów jakby się wylało to pewnie bym nie zauwazyl ;-). Sądzę że W116 ma podobnie. Wiem bo miałem wątpliwą przyjemność bebeszenia z auta a potem na kawałki i (o zgrozo) montowanie spowrotem nagrzewnicy u siebie.

PS.
Mam wersję z klimą.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 7:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
podstaw butelke pod wężyk przelewowy od chłodnicy i zobacz czy coś sie zbiera. ja co kilka dni mam pół butelki i do chłodnicy to i ubytków niet

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 9:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
wielki3333 pisze:
podstaw butelke pod wężyk przelewowy od chłodnicy i zobacz czy coś sie zbiera. ja co kilka dni mam pół butelki i do chłodnicy to i ubytków niet


Być może trzeba wymienić korek na chłodnicy.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 10:14 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
(me: how) pisze:
Maciek, koledzy zawsze przy takiej okazji pisali, że szyba przy nieszczelnej nagrzewnicy jest tłusta...

Dokąłdnie tak jest szyby sie mażą i po dolaniu przez jakiś czas czuć zapach płynu w aucie.

and6412 pisze:
a mam w W107 2 odpływy z nagrzewnicy, więc i 20 litrów jakby się wylało to pewnie bym nie zauwazyl . Sądzę że W116 ma podobnie

Dokłądnie jest tak samo też już z tym walczyłęm i jak se pomyśle że mam jeszcze raz to mnie dreszcze przechodzą - chyba bym wołał już głowice wymienić ;)


wielki3333 pisze:
podstaw butelke pod wężyk przelewowy od chłodnicy i zobacz czy coś sie zbiera. ja co kilka dni mam pół butelki i do chłodnicy to i ubytków niet

Układ chłodzenia mam lekko zmodyfikowany - mam zbiorniczek przelewowy założony i niestety co kilka dni jest pusty.

Wszystko wskazuje na nagrzewnice :( na szczęście mam drugą całą i kompletną ale ta robota = horror.

Na razie chyba zarzuce jednak ten zylc uszczelniający.

Croolick pisze:
Jakiś ten proszek inteligentny musiałby być żeby tylko nieszczelności pozpychać a reszty nie.

No zasada działania jest dośc prosta rozpyszczony proszek zestala sie tylko w miejscach gdzie styka sie z powietrzem więc teoretycznie tam gdzie uchodzi z ukłądu po wsypaniu tego badziewie trzeba mocno pilnować stanu płynu chłodzącego i w sumie nic nie powinno sie wydarzyć złęgo - ale to tylko moja teoria.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 11:00 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
MacKuz, aż tak Cię Puzon tą nagrzewnicą wkurzył, że go na części sprzedajesz? Allegro [hehe] [oczko]


Na górę
Post: czw gru 22, 2005 4:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
MacKuz pisze:
Na razie wrzuce chyba jakiś zylc do zalepiania samoczynnego nieszczelności (co polecacie) zobaczymy moze pomoże, raczej nie zaszkodzi.


Jeszcze za czasów jak jeździłem oplami w Omedze-A miałem identyczny problem. Wsypałem tego środka i przestało lecieć ,parować i śmierdzieć. Jednak po miesiącu wymieniałem i nagrzewnice i chłodnicę bo się zapakowały tym dokładnie :(. Nie syp tego bo to tylko doraźnie zadziała i więcej narobisz kosztów i kłopotów niż masz teraz. Wiem że wymiana nagrzewnicy to droga przez mękę ale nie załatwisz tego półśrodkami.

_________________
MB 124 2,5D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 6:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Witam , no stary skoro to nagrzewnica to ...przerąbane , ostatnio wymieniałem to ustrojstwo i kupa roboty.Radze Ci poszukac dobrej , sprawnej( w miare możłiwości sprawdz jej szczelność) nagrzewnicy bo po wyciagnięciu starej możesz się lekko przerazić [zlosnik] , płyn będzie ubywał w duzych ilościach a w srodku auta bedzie sauna.
Pozdrawiam i w razie wątpliwości pytaj.

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl