MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak mocy
Post: śr mar 26, 2008 4:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Witam, Mercedes w210,300TD 97r. Problem polega na tym, iż auto powyżej ok.120kmh, nie daje sie dalej rozpędzić. Do tej prędkości jest wszystko dobrze, auto ciągnie jak należy, dopiero po przekroczeniu tej prędkości jest problem. Po przekroczeniu tej prędkości, gdy zahamuje do 0kmh (np.stojąc na światłach) nie gasząc silnika, jest problem z przyspieszeniem i ogólnie mocą, silnik ma dziwnie mało mocy, dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko jest dobrze, oczywiście do czasu przekroczenia 120kmh. Nie wiem czy opisałem to dośc jasno i czy zrozumiecie o co mi chodzi:) Za wszystkie sugestie z góry dzięki.

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 26, 2008 8:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 09, 2006 11:50 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
Zapewne obrotomierz nie pokazuje więcej niż 3 000 obrotów. Jeśli tak to znaczy że motor pracuje w trybie awaryjnym i trzeba podłączyć się do kompa :(

_________________
BogdanK pozdrawia
w210 300 td 98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 7:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Pod kompa, był już podłączony i niby nic nie wykazało, troche słabe parametry ma przepływomierz, który w następnym tygodniu bedzie wymieniony. Jakieś inne sugestie??

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 7:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Marcin18 pisze:
troche słabe parametry ma przepływomierz

a co oznacza "troche słabe" ??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 8:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Sory za niesprecyzowaną odpowiedź: mój przepływomierz łapie ok 150g/powietrza, a powinien ok.350g. Przynajmniej tak stwierdzili w serwisie.

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 8:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
przewody paliwowe nie lapia jakiegos lewego powietrza ?
teraz mialem taki przypadek w c klasie 2,5d
wszystko git tylko ze 120 i szarpala lub gasla
okazaloo sie (ale to juz po wymianie oringow ktore niby zdjagnozowalem) ze zatkany byl przy filtrze przewod paliwowy i tak sie dzialo

ale objaw byl identyczny jak u Ciebie

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 9:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Oringi wymienione 2 dni temu, filtr paliwa też. W poniedziałek jade jeszcze na sprawdzenie wszystkich podciśnień.

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 9:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Marcin18 pisze:
mój przepływomierz łapie ok 150g/powietrza, a powinien ok.350g. Przynajmniej tak stwierdzili w serwisie.

nie wiem do końca jak to wygląda w tej konstrukcji .. ale skoro przepływomierz daje względnie ponad 2 razy za mało powietrza .. to 2 razy za mało paliwa idzie = samochod jest mocno zduszony??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 28, 2008 10:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Do prędkości 120kmh zbiera się dobrze, osiągając tę prędkość samochód prawie wogóle nie przyspiesza, dopiero ponowne uruchomienie silnika sprawia, że wszystko wraca do normy tzn. do 120 zbiera się dobrze. Do tej prędkości samochód nie jest ani zduszony, ani słaby, dopiero po jej przekroczeniu, traci moc.

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 29, 2008 8:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 16, 2007 7:38 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Sz-cin
Marcin18 pisze:
Do prędkości 120kmh zbiera się dobrze, osiągając tę prędkość samochód prawie wogóle nie przyspiesza,.

Opis twój chyba wprowadza pewne zamieszanie. Z powyżej to ja rozumiem to tak:
Masz 0 km/h i dajesz gaz w podłogę.
Auto rusza, siedzisz wciśnięty w fotel (oczy lekko na wierzchu :) ),
Obrotomierz jedzie prawie do 5 kobr i zmienia się bieg na wyższy i znowu obroty jadą prawie do 5 k.
Prędkość dochodzi do 120 - auto zostaje na 4 biegu i jedziesz już statecznie bez przyspieszania. Jak odpuścisz pedał gazu bieg zmienia się na 5 i auto praktycznie nie przyspiesza dalej.
Opisz jak to dokładnie się dzieje - ze zwróceniem uwagi na obroty przy których biegi się przełączają. Spróbuj zaobserwować i wyczuć czy turbina jest odpowiednio sterowana.
Przepływ masowy powietrza będzie inny (mniejszy) kiedy turbina nie będzie odpowiednio ładować.

_________________
S210 300TD
W124 2.0D 88 Automatic ex.t.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 29, 2008 4:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Jest dokładnie tak jak opisałeś, do 120kmh wkręca się dobrze, osiągając tę prędkość, auto staje na ok. 120 i wtedy słabo przyspiesza, prawie wcale, powiedzmy do 140 musze go kulać prawie kilometr [zlosnikz] Obroty do tej prędkości wkręcają się normalnie tzn prawie do 5tys, na ostatnim biegu, jak już jest coś nie tak (ponad 120) obroty są ok. 2,5 do 3. Dziś byłem u innego mechanika i jego komp wykazał, ze błędnie pracuje ten zaworek od sterowania turbiną. W poniedziałek jestem umówiony na jego wymianę, a dokładniej podmianę na inny sprawny, mam nadzieję że to pomoże.

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 29, 2008 4:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 16, 2007 7:38 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Sz-cin
Marcin18 pisze:
Jest dokładnie tak jak opisałeś, do 120kmh wkręca się dobrze,

Wybacz. ale nie wierzę ci. Auto z tym motorem do setki ma przyspieszać w 8,9 s. Założę się że przy gazie w podłogę i przyspieszaniu do 100 km/h możesz spokojnie oglądać widoki za oknem. Po prostu nie masz mocy i kiedy osiągniesz swoje magiczne 120 to opory równoważą się z mocą wytwarzaną przez reaktor. Przyczyna - jedziesz bez prawidłowo sterowanej turbiny. A czy jechałeś kiedyś innym modelem z takim reaktorem? On potragi przy 50 km/h na mokrym asfalcie zerwać przyczepność przy przyspieszaniu :P
Marcin18 pisze:
Dziś byłem u innego mechanika i jego komp wykazał, ze błędnie pracuje ten zaworek od sterowania turbiną. W poniedziałek jestem umówiony na jego wymianę, a dokładniej podmianę na inny sprawny, mam nadzieję że to pomoże.

To coś trochę już bliżej. Ja bym nie czekał do poniedziałku. Po lewej stronie komory silnika masz zawór do sterowania klapą EGR. Dla ułatwienia podam numer - 000 545 04 27. Zobacz, że ten do sterowania turbiną jest identyczny. Ja bym je zamienił miejscami i zobaczył czy jest jakaś zmiana.

_________________
S210 300TD

W124 2.0D 88 Automatic ex.t.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 6:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Problem rozwiązany, dokładnie nie wiem który element to robił, mechanik mówił, że to coś od EGR-a sie nie domykało do końca i tam łapał lewe powietrze, pozatym uszczelnił dokładnie układ paliwowy i przestawił zapłon na pompie. Za wszystkie podpowiedzi dziękuje i pozdrawiam.

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 2:15 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 4:31 am
Posty: 38
Temat świeży a mam podobną, jeśli nie identyczną przypadłość w 220 CDI.
Jakie były koszty:
- podłączania pod komputer (jako że kupiliśmy dwa merce to chce kupić interfejs diagnostyczny)
- zaworu (czujnika)
- robocizny

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 06, 2008 4:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 04, 2007 3:39 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Skarszewy
Podłączenie do kompa było powiedzmy za darmo:) na pewno wliczone w koszt całej roboty, a pozatym za oczyszczenie tego zaworu od EGR-a 150zł, i za zapłon 100zł, czyli razem 250zł. Żaden zawór nie był wymieniany.
Dodam jeszcze, że od czasu tej naprawy silnik już raz wpadł w tryb awaryjny i objawy były takie jak przedtem, wyłączyłem silnik, odpaliłem ponownie i było już wszystko ok. Mam nadzieję, że był to już ostatni raz [zlosnikz] Czeladnik jak uporasz się z tym problemem napisz co u Ciebie wykryli lub wymienili.

_________________
MB W210 3.0TD 1997r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl