MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 10:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt mar 23, 2007 5:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Jakis lakiernik-amator prawdpopodobnie chcial oszczedzic na klarze i kupil najtanszy z mozliwych.Efektem tego jest łuszczenie sie klaru na kazdym elemencie karoserii. Mialem nadzieje ze jest mozliwosc zeszlifowania albo sciagniecia w inny sposob tego klaru z powierzchni lakieru, ale bylem dzisiaj u lakiernika i powiedzial ze sie nie da i jak chce zeby ladnie to wygladalo to jedynym wyjsciem jest malowanie calego auta [szalone] Powiedzial ze moge sprobowac Karcherem o duzej mocy, moze klar jest na tyle slaby ze zejdzie pod sila wody. A moze lakiernik nie mial racji? Co Wy mozecie mi poradzic? <br>Dodano po 11 minutach.:<br> Obrazek
Obrazek

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 23, 2007 6:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
hej! znam ten problem! mialem tak w swoim ex 124. tez miejscami schodzil klar i faktycznie nie wyglada to najlepiej [szalone] mozna w miejscu luszczenia sie klaru zdrapac go delikatnie do konca tak by nie uszkodzic lakieru pod spodem i na nowo prysnac klarem. ale jezeli schodzi w wielu miejscach jest to dosc czasochlonna i zarazem kosztowna afera i kazdy lakiernik powie ci ze on tego nie zrobi i bedzie ci preferowal malowanie calego auta na nowo, co jest jeszcze drozsze. jesli wystepuje to tylko 2-3 miejscach to mozna zrobic tak jak napisalem powyzej, ale wtedy nie ma gwarancji czy sie za jakis czas w innym miejscu nie bedzie luszczyl...

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 23, 2007 9:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
aegm pisze:
mozna w miejscu luszczenia sie klaru zdrapac go delikatnie do konca tak by nie uszkodzic lakieru pod spodem i na nowo prysnac klarem.


hee... a mogę wiedzieć co to da? jeśli klar odchodzi płatami to zakładam się, że za chwile zacznie odchodzić w innym miejscu, kwestia tylko małej dziurki w warstwie klaru, wilgoć wchodzi pod spód i niszczy strukturę źle położonego klaru.

Tylko i wyłacznie malowanie całych elementów - karcher to bardzo dobry sposób na pozbycie się starego lakieru bezbarwnego, jednak nie liczył bym że zejdzie cały w 100% - bo nie zejdzie. w większości się go bozbędziesz a resztę musisz zetrzeć i prysnąć na nowo. Wiem co mówię, taka sztuka jak kolega wyżej opisał nie przejdzie. Może auto nie było całe malowane? Radził bym prysnąć tylko te elementy na których taki efekt występuje, gorzej jak jest malowany cały...

_________________
* W123 3.0D - Biała dama - Sprzedany

Jest:
*124 2.5D 88' - Król szos
*124 2.5D 88' - Lift to E-Class - Dziwkowóz :)
*Golf mk1 TDi - Der Classic auto


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 23, 2007 9:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Specem od lakierów wybitnym nie jestem ale wydaje mi się że klar odłazi dlatego że był żle położony. Klar układa się albo metodą mokro na mokro na niewysuszoną bazę albo gdy baza przeschnie to trzeba ją przed klarem matować.
Problem pewnie polegał na tym że lakiernik zbytnio przesuszył bazę a nie chciało mu się jej matować i pomalował klarem na zasadzie "może się jakoś tam będzie trzymać"

CO do rozwiązania to nie umiem CI za bardzo pomóc. Jesli auto jest białe to może nie warto malować go lakierami dwuwarstwowymi tylko zainwestować w dobry lakier jedno warstwowy. Wyjdzie taniej, mniej roboty przy lakierowaniu i sposobności żeby lakierowanie spaprać a efekt będzie też dobry. Patrząc na swoją 123 lakierowaną blisko 4 lata temu stwierdzam że jedyne co mnie po remoncie nadal zachwyca to jakość lakieru (połysk, głębia, odporność koloru na blaknięcie itd) a był to GLASURIT klasy HS kosztujący wtedy około 200 zł za litr wraz z rozcieńczalnikiem i utwardzaczem.

Podrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 23, 2007 10:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Maniek pisze:
wydaje mi się że klar odłazi dlatego że był żle położony

raczej za dużo utwardzacza

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 23, 2007 10:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
jakby ktoś chciał sie lekko nauczyć :)
http://www.lakiernik.com.pl/articles.php?id=18

pozdro

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 24, 2007 1:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
bary123ce pisze:
Maniek pisze:
wydaje mi się że klar odłazi dlatego że był żle położony

raczej za dużo utwardzacza


zgodze się, to też możliwe.

Po drugie bazy nie wolno dotnkąć Ci papierem, jeśli "zmatowisz baze" musisz pryskać ją jeszcze raz bazą. jeśli nie jest to jakaś wodna baza to może sobie stać bez klaru nawet i tydzień, tyle że później będziesz musiał ją z kurzu oczyścić przed klarem. Po drugie zwykły lakier bazowy musi przeschnąć przed położeniem klaru (do pełnego zmatowienia) inaczej po pryśnięciu klarem porobisz cienie ...

Co do kosztów malowania auta jednowarstwowym akrylem to powinieneś się wymieścić w 1200zł z lakierem. (przynajmniej u mnie [zlosnik] ) Pozdrawiam.

_________________
* W123 3.0D - Biała dama - Sprzedany



Jest:

*124 2.5D 88' - Król szos

*124 2.5D 88' - Lift to E-Class - Dziwkowóz :)

*Golf mk1 TDi - Der Classic auto


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl