MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 3:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 30, 2006 10:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
witam mam takie pytanie czy w wazych m103 na gazie jak jest nie dogżany to gasnie? u mnie jak jest temp 80 stopni to chodzi idealnie ale jak ma 60 to potrafi zgasnąc podczas chamowania, to tak ma być?
aha gaz to brc 1 gen i mam stabilizator wolnych obr.
pozdrawiam


Na górę
Post: pn maja 01, 2006 1:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
maciek-126 pisze:
(...) gaz to brc 1 gen i mam stabilizator wolnych obr.

To prawie tak ja u mnie. Nie mam stabilizatora ale działa dobrze. :)
maciek-126 pisze:
(...) m103 na gazie jak jest nie dogżany to gasnie?

Powinienem napisać że to przez ten stabilizator ale 100% nie dam. [zlosnik]
Jak masz rozwiązany dolot powietrza? Jak byłem zielony z LPG zaraz po założeniu instalacji gazownik wmówił mi że dolot powietrza musi być zdławiony bo przy hamowaniu zgaśnie. Wsadził w dolot gąbkę. Mnie się to nie podobało i gąbkę wyjąłem. I faktycznie czasem gasł przy hamowaniu. :-? Nie dało mi to spokoju i przemyślałem sprawę. Skoro pęd powietrza "zdmuchuje" LPG przy hamowaniu to zrobiłem kompensację czyli wyciąłem dziurę z boku na dolocie i tamtędy ucieka nadmiar sprężonego powietrza. W dalszych poszukiwaniach ulepszeń wzbogaciłem mieszankę LPG na wolnych obrotach. Dodałem (odkręciłem) 1-1,5 obrotu śrubę moletowaną na parowniku. Oprócz tego "na zimę" dodatkowo odkręcam 0,5-1 obrót. Spróbuj tego a do próby ten stabilizator odłącz. U mnie działa doskonale czego i Tobie życzę. 8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pn maja 01, 2006 8:50 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
maciek-126 pisze:
witam mam takie pytanie czy w wazych m103 na gazie jak jest nie dogżany to gasnie? u mnie jak jest temp 80 stopni to chodzi idealnie ale jak ma 60 to potrafi zgasnąc podczas chamowania, to tak ma być?
aha gaz to brc 1 gen i mam stabilizator wolnych obr.
pozdrawiam


To co piszesz może świadczyć o ew. zużyciu mebran w parowniku.Przez blisko 5 lat jeździlem na parowniku Lovato i nic nie gasło,aż do marca kiedy nawet cieply parownik zaczął zamarzać i ogólnie sprawial mi kłopot.Wymieniłem go na parownik OMVL trójkomorowy z tzw. zapasem gazu i od chwili zalożenia nawet śrubką nie pokręciłem.Rozebralem stary ,mebrany były jak z blachy stalowej.
Zimą tylko uruchamiam silnik na benzynie i zaraz przełączam na gaz.Dolot powietrza mam przysłonięty na ok.65% i mam zalożony stabilizator bo bez niego gasł.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 01, 2006 11:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
u mnie parownik ma "tylko 2 lata" i zawsze miałem ten problem, teraz mam ustawione obroty takie jak powinien miec czyli 800-850 może za niskie?
a druga sprawa to to ze jak go odpale to on ma niskie ile kawalek przejade to on spada z obrotów aż do 0 i tak samo jest ja wrzuce mu N to też idą na dół obroty, może faktycznie ten stabilizator nie spełnia swojej roli na zimnym silniku?
pozdrawiam


Na górę
Post: pn maja 01, 2006 12:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
stanleym126 pisze:
(...) Dolot powietrza mam przysłonięty na ok.65% i mam zalożony stabilizator bo bez niego gasł.

Myślę że mój "patent" jest lepszy a już szczególnie na benzynie. Układ dolotu prawie nie różni się od oryginału. Idzie jak rakieta. I nie gaśnie. :P

maciek-126 pisze:
(..) teraz mam ustawione obroty takie jak powinien miec czyli 800-850 może za niskie?

U mnie są: na LPG 700 na N i 550 na "biegu" bo tak chciałem - silnik chodzi równo i cichutko a biegi z D na R przełączają się bez szarpania. Na benzynie 100 więcej.
maciek-126 pisze:
(...) może faktycznie ten stabilizator nie spełnia swojej roli na zimnym silniku?

Nie zostaje nic innego jak spróbować bez.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 01, 2006 12:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Spełnia role spałnia. Trzeba wyczyścić nastawnik wolnych obrotów. Ustawić skład mieszanki i broń boże wzbogacać bo to pogarsza sprawę. Chodzi o to że przy hamowaniu wychyla się membrana poruszana siłą bezwładności, wtedy silnik się zalewa i gasnie. Ponieważ dolot przy gazie jest zdławiony mikserem, to aby skompensowac brak powietrza na wolnych obrotach należy mu podnieść prędkosć biegu jałowego. Do tego się podłącza "stabilizatore di minimo"
Z odwracaniem dolotu i kryzowaniem tegoż, to inna bajka.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 01, 2006 12:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
może faktycznie ten stabilizator nie spełnia swojej roli na zimnym silniku?
pozdrawiam[/quote]

Być może ,że twój stabalizator zrobił kaput i nie spełnia swojej roli.Spróbuj pokręcić regulacją obrotów w stabilizatorze i jeżeli nie będzie żadnej reakcji to wiadomo co jest. Obroty rzędu 800-850 są dobre i większych juz nie trzeba.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 01, 2006 2:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
kiedyś nie miałem tego stabilizatora o jak troche pochodził to zaczynal gasnąć az zgasł, pózniej jakis magik odłączył mi regulator wolnych obrotów to miał cały czas 1000obr na ciepłym a na zimnym nie chodził, i wkoncu gazownik załozył mi ten stabilizator. on działa bo niedawno nim regulowałem, w dolot mam wsadzone kolanko skierowane w strone lampy to mnie ciekawi ze jak on złapie dobrą tem to wszysko chodzi jak należy,ale jak zimny
a podczas chamowania wyglada to tak jak by nastawnik sie "zamkna" ze trzeba noge na gazie trzymać bo zdechnie
pozdrawiam

Dodano po 8 minutach.:

mam takie pytanie jeszcze jak działa ten stabilizator?
on ma za zadanie zwiekrzyć napięcie w nasrawniku?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 01, 2006 2:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Wprowadza składową stałą do przebiegu sterującego, przez co jakby się zmieniało wypełnienie.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 2:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
jeszcze takie mam pytanie czy sonda lambda ma coś do obrotów?
pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 3:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Przekręcenie rury dolotowej powinno sprawę załatwić (u mnie tak gazownicy zrobili)
Nie wiem jak jest w 126 ale w 124 pod maską po lewej stronie jest takie pokrętło S/N
Jak masz coś takiego to przekręć na S,

odepnij sondę to się przekonasz, ja nie widziałem różnicy
pzdr

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 6:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
mam rure przektęconą do tyłu, a to pokretło mam na S (tak mi sie kojarzy) moze u mnie silnik krokowy nie działa tak jak trzeba? czasami sie zawiesza na 1500obr/min taki ejeszcze pytanie jaki macie założony stabilizator obrotów?
z góry dziekuje za odp.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 21, 2006 9:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
maciek-126 pisze:
mam rure przektęconą do tyłu, a to pokretło mam na S (tak mi sie kojarzy) moze u mnie silnik krokowy nie działa tak jak trzeba? czasami sie zawiesza na 1500obr/min taki ejeszcze pytanie jaki macie założony stabilizator obrotów?
z góry dziekuje za odp.


Przesmaruj regulator obrotów minimum i jak dalej będą sie obroty zawieszą powyżej 1 tys. to może byc wina mebran w parowniku, sa zużyte i twarde.
Ja mam włoski stabilizator obrotow minimum i nie mam rury odkręconej tylko częściowo zaślepioną.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 9:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
maciek-126 pisze:
aha gaz to brc 1 gen i mam stabilizator wolnych obr


instalacje BRC bardzo źle wspominam, kiedyś wsadziłem taką w golfa 2, przyczyniła się do sprzedaży samochodu (mało mi serce nie pękło)
Po czasie dowiedziałem się , że te instalacje czasami miały fabrycznie walnięte parowniki tzn. reduktory.
Jedź na pierwszy lepszy szrot , za 20 zł kup używany parownik, wymień, wyreguluj i nie powinno być problemu
A jak sam widzisz regulator wolnych obrotów nie na wiele się przydał, (myślę , że twój gazownik nie ma pomysłu na zaistniała sytuację)

pzdr

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 22, 2006 9:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
juz sam nie wiem co wymienić, ale ten problem jest tylko na zimnym silniku
pozdr.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl