MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 4:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Specyfiki FORTE
Post: wt maja 27, 2003 4:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Witam,

Kilka dni temu dostałem w prezencie od kolegi Bukola specyfik firmy Forte, czyli tzw. dodatek uszlachetniający paliwo do silników diesla. Dzis mam zamiar go wlać do baku i zobaczyć, co się zmieni. Z tego, co opowiadał Bukol, firma ma w swojej ofercie kupe takich wynalazków, m.in. do konserwacji silnika, skrzyń biegów, klimy itd.
Te same specyfiki znalazłem wczoraj u Zbyszka Brolera. Zanim on je zachwalił usłyszałem od jednego z pracowników: "jeśli on to kupił, to nie moze być byle co" [usmiech]
No to spróbuję. Mój motorek ostatnio jakby troche się "zmulił/zamulił*" ( * niepotrzebne skreślić [oczko] ), więc dziś wlewam 50 litrów ropki do baku i do tego pół flaszki od Bukola.
A Bukola proszę o przedstawienie faktów związanych z remontem silnika LR Elvisa, do którego nie doszło [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2003 5:25 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ciekaw jestem czy pomoże, na pewno nie zaszkodzi [zlosnik] . Moja 108 jak ją kupiłem strasznie nierówno pracowała - po przepłukaniu układu paliwowego objawów niema, chyba coś w tym musi być. Znajomość preparatów zaczęła się tak: serwis odwiedził przedstawiciel handlowy Forte i zaczął zachwalaś swój produkt. Chcieliśmy gościa pogonić na bambus, ale taki sympatyczny i kompetentny się wydawał, więc wysłuchaliśmy z dużym sceptycyzmem - przecierz płyn nie może zastąpić remontu. Nasze zaufanie do faceta wzrosło gdy zaproponował co następuje: mamy wytypować pojazd do reanimacji (spośród naszych klientów) a on z kolegą nieodpłatnie wykonają szereg zabiegów mających na celu usprawnienie jednostki. Wytypowaliśmy Land Rovera Serii 2 z silnikiem 2,25 4 cylindry benzyna (właściwie to niecałe 3 cylindry, bo w jednym stały pierścienie a drugi też ledwo dyszał). Panowie spędzili pod maską Serii ładnych kilka godzin, stosując serię płukań odpowiednimi preparatami (z wymianą oleju - najpierw na starym, potem na nowym). Po tych zabiegach kompresja w cylindrach została wyrównana a auto jeździ do dziś (ponad 18 msc). Czarów nie było, głowicy nie demontowali. Przyznam, że szczęki nam opadły, ale od razu pojawiły się podejrzenia, że to tylko chwilowe. Ale wóz jeździ i ma się dobrze. Wiadomo - remontu generalnego nie zastąpi, ale zapieczone pierścienie itp poprawi, co z znacznym stopniu obniża koszty naprawy (200-300zł komplet chemii na płukanie: nie mało ale nic w porównaniu z remontem). Następna w kolejce moja 108 - będzie raport. Sebian: oby była poprawa.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2003 7:36 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ja zmówiłbym taki lifting dla swojego silniczka 300D ponieważ zauważyłęm ostatniej zimy, że ma problemy z kompresją (nie palił przy mrozach poniżej 10 stopni) zresztą latem też przestał palić bez grzania świec i troszke zakopci sobie po odpaleniu a wcześniej tak nie było.

Może taka chemiczna kuracja troszke go podleczy puki co ??

Sebian śledź dokłądnie wszystkie parametry swojego auta.

off-topic

ale mnie szczęka boli :( dzisiaj rozstałem sie z jednym ze swoich zębów :( a tak byłem do niego przywiązany.

ale to nic pani doktor powiedziała mi że moge stobie wstawić protezke za 2000 zł :o nawet fotki mi pokazywała czyli mietek musi poczekać z lakierowaniem :(

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 27, 2003 11:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
no jasne..A jak pytalem sie o "oil reatment" firmy valvoline, ktory rzekomo zwiekszal cisnienie oleju i redukowal kopcenie to wiekszosc powiedziala, zeby sobie to wsadzic......do bagażnika, bo jeszcze nigdy plyn nie zastapil mechanika..........No i jezdzi w tym bagazniku i chyba zrobie TEST [zlosnikz]

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2003 11:57 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MacKuz pisze:
ale to nic pani doktor powiedziała mi że moge stobie wstawić protezke za 2000 zł :o nawet fotki mi pokazywała czyli mietek musi poczekać z lakierowaniem :(


Bez zęba da się żyć (chyba że to jedynka [zlosnik] ), a bez lakieru ... jakoś tak smutno :(

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2003 12:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
mroziu pisze:
no jasne..A jak pytalem sie o "oil reatment" firmy valvoline, ktory rzekomo zwiekszal cisnienie oleju i redukowal kopcenie to wiekszosc powiedziala, zeby sobie to wsadzic......do bagażnika, bo jeszcze nigdy plyn nie zastapil mechanika..........No i jezdzi w tym bagazniku i chyba zrobie TEST [zlosnikz]


Wtedy też się wypowiadałem - preparaty powszechnie dostępne na stacjach dają jedynie krótkotrwały efekt (zagęszczają olej). Mechanicy i fachowcy od silników zdecydowanie odradzają, wyjątkiem jest Motorlife (dawniej Militec), ale ten płyn ma inne zadanie: tworzy powłokę na metalu zapobiegającą nadmiernemu tarciu (rozruch na zimno itp). Co do Forte: poczekajmy jeszcze na doświadczenia Sebiana i moją kurację 108 (zaplanowana na weekend).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2003 2:35 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
MacKuz pisze:
Sebian śledź dokłądnie wszystkie parametry swojego auta.


Na razie przejechałem ca. 100km. Silnik wydaje się równiej pracować (szczególnie widoczne przy gorącym motorze i padniętym Visco) - przestało bujać, i zrobił się cichszy.
Specyfik Forte starczy mi na 1000km, więc zobaczymy po tym dystansie co i jak.
Eminencja nadal rusza się jak krowa, ale udało mi się ją dziś wprowadzić w ślizg 150km/h na Wisłostradzie.
Szkoda, że o specyfikach do silnika przeczytałem po wymianie oleju [szalone], bo bym sobie zażyczył coś takiego u Zbyszka Brolera. Poczekam do kolejnej wymiany - albo 10000km, albo do lipca, kiedy to mam zamiar uszczelnić silnik i ASB.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2003 2:37 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
MacKuz pisze:
Sebian śledź


MacKuz dorsz [zlosnik]

A na Zlocie popłyniemy [zlosnik], bo rybki lubią pływać [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2003 3:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Właśnie jestem po rozmowie z przedstawicielem Forte. Pokazałem mu nasze forum i poprosiłem aby sie zalogował i osobiście wyjaśnił zasadę działania preparatów. Chętnie odpowie na Wasze pytania. Co do mojej 108 - pod koniec przyszłego tygodnia zaoferował, iż sami zrobią (nieodpłatnie) reanimację reaktora, wpierw dokonają stosownych pomiarów, potem zabiegi i ponownie pomiary (kompresja, analiza spalin itp). Wyniki zamieszczę tu na forum, a kolegów z W-wy zapraszam do kibicowania (czwartek lub piątek w przyszłym tygodniu) - datę potwierdzę.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2003 3:47 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Bukol pisze:
Właśnie jestem po rozmowie z przedstawicielem Forte. Pokazałem mu nasze forum i poprosiłem aby sie zalogował i osobiście wyjaśnił zasadę działania preparatów. Chętnie odpowie na Wasze pytania. Co do mojej 108 - pod koniec przyszłego tygodnia zaoferował, iż sami zrobią (nieodpłatnie) reanimację reaktora, wpierw dokonają stosownych pomiarów, potem zabiegi i ponownie pomiary (kompresja, analiza spalin itp). Wyniki zamieszczę tu na forum, a kolegów z W-wy zapraszam do kibicowania (czwartek lub piątek w przyszłym tygodniu) - datę potwierdzę.


Ja też bym się chętnie poddał. A potem Eminencja [zlosnik]

Można by odpowiedzi speca wrzucic do warsztatu na stronie klubowej lub do FAQ na forum.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 28, 2003 3:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Sebian pisze:
Można by odpowiedzi speca wrzucic do warsztatu na stronie klubowej lub do FAQ na forum.


Strona klubowa będzie lepsza o ile będzie zainteresowanie na forum.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl