MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 7:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: co to stuka??
Post: ndz lut 11, 2007 3:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
Witam,właśnie dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem MB124 2.5turboD,automat,95r.występują w tym aucie dziwne stuki(nie zawze)przy zmianie biegu,jest stuknięcie z okolic tylnego mostu,ale nie zawsze,czasami zmienia ładnie biegi bez szarpnięć,a znów innym razem,szarpnie i stuknie,co to może być,(odnośnie automatu to olej i filtr wymieniony,a autko,ma orginalny przebieg 240tys)z góry dziękuje za pomoc,i postaram się w najbliższym czasie wkleić fotki.Pa


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 4:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
prawdopodobnie sprzęgło gumowe wału...

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)
MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 5:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 25, 2006 4:03 pm
Posty: 55
Lokalizacja: dolny śląsk
Witam !

Proponuję również pojechać na trzepaki, na stację diagnostyczną.

Pozdrawiam.



__________________

Mercedes 124 300D 85 Automat
Wcześniej
123 200D '83
Mercedes 190 200E LPG '85
Audi 100 2,2E LPG '85
BMW 316E '81

_________________
W210 300 D 1996 Automat (pożeracz rudego)obecnie
Mercedes 124 300D 85 Automat
123 200D '83
Mercedes 190 200E LPG '85
Audi 100 2,2E LPG '85
BMW 316E '81 :


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 8:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
szarpanie raczej nie będzie oznaką wybitego zawieszenia... to układ przeniesienia napędu.
Czyli albo sprzęgło (najczęstsza przyczyna) albo most albo półośka...
stawiam na tolka banana :) czyli sprzęgło :)

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 1:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
W automacie sprzeglo jest bardziej skomplikowane, wiec nie sadze zeby mu mialo stukac... To jest jak wrozenie z fusow.. Trzebaby zobaczyc..
Sprzegielko walu, dyfer, regulacja automatu, poloski.. Mozna wymieniac dalej..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 2:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
chodziło mi oczywiście o sprzęgło wału ;)

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 11:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
byłem dziś u swojego mechanika,i powiedział że guma (sprzęgło)na wale przy tylnym moście jest w super stanie,i zauważył coś gorszego,przeguby mają luz i to prawdopodobnie powoduje stukanie przy zmianie biegów.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 9:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
po wielu wizytach u różnych mechaników,znaleziono przyczyne,guma sprzęgła na wale,ale przy skrzyni+podpora wału.dziś wymieniam i się okaże.dziękuje za podpowiedzi.

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 21, 2007 11:17 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:24 pm
Posty: 20
Lokalizacja: koszalin/gdańsk
własnie tak myslalem jak czytałem o podporze walu, stukało mi tak w bmw ale podczas gwaltownego przyspieszania.

_________________
vw1300 `70 poj 1600


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 6:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
sprzęgło wału wymienione,i co..?lipa dalej tłucze,został teraz juz tylko automat,że to on tak kopie,i dziś spotkałem dobrego znajomego który latakim samy sprzętem jak ja tylko on z taxi na dachu,i zaczeliśmy porównywać,i okazało się że podciśnienie do skrzyni jest że podpięte,zrobiłem jak u niego,i jest super.dzięki.pa

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 23, 2007 8:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 03, 2007 6:10 pm
Posty: 83
Siemka BoB82 mógł byś opisać dokładnie jak to zrobiłeś i gdzie to jest bo mam identyczny problem tylko ze ja mam 300turbo D. Z góry wielkie dzięki.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 9:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
kolego Danielu_19,przy pompie wtryskowej,jest takie śmieszne urządzonko(chyba z niebieskim plasticzkiem na górze)i do tego urządzenia podłączone są rurki od podciśnienia(u mnie 2,nie wiem jak jest w 300)i jak dokładnie pamiętam to jedna jest z nich chyba(dokładnie powiem jak sprawdze)leci do automatu,ale jeżeli autko dobrze jeżdziło wcześniej(tzn:nie było szrpnięć przy zmianie biegów,i stukania przy tylnej osi)to istnieje tak możliwość że ta rurka która idzie do automatu poprostu się gdzieś przetarła,alubi to robić o rozrusznik bo do niego ma najbliżej,i małą dziurką ucieka podciśnienie,jak są niskie obroty i nie ma modulacji automatu tylko szarpnięci i co za tym idzie stuknięcie przy moście,a znów na wyższych obrotach jak się troche przyciśnie podciśnienie jest na tyle duże że automat zmienia dobrze bez szarpnięcia,sprawdż tą rurke,ona w serwisie kosztuje 7zł,a robi dużo zamieszania,najlepiej ją wypiąć przy automacie i przy pompie,dokładnie obejrzeć,nie ruszaj tylko przy skrzyni taką śrubą która znajduje się przy wejściu podciśnienia do automatu,służy ona do ustawiania modulacji skrzyni,powinna ona być pod gumową zaślepką,więc ją zostaw w spokoju,postaram ci się dokłaniej opisać jaka rurka i gdzie,ale niewiem czy też będzie dobrze bo mam troszke namieszane,ale napewno wiem że ta do automatu jest dobrze wpięta.

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 9:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Stukać mogą także mocowania sanek z tyłu te 4 gumowe tuleje wciskane w narożniki sanek. Najczęściej dzieje się tak, ponieważ ktoś je źle założył, czyli nie dopchnął do końca. Sprawdzić to najłatwiej jadąc na wprost, skręcając w jecną lub drugą stronę a następnie w przeciwną (robiąc takie szybkie łuki) jeśli słychać głuche stuki, to na 95% będzie to. Automat jesli szarpnie to powoduje odchylenie sanek i uderzenie ich w nadwozie. można je dociągnąć dkręcając jedną stronę sanek (odkręcić śrubę przy ktorej jest luźna poduszka, a 2 poluźnić na tyle, aby dało się nad poprawiany koniec wsadzić dużą podkładkę i nakrętkę) następnie wkręcić w nakrętkę kawałek gwintowanego pręta na to najlepiej łożysko oporowe i mocno skręcić, zadziwiająco łatwo (i glęboko :lol: ) potrafi wejśc taka poduszka po takim zabiegu. Najgorsze wydaje mi się odkręcenie śrub mocujących sanki, bo są one mocno zardzewiałe.

Zwróćcie uwagę na taki problem, że stuki biorą się z luzów, a poprawiając pracę sterowania skrzyni raczej żadnych nie kasujecie, czyli pozostają, tylko, że w nieco cichszej formie :).

pozdrawiam 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 24, 2007 10:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2003 2:53 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Zielona Góra / Rzepin
To tez mozna do faq`u dodac!! tak jak temat kolegi Pawełek`a <br>Dodano po 2 minutach.:<br> ups pomylilem fora :oops: :oops:

_________________
VW Passat B5 1,9TDI AFN `97
MB201 190E 2,3-16v 185 KM, FULL `85
VW Golf 1,9TDI ALE `97 - EX
MB201 190E 2.0 88r automat leniuch - EX
MB123 240D 79r - EX
dawniej FIAT 126p 'czerwona strzala' 87-88r - EX


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl