MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 02, 2007 10:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Żeby nie było że jest tak cudownie i kolorowo i wszystko chodzi cacy :P
Ponownie wrzucam temat bo dalej nie mogę sie z tym uporać ...
Sprawa wygląda tak ...
W czasie jazdy , ruszania, przyspieszania nawet czasem na wolnym truchcie z górki od strony tylnego prawego kola słychać pukanie , strzelanie... z początku myślałem ze to wina zbyt długich szpilek ale niestety mimo skracania nie dawało to efektu.
Potem pomyślałem ze może coś sie dzieje ze szczekami od ręcznego ( miałem taki przypadek w Kijku) ale po zdemontowaniu ręcznego dalej to samo. Mechanik stwierdził że to nie jest wina mostu czy półosi ale niestety nie miał czasu żeby zaglądnąć i dalej sie z tym kulam i perfidnie mnie to złości...
Zauważyłem jeszcze jedna rzecz, po zwaleniu kola i przykręceniu go z powrotem jest cisza... na jakieś 40-100km potem po ciuchu i sporadycznie zaczyna strzelać az do ciągłego pukania przy każdej jeździe .....
Patrząc że wyeliminowałem teoretycznie już każda możliwość zaczepiania czy haczenia o cokolwiek zastanawiam sie czy przyczyna strzelania może być trafiony gwint na piaście??
Odkręcając już ze 3-4 razy koło zauważyłem i wymieniłem 3 razy szpilkę która miała zerwany wint przy końcówce ( około 1-1,5cm) Jest możliwe że efekt taki będzie dawał zrywany gwint szpilki ??

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 10:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Wpadnij na kawę to coś wymyslimy.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 11:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
heniekx pisze:
Wpadnij na kawę to coś wymyslimy.

jak nic nie wymysla mi dzisiaj na warsztacie to pewnie wpadnę bo juz mnie to złości a taki sie spokojny zrobiłem :P :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 12:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Co zdemontowales z ukladu recznego hamulca?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 1:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Cytuj:
Odkręcając już ze 3-4 razy koło zauważyłem i wymieniłem 3 razy szpilkę która miała zerwany wint przy końcówce ( około 1-1,5cm) Jest możliwe że efekt taki będzie dawał zrywany gwint szpilki ??
No to ja bym obstawiał że ci felga się felga luzuje właśnie przez ten gwint poprostu zrywa na jednej szpilce i zaczyna się luzować może się mylę ale ja bym tak obstawiał do tego może cię kiedyś koło wyprzedzić także uważaj. Złap go za dupe do góry, włącz bieg i wylukaj czy felga nie bije i czy słychać stukanie. Jak bije to masz albo krzywą fele albo odkręcona szpilke jak nie bije a stuka to moze frezy na półosi albo łożyska się sypią w co wątpie. Ale nie podoba mi się że trzy szpilki już wymieniłeś coś jest nie chalo tam i od tego bym zaczął

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 4:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
zaloz oryginalne felgi i sruby i bedzie ok... ;)

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 02, 2007 6:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Nie masz czasem ASD w wypasie?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 11:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
nie mam pojęcia ... zaraz rozklepie VIN ale raczej nie ...
Problem z tym stukaniem mam w dalszym ciągu :( zmieniłem koła na zimówki i to też nic nie dało....
1. szpilki sprawdzone
2. łożysko wymienione
3. Olej w moście jest
Przy wymianie łożyska sprawdzone gumy i śruby tez wszystko ok.
Wczoraj jechałem do ZS i zauważyłem, że kiedy już stuka to przy prędkościach 80-100km/h tył wpada w lekkie wibracje przy czym w dalszym ciągu odgłosy dochodzą z tylnej lewej strony :( i wzmagają się znacznie przy obciążeniu samochodu.
Jeszcze jakieś może sugestie ??
Tak dopytuje się bo mechanicy najchętniej powymieniali by wszystko po kolei od gum po koła z nawet już padła propozycją wymiany tylnego mostu ...:/

Zastanawiam się czy to nie wina przegubu za piastą ... może tam coś przeskakuje... ??

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 11:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
kruszyn pisze:
Zastanawiam się czy to nie wina przegubu za piastą ... może tam coś przeskakuje... ??

To może być prawidłowy kierunek myślenia choć wcale nie musi tam nic przeskakiwać. Dobry mechanik powinien umieć sprawdzić półoś napędową. Pamiętaj tylko o tym, że MB często sygnalizuje uszkodzenie z odwrotnej strony niż go boli. Nie zaszkodzi przy okazji przesmarować przeguby.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 11:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Mirmur pisze:
kruszyn pisze:
Zastanawiam się czy to nie wina przegubu za piastą ... może tam coś przeskakuje... ??

To może być prawidłowy kierunek myślenia choć wcale nie musi tam nic przeskakiwać. Dobry mechanik powinien umieć sprawdzić półoś napędową. Pamiętaj tylko o tym, że MB często sygnalizuje uszkodzenie z odwrotnej strony niż go boli. Nie zaszkodzi przy okazji przesmarować przeguby.
Pozdrawiam.


No właśnie to mówił mi mechanik do którego obecnie nie mogę sie dostać a który wymieniał łożysko ( swoją drogą według niego dobre) ... sprawdzał luz półoś i niby jest minimalny... wydaje mi się, że coś może być w tym temacie bo po rozmontowaniu piasty wsadzeniu łożyska itd i zmowntowaniu stukanie zanikło na jakieś 300km ( dużoy dłużej niż do tej pory...) wieloklin który wchodzi w piastę jest ok ale nie zdejmował gumy na przegubie ....

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 07, 2007 6:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Sprawdziles to ASD?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 08, 2007 9:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
VIN WDB1240431A929605
Model 230 CE
Chassis 1240431A929605
Engine 102982 12 124703
Transmission 722408 02 725827
Order 0 7 287 30801
Approx. year 1987
Dealer authorities sales (287)
Interior fabric gray or alpaca gray (078)
Paint
929 nautical blue metallic (с 01.01.1984)
Options
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
532 automatic antenna without radio set (с 01.01.1963)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)

nic tu nie widze strusku ...

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 09, 2007 8:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Cytuj:
nic tu nie widze strusku ...



och ty lubisz sie rozwlekac, ale ok nastepna mozliwosc wykluczona

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 09, 2007 9:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
roadrunner pisze:
Cytuj:
nic tu nie widze strusku ...



och ty lubisz sie rozwlekac, ale ok nastepna mozliwosc wykluczona

nie lubię po prostu może widnieje to pod jakimś kodem a nie bardzo mam w nich rozeznanie :)
a jakie są szanse że to ten przegób za piastą i jakie są objawy kończenia jego żywota ??? ( ewentualnie jakie koszty)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 09, 2007 10:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
kruszyn pisze:
.... może widnieje to pod jakimś kodem a nie bardzo mam w nich rozeznanie :)
a jakie są szanse że to ten przegób za piastą i jakie są objawy kończenia jego żywota ??? ( ewentualnie jakie koszty)

Kod ASD to 211. Półoś potrafi hałasować podczas jazdy. Często odzywa się podczas pokonywania zakrętów lub przy obciążonym aucie. W skrajnych przypadkach potrafi głośno strzelać podczas ruszania. Trzeba zacząć od sprawdzenia luzów. Przy okazji można zajrzeć pod osłony i zobaczyć czy kulki miały się w czym tarzać. [zlosnikz]
Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl