MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 03, 2007 9:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Witam.
Poniewaz pewnego pieknego dnia kilkumiesieczny aku w mojej qp padl, postanowilem zrobic porzadek z instalacja.
Wymienilem pasek wielorowkowy, napialem go jak trzeba, wymienilem regulator napiecia i łożyska alternatora.
Ładowanie i aku teraz ok ale...
Po podlaczeniu miernika w celu sprawdzenia poboru pradu oczom moim ukazal sie nastepujacy wynik:
Obrazek
0,07A-czyli za duzo... norma to podobno do 0,02A.
Zaczalem wyciagac bezpieczniki i po wyjeciu nr 9 spadlo do 0,03A czyli tez za duzo... Pewnie to pamiec radia i zegarek pobieraja...Czy mozna przyjac ze to jest ok?
Natomiast po wyjeciu bezpiecznika C wzroslo do 0,21A !
Jak to mozliwe ze po wyjeciu bezpiecznika pobor pradu wzrasta?
Przy innych bezpiecznikach pobor nie zmienial sie.
I ostatnia sprawa, alternator mam 55A aku 66Ah, czy mozliwe jest ze alternator nie doladowuje aku, bo czasem ladowanie wynosi 13,4...
BTW Czytalem wszystkie posty o podobnej tematyce, wiem tez od czego sa poszczegolne bezpieczniki w aucie :lol:
Pozdrawiam,
Trocin

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 10:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
70mA nie jest jakims bardzo duzym pradem. Masz jakis alarm podpiety?
Ladowanie 13.4V jest duza za niskie - albo aku byl gleboko rozladowany albo cos nie tak z regulatorem.
Pojemnosc akumulatora nie ma znaczenia.

ps. nie ufalbym narzedziu firmowanemu przez firme Topex ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 11:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
OK czyli pobor 70mA mozna olac, nie powinno to rozladowywac aku przez noc...
Alarmu zadnego nie mam, tylko centralny.
Fakt, aku raz byl rozladowany do konca tak ze nawet kontrolki sie nie palily... :( I pewnie dlatego jest takie ladowanie...Jutro podepne go pod prostownik na pare godzin...
Dzis jeszcze sie pobawie i wszystko posprawdzam, wieczorem dam znac, dzieki narazie ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 11:55 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
trocin pisze:
OK czyli pobor 70mA mozna olac, nie powinno to rozladowywac aku przez noc...


Przy uzyciu kalkulatora mi wyszlo; 66Ah/70mA/24h=39dni
Czyli jak postoi miesiac to powinien jeszcze odpalic.


ps. jak masz czas to zrob eksperyment - naladuj wpelni aku (az zacznie dobrze gazowac a napiecie wzrosnie ponad 15V). Nastepnie podlacz zarowke 21W i rozladuj aku az do napiecia 10.5V. Zmierz czas rozladowania - bedzie mniej wiecej wiadomo jaka ma rzeczywista pojemnosc (ja obecnie jezdze z akumulatorem o rzeczywistej pojemnosci 6-7Ah :-) )

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 12:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Moze nawet dzis wieczorem to zrobie a najpozniej jutro, tylko czy jak rozladuje aku do 10,5V to nie zasiarczy sie itp. zeby jeszcze sie nadawal do uzycia [szalone] Ostatnio wlasnie sam mi sie rozladowal przez noc na maxa, nie mialem wtedy miernika ale byl tak padniety ze nawet sie kontrolki nie zapalaly... Nie wiem czemu... Aku ma teraz rok...
Jak pare dni temu go ladowalem po 6 godzinach gazowal, ladowalem go najpierw ok.12A potem spadlo do 4A. Niestety mam taki prostownik ze nie moge precyzyjnie ustawic pradu, prostownik sam zmniejsza ladowanie proporcjonalnie do naladowania aku...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 04, 2007 12:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
10.5 jest jeszcze bezpieczne. Ale jak piszesz, ze sie do zera praktycznie rozladowal, to mogl sie zasiarczyc.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 6:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Dlubalem dzis troche przy qp, nie mialem czasu niestety na rozladowanie aku zarowka 21W... :(
Pobor pradu dalej wynosi 0,07A... Ladowanie 13,9.... Aku ma 12,9...
Jutro lece na Poznan, zobaczymy co sie bedzie dzialo jak postoi kilka razy pod blokiem... Bo teraz spi spokojnie w ogrzewanym garazu ;)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 6:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a co do ładowania to jak sprawa wyglada teraz?? ciagle ponizej 14?
Mi nie wiem czemu ciagle laduje jakies 13,5. Regulator wymieniłem, aku teraz wymieniłem a kontrolki i tak sie żarzą.... Czyzby wewnętrzne uszkodzenie alternatora?? bo czasami widać że przestaje sie palic kontrolka ladowania ... a czasami jak sie naciska gaz to zaczyna sie palic mocniej (z kolei bywa i tak ze przestaje sie palic po wcisnieciu gazu)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 6:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ladowanie ok. 13,9... Ale kontrolki pala sie ladnie, nie zarza sie i nie przygasaja, kontrolka od ladowania gasnie po odpaleniu silnika... Kilka pali sie slabiej bo zarowki sa styrane... Raz tylko mialem takiego psikusa ze kontrolki w ogole nie zapalily sie po przekreceniu kluczyka... tak aku padl [zlosnik] cos go zzarlo, mam nadziej ze sie to nie powtorzy [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł: akumulator
Post: śr gru 05, 2007 7:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2007 8:14 am
Posty: 36
Lokalizacja: Rzeszów
miałem podobny problem po zakupie mojego mietka. po 3 dniach nie jeżdżenia kontrolki się nie świeciły aku rozładowany do 8V albo gorzej zdarzyło się nawet że do 0V po tygodniu (akurat pogoda była to moto śmigałem). w końcu nie wytrzymałem i po kablu okazało się że dłubolog miał chyba problemy z podpięciem innego radia do fabrycznej instalacji i poprowadził nowe kable zasilające radio bezpośrednio nie wiem skąd. po podłączeniu wtyczki w należyty sposób okazało się że i podświetlenie radio ma nocne załączane ze światłami i akumlator trzyma tyle co powinien, bo jeszcze się nie zdarzyło żeby się od stania rozładował, od radia
rozpisałem się przepraszam ogólnie jeśli nie kupiłeś jakiegoś badziewia akumulatora to nawet głębokie rozładowanie nie powinno go wykończyć tak od razu (mój przeżył takie rozładowania kilkukrotnie z powodów opisanych powyżej i na szczęscie żyje już ponad rok i dobrze się trzyma), ale zalecałbym w takim wypadku raczej prostownik jak alternator i do pełna bez opcji 'może już mu bedzie'
napięcie ładowania alternatora powinno kręcić się w okolicy 14V i raczej w góre niż w dół
takie wogóle pytanie na koniec a przed remoncikiem było dobrze?
pozdrawiam

_________________
pierwszy merc który mnie wózł to była taksówka do kumpla na piwo
teraz mam W124 300E '85
i W202 2,2CdI 99'
a poluje na jakąś uroczą Sklase bez nacisku na rocznik
niestety Gklasa poza zasięgiem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 05, 2007 10:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Przed... hmmm... bylo chyba dobrze, wczesniej prawie 2 lata byl aku Bosch i po 2 latach padl (podobno oberwana cela), teraz jest rok Topla i jak na razie raz mialem tak ze powoli rozrusznik krecil ale odpalil, potem bylo gitara az do czasu kiedy qp stala noc w cieplym garazu i rano dupa... nawet sie kontrolki nie zapalily, nie wiem ile mial aku bo nie mialem wtedy miernika, zrobilem alternator, sprawdzilem instalacje, podladowalem aku na prostowniku i na razie ok... zobaczymy jak postoi pod chmurka w mrozy, napisze co i jak... [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl