MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 21, 2007 4:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam

Szukałem i nie znalazłem tak więc postanowiłem poprosić o pomoc.
Czy ktoś z szanownego grona wie gdzie w wilniku 300 turbo D znajduje się czujnik ciśnienia oleju - chodzi o ten co jest połączony ze wskaźnikiem w zegarach - coś mi nie tak łączy ci czasami wskazówka opada i podskakuje.

Dziękuje za pomoc
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Ostatnio zmieniony pn maja 14, 2007 10:29 pm przez adamkatowice, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 4:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Mało precyzji w tym opisie.
1. Opada na 0 i podskakuje pokazując normalne ciśnienie?
2. Podskakuje na max. i opada na normalne ciśnienie?
Czujnik ciśnienia oleju znajduje się pod obudową filtra oleju. Jest metalowy i dość duży w porównaniu z innymi czujnikami.
Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony śr mar 21, 2007 8:48 pm przez Mirmur, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 8:40 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mało precyzji w tym pytaniu [zlosnik]

Co temperatura ma do tego???

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 21, 2007 8:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Słuszna uwaga. Już poprawiłem. Zmęczył mnie najwidoczniej mój poprzedni post podciśnieniowy [zlosnikz] .
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 22, 2007 12:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Dziękuje za wskazówki

Sytuacja ma się tak, że na wolnych obrotach wskazówka energicznymi szarpnięciami opada i podskakuje w sakresie od 2,0 do 1,5 czasem się zatrzyma na 2,0 a czasem głupieje nie wiem co jest grane, silnik pracuje dobrze tzn. trzyma obroty i pracuje równomiernie, przypuszczałem że uszczelka pod głowicą poszła ale brak jakichkolwiek tego oznak. Tak więc szukam przyczyny w elektronice. Mam nadzieję, że to jakiś zaśniedziały styk albo błędne wskazania tego miernika.
Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 22, 2007 8:46 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
adamkatowice pisze:
Tak więc szukam przyczyny w elektronice.


W elektronice nic nie znajdziesz, bo jej tam nie ma.

W układzie olejenia ciśnienie nigdy nie jest wyrównane - zawsze albo zassie pianę oleju, albo jakieś bańki powietrza, i temu służy układ tłumiący w czujniku i wskaźniku. Po prostu sprawa jest załatwiona mechanicznie - elementy ruchome mają dodatkowe tłumienie. W nowym 124 wskazówka ciśnienia oleju po wyłączeniu zapłonu opada bardzo powoli (ok. 2 sekund) z wiekiem ten proces się przyspiesza, ekstremalnie opada tak, że nawet nie wiadomo kiedy. Tak działa tłumik we wskaźniku. Tak samo pracuje czujnik. Tak więc musisz sobie wybrać od czego zacząć. Przyjęty jest zwyczaj zaczynania od wymiany czujnika.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 22, 2007 11:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
To tlumienie we wskazniku mozna naprawic? Btw czujniki cisnienia sa takie same we wszystkich silnikach, czy sie roznia?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 10, 2007 7:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam ponownie i powracam do tematu, bo mam nowe spostrzeżenia odnośnie zachowania autka i wskaźnika oleju, a mianowicie:

Z tego co pamiętam to całą sprawa zaczęła się od momentu wymiany szklanek i zgodnie z zaleceniem mechanika przejścia na olej półsyntetyczny zaraz po ich wymianie.

Obecnie obserwuje takie to objawy: silnik pracuje równo gdy ciśnienie oleju jest na 2 tak jak przed wymianą szklanek, gdy spadnie też przeważnie jest OK ale, bywa i tak że siedząc w autku silnik zaczyna pracować tak jakby na którymś cylindrze nie palił tak jak trzeba, zastanawiam się czy w trakcie wymiany szklanek nie został przez mechanika popełniony jakiś błąd typu niedokręcona śrubka.

Proszę o sugestie.
Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 10, 2007 3:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
adamkatowice pisze:
silnik pracuje równo gdy ciśnienie oleju jest na 2 tak jak przed wymianą szklanek, gdy spadnie też przeważnie jest OK ale, bywa i tak że siedząc w autku silnik zaczyna pracować tak jakby na którymś cylindrze nie palił tak jak trzeba,

Podobne objawy miało 124 200D mojego przyjaciela. Kiedy silnik był zimny albo tylko ciepły przy ciśnieniu ponad 2 pracował równo. Kiedy ciśnienie spadało poniżej 2 (mocno gorący) trzęsło nim dosyć wyraźnie.
adamkatowice pisze:
Proszę o sugestie.

Okazało się że założył szklanki - podróby które widocznie jakoś kiepsko działaly przy mniejszym ciśnieniu oleju a źle sterowane zawory powodowały nierównomierną pracę. Bardzo duża poprawa nastapiła po zalaniu silnika full-syntetykiem a radykalna po ponownej wymianie szklanek na firmowe.
Widzę tutaj jakieś podobieństwo zdarzeń... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 10, 2007 3:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
AndyS pisze:
adamkatowice pisze:
silnik pracuje równo gdy ciśnienie oleju jest na 2 tak jak przed wymianą szklanek, gdy spadnie też przeważnie .
Widzę tutaj jakieś podobieństwo zdarzeń... [zlosnik]


mam niestety to samo.Włozyłem komplet szklanek nowych kupione w renomowanym sklepie -bardzo duzym -wykluczone zeby to była podroba.Szklanki INA.I teraz jak zimny lub ktotkie odcinki tojest ok.Jak długa trasa i ponad 100kmh troche to potem na wolnych jedna bardzo klepie-jak wystygnie to znowu ok :evil: i znowu musze wymienic-ech niema to jak oryginały. [zlosnik] <br>Dodano po 1 minutach.:<br> acha jak klepie na ciepłym to w takt klepania skacze wskaznik oleju.Jak jeszcze na ciepłym nie klepie to stoi rowno.Poprostu na bardzo ciepłym mocno przepuszcza cisninie oleju.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 10, 2007 3:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Odnośnie szklanek to miałem zakładane nowe i to jakieś lepsze.

Poza tym że wskaźnik oleju sobie podskakuje i na wolnych obrotach wewnątrz czuć czasami nierówną pracę to na wyższych obrotach chodzi jak ta lala. Ponadto od tego czasu na zimnym ewidentnie bierze trochę oleju bo na niebiesko z rury mu dmucha, na ciepłym jest OK, co ciekawe na zimnym efektu skakania ciśnienia oleju nie ma tylko na ciepłym. Co ciekawe u mojego brata w silniczku 250D po wymianie jest ok.

Może to moja upierdliwość odnośnie autka ale lubię jak wszystko jest tak jak powinno.

Czy orientujecie się jakiej marki założono wam szklanki, bo może jest jakiś rozsądny zamiennik, (np. tak jak textar produkujący tarcze).

Z tego co mi podano w salonie oryginał za szt. do 124 kosztuje 112,24 PLN
W moim przypadku * 12 to mam całkiem niezły koszt. + mechanik lub własne paluszki i wymiana.

Jak by ktoś miał jeszcze jakieś inne sugestie to bardzo proszę.

Przyznam się że zastanawiałem się czy nie przesiąść sie na pełny mineralny, ale to chyba bez sensu.
Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 10, 2007 5:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ja dawałęm to co było z fabryki czyli INA ale jak widać ktoras dała ciała [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 7:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam ponownie

Mam jeszcze jedno pytanko - czy wymianę szklanek da sie zrobić w warunkach garażowych? Jeśli tak to jakie klucze są potrzebne i jakie czynności trzeba wykonać by niczego nie zepsuć. Chodzi mi diesla bo benzyna ma chyba trochę inne rozwiązania.

Gdzieś chyba to ktoś opisywał ale opcja szukaj mi nie pomogła.

Z góry dziękuje za pomoc.

Adam <br>Dodano po 9 godzinach. 7 minutach.:<br> Wybaczcie, że międzyczasie zmieniłem trochę temat postu ale jak widać zmienił on trochę temat.

A tak w temacie jaką mam gwarancje że jak założę oryginalne szklanki to będę miał problem z głowy

Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 7:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Pomimo ceny (70PLN/szt. oryginalne z gwiazdą) kupione i wymienione.

Mechanik poprzednie założył INA czyli to co trzeba, ale
po wymianie jest następująca zmiana:
- cichsza praca silnika
- równa praca silnika
- brak skoków ciśnienia oleju na wolnych obrotach
- lepsza dynamika samochodu

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl