MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 01, 2025 1:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 15, 2006 11:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
witam
Czy sonda lambda ma coś skulnego z falującymi obrotami(bieg jałowy)
prosze o pomoc!

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 15, 2006 12:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
[zlosnikz]
No tak, ja to usłyszałem kiedys w trzech warsztatach po kolei. "Panie silnik pracuje ładnie ale nawet mnie nie pytaj dlaczego M103 faluje na wolnych obrotach-one to lubią/tak mają. " [hihi] Człowiek, który pracowal u kapery w ASO mówił mi że niejednokrotnie walczyli z tym problemem i nie zawsze z pozytywnym skutkiem.

U mnie przeszło po wymianie wałka rozrzadu ale to raczej cie nie pocieszy. A sonda IMHO moze miec wpływ jak najbardziej chociaz wątpie aby to była jedyna przyczyna tego stanu rzeczy.

Jak dojdziesz co było to daj znać.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 15, 2006 4:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
to znaczy nie zawsze mam falowanie,czase jest dobrze obroty mam 900 i jest ok,ale jak znów zapale (niezawsze) to spadnie do 450 i do 900 i to tak z poczĄTKU bo pózniej jak zadam skrzynie to po paru sekundach to się normuje,ale obroty na skrzyni czyli na D spadają do 500 i silnik niechce od pierwszego zapalić.
ile teraz wałek rozrządu? :-?

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 15, 2006 5:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Na falowanie obrotów ma wpływ sonda lambda,ale również może wpływ mieć niesprawny regulator obrotów minimum i zuzyty potencjometr klapy spiętrzającej.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 15, 2006 7:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
stanleym126 pisze:
(...) zuzyty potencjometr klapy spiętrzającej.

Nie tylko zużyty. Może w nim coś nie kontaktować. Już raz opisywałem - mechanik zrobił 5 minut "czarów" śrubokrętem + jakiś "bajer" w spray'u i u mnie pomogło w 100% (co prawda mniej falował - gdzieś o 150 obr).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 15, 2006 10:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
piotrmozdzen pisze:
obroty mam 900


a to cos wysoko masz. :roll: Ja mam jałowy na 750 i falowal mi w zakresie +/- 50do 100 obr/min. Bardziej wyczuwalne uchem.

piotrmozdzen pisze:
ile teraz wałek rozrządu?


O wałku nawet teraz nie myśl. Ja tam straszyc lubię [zlosnik] Febi sprzedaje wałecek coś po 750PLN do tego koszty zajechanych dźwigienek i jakis pierdółek po drodze typu uszczelka plus robota i 2kzł opuszcza kieszeń [szalone] Używka to jakieś 200-300PLN ale IMHO nie warto bo w całości roboty zaoszczedzisz raptem 10-15% a nie wiadomo na co sie trafi. No ale to najgorsza możliwość i (raczej) mało prawdopodobna chociaż takie historie w M103 to częsta sprawa.

stanleym126 pisze:
sonda lambda


stanleym126 pisze:
regulator obrotów minimum


stanleym126 pisze:
potencjometr klapy spiętrzającej



I to bym sprawdził w pierwszej kolejności [ok]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 17, 2006 12:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
jak sprawdzić sonde lambda!!! :roll:

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 17, 2006 4:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 23, 2006 3:48 pm
Posty: 93
Lokalizacja: Radom / Warszawa
Zmierzyć napięcie na kablach sondy ... (ale nie pamiętam teraz jaki zakres jest właściwy - musiałbym sprawdzić) lub po prostu wykręcić stara wkrecic nową. Ale... zwalona sonda raczej wpływa na mieszanke i osiągi.... często jak jest walnięta to albo jest muł (za uboga mieszanka) albo wali dymem (za bogata). Ja bym zaczłą od regulatora biegu jałowego - Zasyfia się czasem powodują falowanie na biegu jałowym..

_________________
"...Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?
My friends all drive Porsches, I must make amends.
Worked hard all my lifetime, no help from my friends,
So Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz ?..."


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl