MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 10:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 15, 2006 9:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:17 pm
Posty: 166
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam.
Czy tarcze hamulcowe z przodu są takie same jak z tyłu? Jeśli tak, to czy można je zamienić?
Pozdrawiam.

_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG sekwencja. Koniec roku 94, model 95. Bez wypasu, szału nie ma, ale cieszy!
VIN: WDB2020201A205202.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 10:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Wg. mnie na pewno nie. Z przodu są większe, a i czasem wentylowane (np. w omedze A) [zlosnikz]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 10:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:17 pm
Posty: 166
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Ok, dzięki. To było ważne dla mojego kumpla, bo bardzo piszczą mu klocki, wymienił na nowe i dalej piszczą, myślał, że to może tarcze i chciał je zamienić, co pomogło by w diagnozie problemu.

_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG sekwencja. Koniec roku 94, model 95. Bez wypasu, szału nie ma, ale cieszy!

VIN: WDB2020201A205202.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 11:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Pisk dużo zależy od klocków (ich jakość i cena ). Kiedyś po wymianie na nowe (klocki + tarcze) to tak mi piszczało, że aż wstyd było jeździć - no ale po jakimś miesiącu jeżdżenia po mieście się dotarły i przestały piszczeć.

PS. Kiedyś ktoś mi doradził, że jak piszczą to najlepiej przesmarować olejem - na pewno przestaną (hamować też) - ale to nie jest moja rada, więc nie brać tej możliwości pod uwagę :)

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 11:45 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Tarcze tylne sa inne. Aby nie piszczalo dobrze zainwestowac w dobre klocki. Przy tych cena jakie sa teraz nie jest to duza inwestycja.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 1:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:17 pm
Posty: 166
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kumplowi piszczą TEXTARY, kupił jakieś inne klocki i dalej coś piszczy, trwa już to około 4 miesięcy i zrobił na nich około 10 tys. km, czyli nic przetarcie ich nie dało. Textary to podobno dobra firma.

_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG sekwencja. Koniec roku 94, model 95. Bez wypasu, szału nie ma, ale cieszy!

VIN: WDB2020201A205202.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 8:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Jesli textary piszcza to albo sa to "tekstary" z tureckich magazynow albo tarcze hamulcowe made in italia : ) Ja innej opcji nie widze prawde mowiac bo zawsze montowalismy textary czy to z gwiazdka czy nie a piszczaly tylko w jednym wypadku wlasnie - kiedy tarcze nie byly oryginalne. Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 11:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 28, 2006 1:30 am
Posty: 62
Lokalizacja: Kielce
Przecież z tyłu są tarcze razem z bębnem wieć mają całkiem inna budowę niż te z przodu. Ja ostatnio założyłem polskie tarcze z firmy Hemar i nie mam zastrzeżeń a kosztowały 39 zł sztuka tył więc spokojnie mogę polecić.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 17, 2006 12:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
klocki nie piszcza a styku klocek tarcza piszcza na styku klocek cylinderek :P i ta powierzchnie trzeba posmarowac smarem miedziowym 8 zl tubka mozna posmarowac rowniez miejsca gdzie klocek styka sie z metalowa obudowa zacisku uwazac zeby nie posmarowac powierzchni ktora dotyka do tarczy :D

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 17, 2006 10:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
ja ostatnio wsadziłem tarcze i klocki firmy delphi i też maja tendencje do piszczenia :-?
słyszałem natomiast opinie "fachowca", że im głośniej hamulce piszczą tym ich wydajność jest większa [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 9:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
ATE przednie - 150zł/szt
ATE tył - 130zł/szt
ATE klocki przód 120zł
ATE klocki tył 80zł
ATE szczęki tył + zestaw spręzynek i elementów mocujących - ok 100zł
Zestaw nowych spręzynek na przód 22zł
płyn hamulcowy ATE DOT 4 0,5L ok 18zł

razem na wymiane hebelków w MB W124 = 918zł
+ trzeba doliczyć koszt ewentualnej wymiany przewodów elestycznych
+ pasta do tłoczków 2tubki za jakieś 10zł
no i 6h roboty (najgorzej jest z demontażem tylnych starych tarcz jak mają wytarte bierznie od szczęk)

w wariancie oszczędnościowym
przednie - 39zł/szt
tył - 39zł/szt
klocki przód 40zł
klocki tył 40zł
szczęki tył + zestaw starych spręzynek i elementów mocujących - ok 60
Zestaw starych spręzynek na przód - bezcenne [zlosnik]
płyn hamulcowy 12zł/0,5L

razem 320zł - czyli 3!!! razy taniej - no i co z tego jak nie hamuje, piszczy,pyli, biją tarcze, szybko się grzeją, płyn jest zagotowany po hamowanku ze 150km/h do zera <br>Dodano po 8 minutach.:<br> no i zużywaja się rownie szybko jak sa tanie.


Przy rozkładaniu hamulcy przednich: zestaw naprawczy zacisku przód 22zł/strona, szczególnie jak tłocek ma jakieś naloty, warto go wyjąc przepolerowac i poskładac na nowych uszczelniaczach.

Przy tylnych zaciskach, takie jak w W123, czyli zacisk stały, no tu juz jest zabawy żeby wszystko poskładac jak w fabryce - szczególnie powyjmować zapieczone tłoczki, trzeba pokolei, najpierw jeden tłoczek zrobić, złożyć, zablokować, dopiero wyciskać drugi, zrobić, złożyć, i dopiero zaciska można przykręcać... i tak samo z drugiej strony...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl