MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 05, 2008 6:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
Witam wszystkich potrzebuje waszej pomocy odnosnie automatu.Skrzynia do tej pory dzialala bez zarzutu nie wlaczal sie tylko kick down,poziom oleju ok.Diabel mnie podkusil pojechalem do warsztatu z zwiazku z kick downem.Za filtrem powietrza sa ciegna od gazu polaczone ze skrzynia, na jednym z ciegien mechanik zmienil rozstaw(takie dwie blaszki skontrowane srubka)kick down zaczal dzialac ale nie tak jak powinien zredukowal i po chwili przechodzi na wyzszy bieg.chodzi mi oto czy tamte ciegna polaczone ze skrzynia maja wplyw na zmiane przelozen.Po przejechaniu 40km skrzynia zaczela wariowac.Tak jakby cos ja trzymalo,sa momenty ze jedzie plynnie bez oporu.przy ruszaniu nie chce przejsc na wyzszy bieg z opuznieniem)Prosze was o wyczerpujace podpowiedzi co dalej robic moze to kwestia jakis ustawien regulacji,oby nie remontu skrzyni bo na sama mysl glowa mnie boli.Dzieki Marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2008 7:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
moim zdaniem ... cięgna ustawić tak jak było przed wizytą u mechaniora

a jeśli się nie mylę to kickdwon jest uruchamiany "przyciskiem" pod pedałem gazu, czyli jest to instalacja elektryczna a nie mechaniczna regulacja "cięgnami" przy silniku
a jak za bardzo "podciągniesz" tą linkę od skrzyni to rzeczywiście mogą się dziać różne rzeczy, kiedyś bawiłem się nią w W124 200D które szło na żyletki

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2008 9:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
gustawW126500SE pisze:
a jednym z ciegien mechanik zmienil rozstaw(takie dwie blaszki skontrowane srubka)kick down zaczal dzialac ale nie tak jak powinien

To nie kick down tylko prze regulowana linka daje takie efekty
za kick down odpowiada elektrozawór w skrzyni biegów uruchamiany włącznikiem pod pedałem gazu
jesli kick nie działa trzeba po kolei eliminować elementy układu ( u mnie był uszkodzony sam elektrozawór)

pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2008 10:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
Jakby to byla linka to byl bym szczesliwy ale nie daje mi spokoju rosnaca temperatura silnika az wentylator sie wlacza.Teraz patrzylem w aucie ta linka ktora wychodzi ze skrzyni do ciegna ma dziwny luz.


Na górę
Post: wt lut 05, 2008 10:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
gustawW126500SE pisze:
na jednym z ciegien mechanik zmienil rozstaw(takie dwie blaszki skontrowane srubka)kick down zaczal dzialac ale nie tak jak powinien zredukowal i po chwili przechodzi na wyzszy bieg

Ta regulacja na listwie odpowiada za to, przy jakiej prędkości obrotowej silnika ASB zmienia biegi. Mogło Ci to dać złudne odczucie, że kick down działa. Ustaw regulację na listwie na stare ślady i jak radzą koledzy zainteresuj się zaworem lub jego zasilaniem. ''Dziwny luz'' na lince skrzyni jest trochę trudny do zweryfikowania po opisie a temperatura silnika to niestety odrębny temat.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 05, 2008 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
Dokladnie tak na predkosci moglem deptac gazem i zero redukcji na tej listwie wrucilem tak jak bylo na stare slady i nie ma poprawy.I ta rosnaca temperatura czarno to widze.musze zalatwic fachmana od skrzyn bo sam sobie nie poradze


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 10:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
Witam wlasnie przyjechalem od fachowcow od skrzyn mechanik stwierdzil ze trzeba wyjac skrzynie wspomnial cos o tylnym koszu ze rozlacza biegi.Gdy jechalem do nich objawy byly takie przy ruszaniu z miejsca sa problemy z przejsciem na wyzszy bieg chwile poszarpie a gdy przejdzie na czworke auto ciagnie jakby wszystko bylo ok.Sam nie wiem co dalej robic.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 1:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Zanim oddasz autko do grubej roboty zrobić eksperyment
odłącz całkiem ta linkę co idzie do skrzyni od cięgien gazu i ręcznie poruszaj
wyżej piszesz ze ma dziwny luz wiec tak jakby nie wraca po prze regulowaniu do "0" i gdzieś sie zacina
następnie(linka odłączona) ustaw dźwignie ASB poz 2 i start do przodu w trakcie rozpędzania zmień poz dźwigni na 3 następnie na D,
rusz tez z ustawieniem tylko na D skrzynia powinna ruszyć z "2-ki" i szybko przejść na przełożenie 4
jeśli nie ma problemu ze zmiana biegów to masz problem tylko z linka idąca do skrzyni która pewnie sie zacina.

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 3:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
a jak instalacja od podciśnienia?

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 3:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
przejechalem sie z odpieta linka tak jak napisales 3 i 2 i D znosnie bez szarpania tylko na 3 i 2 tak jakby zabardzo mulny.Po prejechaniu ok.2 km zaczelo sie [bip] to samo szarpanie i ta nieruwna praca silnika temperatura podchodzi pod 100, tak jakby skrzynia dawala opor gdy wejdzie na 4 bieg temp.spada auto toczy sie lekko.Raczej przewod podcisnieniowy ktory mi spad w czasie jazdy lub podczas odpinania linki nie mial wplywu na pogorszenie pracy skrzyni.(podcisnienie z kolektora ssacego do wiazki obok bezpiecznikow)Teraz nawet nie ponowie eksperymentu bo tak jest goracy ze az smierdzi w garazu.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 4:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Niedaleko od siebie, w Długołęce, masz jednych z najlepszych fachmanów od ASB. Podjedź może jednak lepiej do nich, bo jeśli skrzynia stawia taki opór, że auto się grzeje (czyli pewnie olej od skrzyni się grzeje konkretnie), to może doprowadzić to bajzlu całkowitego.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 4:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Sprawdz moze czy w wodzi nie ma sladow oleju lub na bagnecie skrzyni nie tworzy sie maz.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 6:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
olej w skrzyni wyglada dobrze jeszcze jutro przejade sie na krotkim odcinku bez podpietej linki jak bedzie tak samo to robata nieunikniona.Dzisiaj u nich bylem wstepnie ustalilem z szefem warsztatu ze przywioze skrzynie na miejcu stwierdzi co jest.Tylko jeszcze nie wiem czy sobie poradze z wymontowaniem bez pomocy mechaniora a nie wspomne o kosztach naprawy.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
gustawW126500SE pisze:
olej w skrzyni wyglada dobrze jeszcze jutro przejade sie na krotkim odcinku bez podpietej linki

pewnie nic sie nie zmieni, a nie jestem szpecem od skrzyn ASB w sensie co w srodku piszczy
uderz do kol. marcin280e - ma wiedze praktyczna, moze cos podpowie

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 12:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
wygląda to na taśme hamulca ,temp. może rosnąć bo chłodnica jest jedna i temp. może sie przenosić, nie zazdroszcze :cry: ale jedz do mechaniora może być drobiazg ,coś ze sterownikiem
możesz sprawdzić stan uszczelek na pierwszej taśmie może pękła tylko uważaj żeby sprężyna oka ci nie wybiła [zlosnik](pisze poważnie)
to możesz zrobić bez wyjmowania skrzyni
Powodzenia

Obrazek

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl