MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 3:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Luz kierownicy
Post: pt maja 04, 2007 1:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Jestem po wymiane wszystkich koncowek drazkow kierowniczych i srodkowego drazka. Luz sie nie zmiejszyl wiec jedyne mozliwe luzne miejsce to przekladnia kierownicza. Pytanie. Czy luz likwiduje sie dokrecajac 3 sruby w lewym nadkolu (nr 7) ?

Obrazek

Wg. manuala MB trzeba dokrecic je momentem 70 - 80 Nm. Akurat jestem w posiadaniu klucza dyno o takim zakresie. Czy to jest prawidlowa metoda postepowania, nie chcialbym za miesiac, dwa targowac sie w ASO o nowa przekladnie kierownicza, choc napewno przyszly wlasciciel bylby zadowolony [zlosnik] .

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 04, 2007 2:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Nie, to nie te 3 śruby. Luz reguluje się śrubą regulacyjną na górze przekładni, czyli wewnątrz komory silnika, a nie w nadkolu. Śruba ta wygląda w ten sposób, że jest trzpień gwintowany z otworem na imbus i nakrętka kontrująca, chyba 19 o ile pamiętam. Nie wiem, jak w 2.5D, ale w 2.0 benzynce nie ma szans jej wyregulować bez wymontowania z auta, ewentualnie wymontowania kolektora dolotowego. Luz reguluje się wykręcając trzpień imbusem, po poluzowaniu kontry. Oczywiście potem kontrę należy dokręcić. Tylko uwaga, żeby nie przesadzić z regulacją, jak będzie za ciasno spasowane pojawią się kłopoty...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 04, 2007 2:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Może to w czymś pomoże :.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ierownicza

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... a&&start=0


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 05, 2007 12:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
to jest troche bardziej skomplikowane niz wkrecanie trzech śrubek
ale na zaprzyjaznionym forum http://www.mb.org.pl w Mercedes FAQ jest dokladny opis co i jak robic niefachowe dzialanie moze zniszczyc przekladnie do konca :)

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl