MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 25, 2005 10:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
witam, mam problem z automatem w beczce.
na pocztek powiem ze jadac samochodem skrzynia nie przezuca biegów, czuje jakbym jechał na jedynce (na biegu z ktorego rusza samochod),domyslam sie ze winny temu jest poziom oleju w skrzyni,ale nie wiem czy napewno

co do pomiaru poziomu oleju to juz zgłupiałem, naczytałem sie tyle wersji na forum ze juz nie wiem o co w tym chodzi.
generalnie ostatnio (wczoraj) jak sprawdzałem poziom oleju w asb, przy zimnym silniku, według instrukcji (silnik na chodzie, odczekane ok 2 min, samochod na rownej powierzchni) poziom oleju znajdował sie ok 1 cm ponizej znaku "min", nastepnie nagrzałem silnik do ok 85 stopni i zmierzyłem poziom oleju w asb na ciepłym silniku i wskazanie na bagnecie znajdowało sie ok 05-1 cm nad znakiem min (pomiedzy maks i min) wiec według tego co sie naczytałem na forum i w ksiazce (sam naprawiam) stan oleju chyba jest w normie.

skrzynia biegów nie przełącza i nie wiem dlaczego, czy moze to byc wina zle wyregulowanego wybieraka? np ze skrzynia "nie wie" jaki jest wybrany program? bo mam takie dziwne wrazenie ze jakos dziwnie sie wybiera ten program, lewarek znajduje sie jakby pomiedzy programami, nastepnie prawdopodobnie mam uszkodzona instalacje pneumatyczna (chyba gdzies jest przedmuch-nieszczelnosc) bo nie moge zgasic samochodu kluczykiem, czy nieszczelny układ pneumatyczny moze miec na to wpływ? jakie zadanie spełnia regulacja podcisnieniem w automatycznej skrzyni biegów?

na koniec dodam, ze samochod kupiłem z uszkodzonym silnikiem, po wymianie silnika wybrałem siena przejazdzke, ktora trwała ok 30 min, na poczatku wszystko było dobrze,biegi sie płynnie przełączały, czym dłuzej jezdziłem tym skrzynia ciezej przełączała na wyzsze biegi, a teraz jezdzi tylko na pierwszym biegu, dodam ze od samego poczatku miałem uszkodzony układ podcisnienia.

moze troche chaotycznie to opisałem, ale bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 10:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
gieniek pisze:
od samego poczatku miałem uszkodzony układ podcisnienia

no to odpowiedzi udzieliłes sobie sam. pomijąją mozliwosc nieszczelnosci układu, może trzeba wyregulowac sterownik na pompie albo regulator przy skrzyni.

pozdr,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 12:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
czyli mam rozumiec, ze trojnik na pokrywie klawiatury steruje jakims zaworem lub zaworami w skrzyni przez ktore jest dawkowana ilosc potrzebnego oleju do przezucania biegów?

co do oregulacji sterownika na pompie albo regulator przy skrzyni to jak to sie robi?

sterownik napompie to to ustrojstwo od ktorego odchodzą weze do trojnika sterującego skrzynia biegów? jezeli tak to tam regulacja jest tylko mozliwa po poluzowaniu dwoch srub mocujacych i polega tylko na "przekreceniu" tym ustrojstwem, regulacja jest nie wielka i probowałem tym krecic ale nieprzyniosło zadnego skutku, nie wiem w sumie do czego to jest, ale domyslam sie ze tym sie ustawia "czułośc" czyli to zeby samochod ruszał w zaleznosci od ilosci dodanego gazu, szybciej lub nie, tak mi sie tylko wydaje

co do regulacji regulatora przy skrzyni biegów, to gdzie on sie znajduje i jak tosie reguluje?

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: ndz gru 25, 2005 1:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
gieniek pisze:
(...)na koniec dodam, ze samochod kupiłem z uszkodzonym silnikiem, po wymianie silnika wybrałem siena przejazdzke, ktora trwała ok 30 min, na poczatku wszystko było dobrze,biegi sie płynnie przełączały, czym dłuzej jezdziłem tym skrzynia ciezej przełączała(...)


To mnie najbardziej w tym wszystkim zastanawia...

Po pierwsze ustal najlepiej jak potrafisz poziom oleju. W książce masz napisane, że silnik ma być niedogrzany, czyli 30-40st. Na zimnym & na ciepłym będzie wynik szacunkowy, stąd te cm ponad i poniżej.

Tak jak napisał nimnod wyżej, szczelność układu to warunek prawidłowej pracy ASB. Kilkakrotnie wrzucałem schemat prawidłowego połączenia trójnika, pompy i ASB. Jest w archiwum. Przy jednym z nieprawidłowych połączeń silnik nie gaśnie z kluczyka. Sprawdź najpierw działanie trójnika, prawidłowość połączeń, następnie szczelność. Także pozostałych przewodów pod maską, rozgałęzień do reflektorów i centrala.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 3:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
to znaczy co moze jeszcze byc przyczyna niesprawnosci asb? ja ksrzyni napewno nie popsułem bo samochotem praktycznie nie jezdze, stoi w garazu i czeka azznajde troche czasu zeby to wszystko rozgrzebac i sie tym zajac, pierwsa moja przejazdzka zaczeła sie bez problemowo, według mnie skrzynia biegów jak sie sypie to moze to trwac przez dłuzszy okres, a tu sie to stało jakby nagle, w przciagu 30 min skrzynia przestała prawidłowo pracowac,

silnik ktory wymieniłem stał w garazu nieodpalany przynajmniej przez rok albo dłuzej, czy w zwiazkuz tym jest mozliwosc ze padła vacum pompa (zestarzała sie membrana, albo cos) ? co spowodowało ze nie ma podcisnienia?

wczoraj zdjąłem wezyk z trojnika i przystawiłem palec zeby sprawdzic czy jest jakies ssanie, no i nic nie ssało, albo bardzo minimalnie.

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 4:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
znalazłem takie coś
"Ponieważ trudno jest określić temperaturę oleju w skrzyni a jest to ważna sprawa przy kontroli jego poziomu można uogólnić, że olej ma właściwą temperaturę po przejechaniu około 20 km autostradą lub po około 20 minutach jazdy po mieście.
Teraz autko powinno popracować 3-5 min bez jazdy (pozycja N lub P) i następnie...
Auto powinno stać poziomo, dźwignia biegów w pozycji P, silnik na biegu jałowym. Poziom na miarce w tych warunkach powinien się zawierać między min. a max. Przy mocno nagrzanym oleju poziom może być wyższy maksymalnie 5 mm.
Podczas dolewania oleju (uzupełniania stanu) należy dolewać go stopniowo po około 100 ml. i kilkukrotnie sprawdzać stan. Przy czystym oleju łatwo jest źle zinterpretować wskazania na miarce. Łatwo jest też "przelać", gdyż (szczególnie w starych typach skrzyń) ilość oleju między min a max. to zaledwie 200 ml. Olej ściekający po rurce miarki potrafi również zafałszować wskazania dlatego ja po każdym wlaniu porcji oleju sprawdzam stan dwu-, trzykrotnie."

a jeżeli chodzi o podciśnienie to nie ma wpływu na ilość biegów tylko na płynność przełączania ,zauważyłem ze jak jest odłaczone to szarpie przy zmianach ,a jak jest, to zmiany biegów są prawie niewyczuwalne
gdzieś wyczytałem że jak filtr oleju jest zatkany to właśnie są problemy ze zmianą biegów i bym spróbował ustalić położenie wybieraka czy jest ok.

Ja mam 124 tak że może być inaczej

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 4:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
semil05 pisze:

a jeżeli chodzi o podciśnienie to nie ma wpływu na ilość biegów tylko na płynność przełączania ,zauważyłem ze jak jest odłaczone to szarpie przy zmianach ,a jak jest, to zmiany biegów są prawie niewyczuwalne
gdzieś wyczytałem że jak filtr oleju jest zatkany to właśnie są problemy ze zmianą biegów i bym spróbował ustalić położenie wybieraka czy jest ok.

Ja mam 124 tak że może być inaczej


Ciężko to określić jednoznacznie. Gienek pisze, że auto ma jeden bieg, bo silnik mu już wyje jak zarzynana świnia, ale pewnie gdyby depnął, to by w końcu przerzuciła, a szarpnięcie byłoby konkretne. Tylko takich rzeczy robić nie wolno.

Gienek sprawdź, czy wogóle pompa robi podciśninie, później te rzeczy o których napisane jest wyżej. To naprawdę klasyczne objawy kłopotów z podciśnieniem. Musiałbyś mieć strasznego pecha, żeby było to coś poważnego. Jeśli auto rusza, a skrzynia się nie ślizga, to nie jest źle.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 5:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
z ciekawości jaką wartość ma pokazać manometr na podciśnieniu

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 10:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
heh, nie wiem jak to jest z filtrem w skrzyni bo jeszcze nie wymieniałem oleju i filtru i tam nie zaglądałem, bo, po co mam wymieniac olej i filtr jezeli skrzynia moze byc walnieta (w co watpie)

co do pomiaru to tak jak wspomniałem wczesniej, najpierw mierzyłem na silnym silniku, pozniej silnik rozgrzałem do ok 85 stopni, po miescie nie jezdziłem, ale przejechałem sie wolno kawałek, a pozniej silnik chodził na postoju. ciekawy jestem ile % błedu mogło byc w moim pomiarze.

podczas mojej pierwszej przejazdzki po wymianie silnika, pod koniec trasy jak wspomniałem gdy skrzynia miała kłopoty z przezucaniem biegów miałem jeden moment gdzie przy wysokich obrotach silnika (za wysokich) skrzynia przezuciła, było szarpniecie, ale nie niewiadomo jak mocne, było odczuwalne, ale mysle ze cos takiego nie spowodowało awarii skrzyni

wracajac do podcisnienia,poprzedni własciciel wymontował siłowniki centralnego zamka, nie wiem dlaczego, jak przy wiozłem samochod sprawdziłem siłowniki i okazało sie ze sa aprawne i szczelne,mysle ze poprzednik miał juz jakies problemy z podcisnieniem, mozliwe ze nie zaslepił wezy, zreszta probowałem odłączyc obwód od centralnego zamka, gdy szukałem przyczyny braku mozliwosci gaszenia kluczykiem, ale to nic nie dało, wymieniłem gaszak, ale to tez nic nie dało.

jesli chodzi o pompe, to odłączyłem wezyk od weza ktory idzie do serwa pompy chamulcowej i palcem sprawdzałem czy jest jakies ssanie, marny sposob pomiaru, ale jakies ssanie było, tylko według mnie słabe, wkazdym razie za słabe zeby pociagnac te wszystkie ustrojstwa na podcisnienie, sprawdzałem tez ssanie przy wezykach dochadzyc do regulatora połozenia swiateł i tam prawie wcale nie było podcisnienia, a pamietam z poprzedniej beczki jaka miałem, ze w tym regulatorze podcisnienie było całkiem spore.

mam pytanie, czy podcisnienie w kazdym punkcie układu powinno miec taka sama wartosc? oraz jak mozna zdobyc (od czego wykorzystac) jakis przynajmniej prowizoryczny manometr

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 10:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
ten manometr nazywa sie vakuometr ok 15zł kupisz go w sklepie z urządzeniami pomiarowymi ale zobacz jaki masz olej ,zlej z miski lub konwektera, jak będzie czysty to wlejesz z powrotem, a jak nie to wiesz co robić

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 25, 2005 10:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
aha, podnieś tył samochodu i zobacz czy jest tak samo i daj znać

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl