MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 3:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 12, 2007 10:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
Witam. otóż mam na oku w124 2.0D tylko że z rozsypaną skrzynią automatyczną a ja chce malual bo nie lubię automatów...

i tutaj mam pewne obiekcje co przy takiej przekładce może być problemem?

- Czy wał zostaje czy trzeba mieć ze skrzyni manualnej?
- jak to jest z pedałami czy jest miejsce na wstawienie sprzęgła? i jakie przeróbki czekają mnie względem hamulców
-drążek zmiany biegów - jak to jest ze wstawieniem i podłaczeniem

no i wszystko co różni automat od manualu... Nie wiem czy brać się za coś takiego. POMOCY bo nie wiem co robić :(

_________________
* W123 3.0D - Biała dama - Sprzedany

Jest:
*124 2.5D 88' - Król szos
*124 2.5D 88' - Lift to E-Class - Dziwkowóz :)
*Golf mk1 TDi - Der Classic auto


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 2:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
witam,to nie jest takie proste jak się wydaje,wał jest dłuższy,pedały trzeba wymienic na drugi komplet z manuala,hamulce to mogą zostać,ale jest wiele innych rzeczy które zostaną inne niż oryginalnie w manualu,np głupia stacyjka do automatu jest 2 razy wieksza niż do manuala,i posiada dodatkowe linki,nie jestem pewien ale wydaje mi się że nawet most ma inne przełożenie w automacie a i nne w manualu.

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 9:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Dasz rade. Ja zrobilem manuala z automata w Renault 21. Szukaj dawcy z ktorego mozesz wyciagnac wszystkie czesci.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 9:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
Najbardziej martwi mnie wał i "wajcha" zmiany biegów...

pedały da sie chyba całe przełożyć??


I jak to jest z tą stacyjką, czy można ją podłaczyć normalnie, żeby nie wymieniać jej do zwykłej skrzyni? jeśli ma coś dodatkowego to chyba wystarczy tylko rozpiąć?

_________________
* W123 3.0D - Biała dama - Sprzedany



Jest:

*124 2.5D 88' - Król szos

*124 2.5D 88' - Lift to E-Class - Dziwkowóz :)

*Golf mk1 TDi - Der Classic auto


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 10:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 14, 2007 11:08 am
Posty: 99
Lokalizacja: Siedlce
wał nie jestet taki straszny,poprostupotrzebny jest jak dobrze pamiętam 2 równe części,a do automatu jest 1,5,wał się rozpina i trzeba tylko dopasować drugą dłuższą część(i wyważyć byłoby dobrze),a stacyjka do automatu jest do obejścia,wychodzą z niej 2 linki stalowe w pancerzach,to one sterują takimi funkcjami jak:nie przełączysz dżwigni automatu z P na inne,bez wciśnięcia hamulca,a druga nie odpalisz auta gdy wajcha zostanie na D,R,3,2.tylko na P i N,wię jak pozmieniasz wajchy od automatu i pedały to linek nie będziesz miał gdzie podpiąć,i po problemie,

_________________
MB W124 250TurboD 95r -Moja pierwsza gwiazdka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 8:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
w tą strone dużo łatwiej.... trudniej na automat

Ale nie zapominaj o:
koła zamachowe
sprzęgło kompletne wraz z pompką sprzęgła
i kilka detali

most może zostać


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 26, 2007 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 28, 2006 1:30 am
Posty: 62
Lokalizacja: Kielce
I oczywiście dobierz dobrze dyfer do skrzyni bo bedzie bardzo słaby.
Po prostu do zamiany potrzebna jest skrzynia, wał, dyfer, pedały, mechanizm zmiany biegów. i to chyba najwazniejsze i jeszcze kilka drobnych detali


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 27, 2007 12:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Jak masz zamiar zostawiac stacyjke razem z linkami to pamietaj ze linki dalej gdizes pracuja - jak juz poskladasz wszystko do kupy a potem linka ci sie gdzies zaczepi albo zaklinuje to nie odpalisz :) caly tunel srodkowy znowu do wyrwania bedzie...
Ja bym sie pozbyl linki tuz przy stacyjce, zwlaszcza ze i tak rozbierasz pol samochodu. Mala rzecz a cieszy [zlosnik]


A ja sam mam pytanie. Z tymi pedalami to jest tak, ze podloga jest przygotowana na przyjecie obu typow zestawow, czy trzeba bedzie jednak jakies mocowania spawac, albo kawal podlogi z przodu w ogole wymienic, hm?

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: pt kwie 27, 2007 4:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
DJ_Mouse pisze:
Witam. otóż mam na oku w124 2.0D tylko że z rozsypaną skrzynią automatyczną.... POMOCY bo nie wiem co robić :(


Gdzie sens, gdzie logika? Po co kupować samochód od razu do remontu, gdy na rynku pełno samochodów nie wymagających "haftu". Zostaw tą brykę w spokoju i poszukaj innego egzemplarza, z taką działającą skrzynia, jaka Ci odpowiada. Roboty mniej a koszt wyjdzie taki sam albo i mniejszy.

Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 28, 2007 12:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
A jak zamierzasz sprawdzić ten samochód, skoro nie działa skrzynia i nie można go odpalić? Skąd wiesz, czy skrzynia to nie wierzchołek góry problemów? Osobiście nie widzę logicznego uzasadnienia, chyba że 'kupę złomu' dostaniesz w prezencie (albo ci dopłacą).

Sam kupiłem auto, w którym były "tylko uszczelniacze" do zrobienia, a zrobiłem remont silnika i wymieniłem parę 'drobiazgów' na łączną sumę ponad 4 tys, i to jeszcze nie koniec.

_________________
W124 320CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl