MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 3:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Witam!
Zauważyłem w układzie chłodzącym, że w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła mi się dziwna substancja w płynie. Na korku od płynu też zgromadziła się jasnobrązowa - przeźroczysta maź. Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą. Auto było mi jednak niezbędne - więc ściągnąłem strzykawką co mogłem z płynu, korek wytarłem i zrobiłem około 1000 km, bacznie obserwując co sie będzie działo. I tak: olej czysty- żadnej emulsji, silnik pracuje normalnie, temp. w normie, moc też, kopresja nie idzie w układ chłodzenia. Tej mazi jekoś szczególnie nie przybywa. Zużycie oleju też w normie. Co wy na to. Byłem u 3 mechaników i wszyscy stwierdzili, że to może pozostałość po jakiejś starej awarii i ktoś nie przepłukał układu i dlatego wypłyneło, ale autem jeżdze od roku i nie wiem co o tym myśleć. Co wy na to? A teraz kilka zdjęć problemu:[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0253c3e025f7764.html
[/img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59e06b026b58b992.html
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf5ff245dbf39e29.html
[/img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f327f614f8da0723.html
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4a53ae70ef023be.html
Proszę o opinie :( [/img] <br>Dodano po 16 minutach.:<br> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b02 ... f7764.html [/img]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59e ... 8b992.html[/img]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf5 ... 39e29.html [/img]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f32 ... a0723.html[img]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4a ... 023be.html[/img]

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 3:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
melios pisze:


poprawiłem foty bo niedziałały


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 4:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 04, 2006 8:07 am
Posty: 25
Witam
miałem podobna sytuacje, wymiennik ciepła był pękniety i puszczał przy duzym cisnieniu
pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 11, 2007 10:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Witam!
Dziękuję w imieniu męża za poprawienie fotek oraz za odpowiedź na post.
Niestety mój mąż nie ma aktualnie dostępu do internetu, został oddelegowany na szkółkę, no a ja zostałam z naszym autkiem i problemem z nim związanym ;-) Bardzo martwię się tym co tam się zaczyna w nim niepokojącego dziać. Mam nadzieję, że pomożecie zdiagnozować przyczynę.
Ja jako kobieta nie bardzo znam się na autkach, więc prosiłabym o więcej szczegółów np. co to jest ten wymiennik ciepła ( czyżby chłodnica ? ) i jak to jest możliwe, że puszcza olej?
Proszę się nie martwić jakieś tam pojęcie o autkach mam - szczególnie o takim autku należało dowiedzieć się nieco więcej :) - a dzięki Wam poszerzę znacznie swoją wiedzę no i dowiem się co mu doplega.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i proszę o rady.

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 11, 2007 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:30 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wrocław
Moim zdaniem uszczelka pod głowicą do wymiany :(

_________________
CBOS: 40% polskich dwudziestokilkolatków optymistycznie patrzy w przyszłość, pozostałe 60% nie ma pieniędzy na narkotyki

MB W210 E230 96r MOJA MIŁOŚĆ
MB W163 430 99r DO ZADAŃ SPECIALNYCH
VW PASSAT B5 2000r ŻONY MIŁOŚC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 11, 2007 10:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Jesli mialby sie przedostawac olej do ukladu chlodzenia, to zakladajac, ze nie przedostaje sie przez pekniety blok, dostawalby sie przez peknieta uszczelke pod glowica.

Zobacz czy na zimnym silniku (to wazne!), od razu po odpaleniu nie twardnieja przewody gumowe od chlodnicy i czy nie bulgoce po odkreceniu korka (nawet delikatnie) w zbiorniczku wyrownawczym. Jesli tak, to znaczy, ze kompresja ucieka w kierunku ukladu chlodzacego. Uwaga - na goracym silniku przewody w ukladzie chlodzacym silnik beda twarde i jest to jak najbardziej normalne z racji podwyzszonego cisnienia spowodowanego wysoka temperatura plynu chlodzacego. No i pamietaj, ze nie wolno odkrecac korka zbiornika wyrownawczego kiedy silnik jest goracy, grozi poparzeniem.

Jesli nie, to nie mam pomyslu ;)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 12, 2007 9:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zimne noce i bardzo krotkie trasy - para wodna skrapla sie w silniku i nie zdazy sie wygotowac z oleju w czasie jazdy (ale to zwykle zima sie dzieje?!)

Ach, bzdury pisze :oops: nie doczytalem oczywiscie, ze maz jest w zbiorniku plynu, nie w oleju... kawy!!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony wt cze 12, 2007 10:50 am przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 12, 2007 9:14 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 04, 2006 8:07 am
Posty: 25
Witam
pierwsza diagnoza w moim przypadku to tez była uszczelka pod głowicą, niestety po wymianie było to samo, potem stwierdzoo ze to pewnie pękniety blok, radzono mi zmienic cały silnik, dopiero po konsultacjach z panem Mianowskim, sprawdzilismy wymniennik cipepła i sie okazało zeto on, wymiennik ten znajduje sie w obudowie filtra oleju, wyglada jak mała chłodniczka, zeby nie było porozumien mam silnik 2.8
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 12, 2007 9:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
witam,

ja stawiam na uszczelke pod glowica. Brat w w201 tez mial maz w ukl. chlodzenia i niestety uszczelka do wymialny + plukanie silnika, bo syfu bylo baaardzo duzo.
Jeszcze jedno pytanie - ile oleju dolewasz miedzy wymianami? jesli 2 L albo wiecej to bedzie uszczelka.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 12, 2007 10:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
A mnie to wyglada na sciety plyn chlodniczy. Prawdopodobnym jest ze ktos nie wiedzac co jest w ukladzie dolal jakis inny plyn czego efektem jest galareta. To nie jest olej, olej w plynie wyglada jak rosoł a tu mamy galaretke.
Proponuje wymienc plyn na jakis markowy, ale wczesniej trzeba przeplukac uklad ciepla woda.
Oczywiscie nadal wskazana obserwacja czy wszystko jest w porzadku.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 12, 2007 11:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
olej i płyn chłodniczy tworzą coś jak majonez. najlepiej sprawdzić pod korkiem wlewu oleju. Jeśli jest tego więcej to uszczelka. Na uszczelkę może tez wskazywać wybijanie do układu chłodzenia czyli bąble powietrza, bądź po prostu olej w płynie. Jeśli jednak nie ma majonezu, bąbli itd to pewnie p[łyn się ściął, bo czasem tak bywa i tyle.
P.S.
Majonez powstaje też często jeśli samochód używany jest do jazdy na krótkich odcinkach i jest notorycznie niedogrzany.

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 13, 2007 3:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Witam! Znalazłem kompa z netem więc postanowiłem odwiedzić forum. Widzę, że żona dzielnie mnie tu zastapiła :lol: Wracając do tematu: rurki od chłodnicy na zimnym silniku twrde nie są - twardnieją wraz z temp. - ale to naturalne. Patrzyłem na płyn przy otwartym zbiorniku wyrównawczym i nie widać tam żadych oznak bomblowania, lecz w pewnym mmencie obserwację musiałem zakończyć, bo poziom płynu gwałtownie się podniósł i zaczął wylewać się na zewnątrz - sądze, że otworzył się termostat i stąd taki efekt. Zużycie oleju bez zmian, miedzy wymianami około 1.5 litra więc raczej w normie?
Meeta pisze:
olej i płyn chłodniczy tworzą coś jak majonez. najlepiej sprawdzić pod korkiem wlewu oleju.

jak pisałem pod korkiem oleju czyściutko - żadnych oznak majonezu

Faktem jest, że przed ubiegłą zimą zmieszałem 2 różne płyny(zapomniałem opróżnić blok silnika ), więc zmieszałem płyn "niewiadomojaki" z koncentratem Kuller firmy K2.
Najbardzie nurtuje mnie jednak ten widok: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59e ... 8b992.html[/img]
-czy tak może wyglądać ścięty płyn chłodniczy???

Najgorsze to, że jestem w delegacji i nie mam jak sam pomajstrować prz aucie. Zastanawiam się na ile bezpieczne jest wypłukanie układu i zalanie czystym płynem i dalsze obserwowanie zjawiska. Jakie mogą być konsekwencje takiej jazdy jeśli to jednak uszczelka ?
Pozdrawiam

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 13, 2007 3:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:30 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wrocław
Ja będziesz jeździć tak dalej to przegrzejesz silnik i możesz rozwalić głowice może pęknąć blok silnika itp. a co za tym pójdzie będą większe koszty naprawy teraz prawdopodobnie masz tylko do wymiamy uszczelkę pod głowicą

_________________
CBOS: 40% polskich dwudziestokilkolatków optymistycznie patrzy w przyszłość, pozostałe 60% nie ma pieniędzy na narkotyki



MB W210 E230 96r MOJA MIŁOŚĆ

MB W163 430 99r DO ZADAŃ SPECIALNYCH

VW PASSAT B5 2000r ŻONY MIŁOŚC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 13, 2007 4:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Wyplucz uklad, nalej swiezy plyn, i jezdzij ostroznie. Przy pierwszym zlym symptomie auto na warsztat i glowica w gore.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 22, 2007 10:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
szeryf pisze:
Wyplucz uklad, nalej swiezy plyn, i jezdzij ostroznie. Przy pierwszym zlym symptomie auto na warsztat i glowica w gore.


Tak właśnie zrobię. W końcu mam wolny wekeend i jutro wymiana płynu i pilna obserwacja co też będzie się działao. Pozdrawiam. :o <br>Dodano po 24 sekundach.:<br>
szeryf pisze:
Wyplucz uklad, nalej swiezy plyn, i jezdzij ostroznie. Przy pierwszym zlym symptomie auto na warsztat i glowica w gore.


Tak właśnie zrobię. W końcu mam wolny wekeend i jutro wymiana płynu i pilna obserwacja co też będzie się działao. Pozdrawiam. :o

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl