MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 14, 2008 10:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam
Czy da sie jakos "ominac" sade lambda? Kiedys padla mi sonda w W124 260E. Zaprowadzilem go do "magika" a ten chwile pokombinowal i ominal zepsuta sonde. Jestem ciekaw jak on to zrobil. Ma ktos moze jakis pomysl?
Tylko prosze nie sugerujcie, ze wsadzil inna... Zajelo mu to chwile ale skubaniec nie chcial powiedziec jak to zrobil
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 14, 2008 11:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
nie da się, można jedynie odpiąc od sterownika silnika M103 , i silnik nadal pacuje, jednak bez informacji zwrotnej.
Można podpiąc napięcie odpowiedające mieszance stechiometrycznej, wytworzone w cyrkonowej sondzie wedle jej charakterystyki - ale to jest bezsensu, bo zawsze masz skład OK, a silnik może pracować na zbyt bogatej mieszance ( na zbyt ubogą w KE bym nie liczył ;) )

W nowych systemach wtrysku nie przejdzie, trzeba montować nowe, a cenowo robi się problem przy tytanowych [zlosnik] (ale bez tragedii)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 10:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Da się :-)
Obok sterownika KE masz zapolombowane pokrętło. Nim zmienia się tryb pracy i mozna przejść z KAT (uwzględniającego sygnał z Lambdy) na RUF. Teraz nie pamiętam w którym położeniu pokrętła uruchamia się jaki tryb - poszukam.
To rozwiazanie dla tych co chcą uzyskać więcej mocy z KE kosztem zużycia paliwa i ekologii :-).


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 11:17 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ukaniu pisze:
Nim zmienia się tryb pracy i mozna przejść z KAT (uwzględniającego sygnał z Lambdy) na RUF


Całą "gwiazdkę" trzeba wymienić - z takiej, co na niej napisane jest "KAT" na taką z napisem "RUF"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 2:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Dla scisłosci dwie gwiazdki, tj nastawnik oktanowy i ta nad sterownikiem KE
ponizej fotka dla porównania "gwiazdek" ;)
Obrazek

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 3:08 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No właśnie- może być też EZL ECE lub ECE (wypada wymienić obie - tą z korektora oktanowego, i tą z nastawów sterownika)
Właściwie to jest tylko kwestia dobrania odpowiedniego opornika (bo ta gwiazdka nie robi nic innego jak tylko połączenie odpowiedniego oporu )
Odpowiednie dane są w WIS-ie [usmiech]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 4:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No to wkoncu moze niech ktos jeden ostatecznie powie, co musze wymienic. W moim aucie jest tylko taka jedna kosteczka z napisem KAT.
Z tego co zrozumialem, musze wymienic ja na taka z napisem RUF?
Pozdrawiam i prosze jeszcze o doprecyzowanie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl