MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 12, 2007 6:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:53 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Zrobiłem już dwa podejścia połamałem i pogiąłem kilka śrubokrętów i dalej nie mogę zatrzymać kółka na którym jest osadzone visco (nakrętka na klucz 36). Wiem o tym że to lewy gwint i kręcę w dobrą stronę. A to siedzi i ani drgnie.
Macie jakiś sposób jak to odkręcić? Ciepło się zrobiło i nowe visco leży, a mnie szlag trafia.
Help!
_________________
C180 1.8 benzyna, '94
XJ Diversion '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 8:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
skoro wisco leży to ostrzegam, że podobno nie może leżeć w pozycji horyzontalnej, bo się coś tam niszczy. Niech leży w pozycji takiej w jakiej będzie pracować :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 8:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Tomeks pisze:
A to siedzi i ani drgnie.

Czesc. To po pierwsze [zlosnik]
po drugie - jak śruba "nie idzie" to wg mnie pneumat i pójdzie [oczko]
powodzenia

pozdr

p.s.
mnie tez tafia jak lezy [zlosnik]

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 9:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:53 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Czesc. To po pierwsze [zlosnik]
po drugie - jak śruba "nie idzie" to wg mnie pneumat i pójdzie


Cześć!

Ten pneumat to na pewno dałby radę, ale tam nasadka się nie przyda.
Trzeba wejść płaskim kluczem, między kółko pasowe pompy wody, a visco.

Oczywiście visco stoi, a nie leży, z tym akurat już zdążyłem się wyedukować na forum.

Moim problemem jest niemożność zatrzymania koła pasowego pompy wody żeby
mi się nie "kręciło", jak zatrzymam to odkręcę visco.
Może ktoś ma jakiś pomysł?

Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 9:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Napnij pasek tak zeby sie kolo nie slizgalo i wal mlotem (duzym) po kluczu , mozesz to zalac na noc jakims badziewiem penetrujacym. Nie zapomnij po wszystkim paska poluzowac.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 9:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Jest specjalny przyrząd który sie zakłada na koło pasowe i wtedy się ono nie obróci.
Ja sobie poradziłem zakładając na koło pasowe żabkę i przytrzymując ją drugą ręką odkręcałem visco. Potwierdzam, tam jest lewy gwint.
Proponuję spróbować odkręcić na gorącym silniku.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 11:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
z tyłu jest otwór blokujący w który nalezy włozyc twardy pręt, np klucz imbusowy, i dopiero po zablokowaniu sie należy odkręcac nakretke - inaczej nie da rady. Tylko nie poobijaj koła pasowego, bo jest delikatne, i potem się może pasek szybko zużywać


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 4:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Meeta pisze:
nie może leżeć w pozycji horyzontalnej, bo się coś tam niszczy

A jak już leżało, to podobniesz 48h pionizacji przed pracą i może da się uratować. Co ciekawe, nowe przyjeżdżają na leżąco.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 7:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Wookee pisze:
Co ciekawe, nowe przyjeżdżają na leżąco


Zgadza się. Moje nowe tak do mnie zajechało i jest oczywiscie ok. Mogą podobno leżeć płasko ale stroną kołnieżową do góry.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 9:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Przeczytalem to co tu napisaliscie z malym strachem
bo wlasnie dzis zalozylem nowe wisko w Audi.
Przyjechalo poczta polska, wiec na pewno podrozowalo
we wszystkich mozliwych pozycjach.

Stare wisko poddalem sekcji (zwlok;)) i sie zastanawiam
dlaczego nie mozna obracac tym wiskiem gora-dol.
Wisko w tej aluminiowej puszcze ma zbiorniczek,
w ktorej jest olej wiskotyczny. W tej puszce jest tarcza
(ponacinana na brzegach) ktora przenosi moment obrotowy
z silnika na puszke. Nic skomplikowanego.

Dlaczego lezenie w pozycji horyzontalnej nie sluzy temu sprzeglu?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 10:04 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 1:53 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Udało się! Dzięki waszej pomocy!

Chwyciłem kółko pompy kluczem morsem z prawej strony, tak że klucz oparł się o sąsiednie kółko, a później kluczem 36 odkręciłem visco. Reszta już poszła jak z płatka i 15 min. później skończyłem pracę. Teraz jadąc w ciepły dzień tj. dziś ,mam 83-85 st. C maks na postoju.
Wcześniej było nawet 110 st. C.

A jeśli chodzi o przechowywanie visco, to też miałem obawy co będzie w transporcie, ale sprzedawca uspokoił mnie tymi słowy: "Nowe visco powinno leżeć bimetalem do góry, a przed zamontowaniem stać minimum 6 godzin w pionie. Po zamontowaniu i pierwszym przepływie oleju, może stać tylko w pionie! Czyli, jak kupujecie używane, to tylko takie co stoi pionowo! :)

Moje przyjechało w kartoniku z folią bąbelkową, i CHOLERA wie jak leżało w transporcie. Działa dobrze, dziś sprawdziłem.

Dzięki wszystkim za pomoc!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 12:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
mam jeszcze jedno pytanko
zeby wymienic wisko trzeba zdejmowac chłodnice czy tylko wystarczy tą obudowe platikowa wentylatora, jak by sie dało?
tez musze wymienic wisko i troche przeraza mnie wyciaganie calej chłodnicy

pozdrawiam

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 1:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
MarcinJUNAK pisze:
mam jeszcze jedno pytanko
zeby wymienic wisko trzeba zdejmowac chłodnice czy tylko wystarczy tą obudowe platikowa wentylatora, jak by sie dało?
tez musze wymienic wisko i troche przeraza mnie wyciaganie calej chłodnicy

pozdrawiam

nienapisałęs w jakim aucie.... w Dieslach jest na tyle miejsca ze chłodnica zostaje.... [cool]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 25, 2007 9:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
sorki ale przecież jest w opisie pod spodem ze mam 124 coupe 3.2 rocznik 93 :) ale nic tak tylko przypominam, zaglądałem dzisiaj pod maskę i chyba bedzie trzeba wywalać chłodnice bo marny dostęp raczej, jak ktoś wymieniał visco w 3.2 to bardzo prosze o posta czy da rade bez wyjmowania chłodnicy?
a jak już to czy potem nie ma problemu z odpowietrzeniem układu, trocin mówił ze w starej 300 jest jakas sruba na głowicy do odpowietrzania, tutaj tez jest coś takiego?
pozdrawiam Marcin

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 26, 2007 9:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
MarcinJUNAK pisze:
jak ktoś wymieniał visco w 3.2 to bardzo prosze o posta czy da rade bez wyjmowania chłodnicy


Ja wymieniałem, absolutnie bez wywalania chłodnicy. Trzeba jednak wywalić osłonę wiatraka - rozkręca się to koło plastikowe, przekłada na wiatrak, wyjmuje resztę osłony i potem koło. Wtedy dostęp jest wystarczający, żeby go poprawić najpierw odkręciłem plastikowe śmigło wiatraka i zostało samo sprzęgło. Do jego blokowania dorobiłem sobie "przyrząd" z klucza imbusowego - trzeba go po prostu skrócić.
Fabryczne dokręcenie było jakieś gigantyczne w porównaniu z danymi z WIS'a co do właściwego momentu. Musiałem założyć 1m rurę na imbus. Masakra, jak puściło mało co pół auta nie rozwaliłem... Pomimo, że wisco w tym silniku kręci się w przeciwną stronę jak silnik, to gwint nie jest lewy i wykręca się normalnie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl