MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 11:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lut 14, 2007 8:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
W aucie E320T z 1994 silniczek M104, mam problem auto zachowuje sie jak by mu uciekała iskra (lekkie tompnięcia) dosc regularne.

Dodam, że auto ma wymienione:
- całą wiązke elektryczną motoru.
- kable WN
- świece
- jedną cewke która prawdopodobnie była wadliwa
- przepływomierz

Już teraz jestm głupi nie wiem co to może być ...

Poradzcie coś oraz gdzie się teraz udać z tym autkiem w Warszawie

z góry Dziekuje
Adam

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 8:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Przepływomierz do d... [cool] [zlosnik]

Mam nawet numer zamiennika BOSCH'a 0 280 217 500.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 8:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Witam!
Brat w swoim 320 miał podobne problemy .W zasadzie to dużo już zrobiłeś ,większosć problemów z tym silnikiem to wiązka elektryczna silnika,która pod wpływem wysokiej temperatury dosłownie parcieje i rozpada się w rękach .U nas popękała izolacja przewodów i działy się różne cuda .Najpierw niełączył czujnik położenia wałka rozrządu (z przodu silnika ,po prawej).Wymiana przewodu do tego czujnika pomogła .Potem zaniki iskry na niektórych garach ,okazało się ze kable idące do cewek wysokiego napiecia mają przebicie do masy .Znowu kable te wyciąłem i wstawiłem nowe ,pomogło Wszystkie te przewody są w komplecie wiązki elektrycznej silnika i jeżeli masz założoną NOWĄ to wiadomo ,że nie ma sensu tego sprawdzać.Były też problemy przy wiekszych obrotach ,okazało się ,ze uszkodził się przepływomierz .Po wymianie na nowy (są zamieniki na Allegro 190zł) wszystko OK.Jest jeszcze jedna rzecz co pada ,a mianowicie kabel podłączeniowy przepustnicy .Jest to ten sam problem co z wiązką silnika ,po prostu pęka izolacja kabli i robią się zwarcie (patrz fotka rozebranego kabla przepustnicy).Taka przepustnica w wersji z tempomatem to koszt około 5500zł ,więc droga impreza .Można oczywiście wymienić sam kabel przepustnicy ,choć wtyczka jest nierozbieralna ,ale można to zrobić (fotka).
Na twoim miejscu zacząłbym od odczytu błędów zapisanych w kompie silnika .U nas ,taki odczyt pokazywał gdzie szukać:błąd przepływomierza ,błąd czujnika położenia wałka razrządu ,błąd przepustnicy ....Od tego trzeba zacząć ,najlepiej odczytać i zapisać sobie błędy ,potem wykasować i pojeździć trochę i znowu odczytać błędy.Będzie wiadomo ,które błędy były stare ,a które aktualne.Słyszałem też ,że sa przypadki uszkodzenia komputera silnika ,na skutek zwarć w kablach ,dlatego też można go podstawić ,na próbę.

Obrazek]

Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 9:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
THX za odpowiedzi

Valentine pójde za Twoja rada, ale z tego co teraz aktualnie wiem to komputer nie pokazuje już żadych błedów.

Jutro sprawdze przepływomierz na innym aucie (bo jest nowy ale poróba) ale mechanik coraz cześciej mówi mi o wtryskach ....

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 8:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
AMG pisze:
Jutro sprawdze przepływomierz na innym aucie (bo jest nowy ale poróba) ale mechanik coraz cześciej mówi mi o wtryskach ....


Podjedź na Chełmżyńską 10G i wruć sobie zamiennik BOSCH'a, gośc prowadzący warsztat (udziela się na innym forum) ma swojego MB z silnikiem M104. Zobacz czy będzie chodzić równo, u mnie tutaj problem zlikwidowałem. Na priv puszczam Ci numer.

Będę w Opolu posprawdzam jeszcze wiążkę elektryczną, ale z tego co wiem, nie była jeszcze zniszczona.

VALENTINE123 pisze:
Po wymianie na nowy (są zamieniki na Allegro 190zł) wszystko OK


Valentine, kupiłem ten zamiennik i powiem Ci szczerze, że jest ... nic nie wart (ładnie to ujmując). Wywaliłem na niego kase, a samochodem zaczęło rzucać na niskich obrotach jakby 2 gary wypadały. Po odłączeniu go, obroty falowały ale silnik chodził równiuteńko. Podpiąłem w środę BOSCH'a i chodził idealnie.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 11:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
~VALENTINE123 to az tak to parcieje. (zdje 1) :o :o :o :o
Jasny gwint slyszalem ze w 104 sa z tym problemy ale az takie [smiech] [smiech]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl