MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 9:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 10, 2006 6:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam!
od jakiegos czasu zauwazylem w swoim W124 250TD dziwne falowanie obrotow. dzieje sie to na postoju obojetnie czy na N czy na D i charakteryzuje sie niewielkim, ale naglym i chwilowym wzrostem obrotow tak jakbym dodal gazu.dzieje sie tak co jakis czas i obojetnie czy na rozgrzanym czy zimnym silniku. ktos wie o co chodzi?! :-?

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 10, 2006 6:27 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
W tych autach były różne rodzaje regulacji obrotów - ponieważ brak bliższych danych, na razie proponuję wróżkę.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 12:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Gerri pisze:
ponieważ brak bliższych danych, na razie proponuję wróżkę



jakie blizsze dane maja to byc?! opisalem problem tak dokladnie jak tylko moglem.gdybym wiecej wiedzial nie zwracalbym sie z tym pytaniem o pomoc na forum...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
aegm pisze:
gdybym wiecej wiedzial

No ale VIN to na pewno znasz, a to jest blizsza dana, która by pozwoliła na stwierdzenie rodzaju regulacji ...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 1:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
mza pisze:
No ale VIN to na pewno znasz


a no znam tylko nie wiedzialem by stwierdzic przyczene tych "falujacych obrotow" jest potrzebny VIN. takze podaje:WDB1241851F197329

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 1:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Wydaje mi sie,że Geremu chodziło o typ sterowania pompą wtryskową,poniewaz na tych pompach są jakiej metalowe banieczki i inne cuda, na innych nie ma i trzeba by najlepiej podać nr pompy wtryskowej.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 6:51 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Ponieważ masz ASB, to w tej serii występował układ ELR (elektroniczna regulacja wolnych obrotów) Były kłopoty z regulacją biegu jałowego, ale głównie spowodowane usterkami elektrycznymi. Niestety, czeka Ciebie diagnoza poszczególnych elementów. Ty, ze swojej strony możesz jedynie sprawdzić srebrny przekaźnik - przy przerwach w zasilaniu układu regulacji takie falowanie może występować.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 8:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ok!
dzieki za przyblizenie problemu! a gdzie znajduje sie ten wspomniany przez Ciebie "srebrny przekaznik"?
wprawdzie problem nie jest narazie jakis powazny i jest to raczej sporadyczne zjawisko ale budzi moj niepokoj.mam nadzieje ,ze sie nie poglebi ta ustarka albo moze nawet sie sama "naprawi"[oczko]

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 8:27 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jest za akumulatorem - temat był na tyle często poruszany, że wystarczy poSZUKAĆ na którymś z forów Mercedesa. Głównie chodzi o "zimne" (lub bardziej - poprzerywane luty wewnątrz)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pt lip 16, 2010 6:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Witam. Odgrzebuje bardzo stary temat. Ale mam problem z ELRem....

Mam 126 z wsadzonym dieslem.
Mechanik własnie wsadził ELR -wyciągnął wiązkę + eleenty i wsadził do mojego auta (bez obrotomierza) z auta dawcy. Co następuje : Układ podnosi obroty tak jak w książce sam naprawiam czyli o jakies 100-150 więcej niz pompa bez podłączonego układu. Ale.. tak robi cały czas od startu. A powinien po odpaleniu na zimnym mieć większe obroty a dopiero jak silnik osiągnie zadaną temp to powinien obroty opuscic. Czujniki temp były juz 3 używane i jeden nowy i to nic nie zmienia. Przekaźnik jest dobry, bo na innym aucie działa, przekaxnik ze sprawnego auta w moim układzie nie zmiania nic. Padła moja propozycja na podłączenie obrotka (wg schematu nie ma on nic wspolnego z układem bo wart obr bierze z czyjnika na wale) ale u kolegi w org 3,0turbo jak obrotek nie działa to i ELR głupieje... czy obrotek ma tutaj jakies znaczenie?

czy ma ktoś pomysl co moze byc nie tak?? czy czegos brakuje jeszcze jeśli tkie są objawy ??


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl