MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 7:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 26, 2006 10:23 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 24, 2006 11:51 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Pacanów :):):) poważnie!
Witam!!!
Wczoraj moj w124 po 3 dniach od kupna odmówił dalszej jazdy prawdopodobnie urwał sie korbowód :( :( :cry: :cry:
Mam takie pytanko czy silnik 2,3 z w123 bedzie pasował bez zadnych przeróbek do w124 w którym był tez silnik 2.3 ?????
Chodzi mi o to czy można zrobic zamiane tych silników czy moze uchwyty sa inne albo coś.
Bardzo prosze o pomoc.
Kolejne pytanie dotyczy mostu i skrzyni czy sa jakies różnice w przełożeniach w w124 a w123 ?????
Prosze nie odsyłajcie mnie do archiwum bo bardzo mi zależy na czasie i jak na razie nic tam nie znalazłem.
Z góry dziękuje.

_________________
'81 MB w123 230E
'88 MB w124 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 26, 2006 10:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witaj
Nigdy nie widziałem W124 z silnikiem od W123 jak już to raczej odwrotnie.
Jak dla mnie to są to silnik z różnych epok różniące się nie tylko wyglądem ale i mocą co wiąże się też z tym że będą występowały różnice w przełożeniach odnośnie wału.

Pozatym mocowanie w W123 jak mi się wydaje jest na innego rodzaju poduszkach.

Njaprostrzym rozwiązaniem w tej sytuacji jest wymiana silnika na jakąś dobrą używkę.

Pozdrawaim
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 26, 2006 11:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Adam nie mieszaj-jak w obydwu autach sa M102 to mozna dowolnie przekładać

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 9:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
Niby M102 ale kilka różnic jest. Nie wiem czy nie trzeba zwrócić uwagi na kolektor wydechowy, bo kiedy u siebie wstawiałem do beczki silnik od W201 1,8 litra to trzeba było przerabiać rury pdłączenia pierwszgo tłumika.
Gama silników M102 była montowana i w W124 i W 201 a rodowód mają właśnie w W123.
Poza tym silnik od W123 jako nieco starszy ma pompę wspomagania z gwintami 16 i 18 a nowsze pompty już 14 i 16.
Poza tym jesli był KE zamiast tylko K, jeśli chodzi o wtrysk, to dojdzie też nieco zabawy z instalacją elektryczną.
U siebie nie miałem z tym problemu bo poszły moje kolektory ssące z układem wtrysku. W drugą strone chyba trzeba by podobnie zrobić.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 1:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 24, 2006 11:51 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Pacanów :):):) poważnie!
Ok dziękuje jak na razie za opowiedzi zobaczymy co z tego wyjdzie....około środy.....


Cytuj:
Poza tym silnik od W123 jako nieco starszy ma pompę wspomagania z gwintami 16 i 18 a nowsze pompty już 14 i 16.

czy ta pompę da sie zamienic z w124 do w123???

_________________
'81 MB w123 230E

'88 MB w124 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 8:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
Da się zamienić. W moim zestawie, czyli silnik od W201, pompa od 124 3 litry diesel pasowało spokojnie. Jedyny problem to przewody, które u mnie miały większe średnice gwintów. Problem został załatwiony przez obcięcie i przespawanie metalowych koncówek ze złaczami o mniejszych średnicach.
Pompę musiałem zamienić bo stara zawadzała o podłużnicę. Jeszcze jedna uwaga. Silnik od W123 ma dwa paski klinowe, jeden do napędu pompy wspomagania i wentylatora i drugi alternatora. W nowszych jest już jeden pas napędzający wszystko razem i co za tym idzie inne koła pasowe.
Jeszcze uwaga co do alternatora. Jeżeli będzie alternator od W124 zakładany do silnika od W123 (oczywiście ze zmianą koła pasowego) to nie zgrają się pasek klinowy i koło z uwagi na niewielką różnicę w zamocowaniu alternatora.
Może byc jeszcze różnica na wieloklinie tarczy sprzęgła. Nie wejdzie na wałek sprzęgłowy. U mnie założono starą wraz z dociskiem i kołem.
Dlatego niby M102 ale ale nie do końca wszystko jest to samo. Dzieli ich kilka lat a co za tym idzie wprowadzone niewielkie zmiany.
Lepszym rozwiązaniem jest jednak poszukanie silnika od W124 lub ewentualnie od W201, który chyba wogóle nie będzie miał różnic oprócz łap do przykręcenia w nadwoziu. Je też trzeba brać pod uwagę bo są inne przy W123.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 27, 2006 10:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 24, 2006 11:51 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Pacanów :):):) poważnie!
Bardzo dziekuje
A wiec bedzie sporo problemów.... :-? zobaczymy co na to mechanik. Mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie......

Cytuj:
Lepszym rozwiązaniem jest jednak poszukanie silnika od W124 lub ewentualnie od W201,


Niestety na to niemoge sobie pozwolic z powodów finansowych.... Jak już pisałem wcześniej kupiłem go dokładnie 5 dni temu i nie jestem przygotowany na taki wydatek...

_________________
'81 MB w123 230E

'88 MB w124 230E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl