MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 2:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 30, 2008 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Witam szanownych kolegów z bratniego działu forum :)
Jak pewnie dobrze wiecie, ostatnimi czasy ceny paliw strasznie idą w górę i tak średnio zapowiada się że będzie lepiej/taniej :-? I jazda z silnikiem Diesla robi się zbyt droga... Jako że nigdy nie miałem do czynienia z W124 chciałem się rozeznać jakie są Wasze opinie na ich temat..

Więc interesują mnie tylko silniki benzynowe, jak one spisują się na gazie?

Pozdrawiam i z góry dzięki za fachowe opinie i porady [zlosnikz]

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 10:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Ja mam M102 2.3 K-Jet + instalacja pierwszej generacji (na śrubce). Co prawda to jest W201, ale bez kłopotu znajdziesz W124 z takim motorkiem. Chodzi to bardzo dobrze, (chodzi równo, nie strzela, ładnie odpala). Pali za miastem 11l/100km, ale prawda jest taka, że każdy samochód z cyklonem zachowuje się inaczej. Każdy egzemplarz Mercedesa z LPG to indywidualny pacjent.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 10:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
ja tez ostatnio myslalem o benzynie + gaz
pojechalem do mechanika ktory jak uslyszal benzyna + gaz to tak jak siersc na kocie - gaz dobry ale w kuchenkach... - doslownie tak powiedzial

plusy diesla ktore podal:
- zawsze to mniej bierze niz benzyna
- obojetnie czy to lato czy zima przekrecasz grzejesz i jedziesz
- nic ci nie kichnie i nie narobi balaganu w silniku
- nie stracisz pol roku by to ustrojstwo wyregulowac
- podal jeszcze pare innych minusow takiego mojego widzimisie

w sumie po dluzszym namysle pomysl poszedl w dal
rope zawsze mozna taniej gdzies kupic lub zalac ewentualnie rzepak czy cus co jest tansze (podobno ceny paliw maja skoczyc do 6zl/1litr),
nigdy z dieslem nie mialem problemow a i w domu same diesle,

i teraz jedynie jak bym chcial jezdzic taniej niz mb to wybral bym 1,9tdi 90kM (to tez jezdzi na wszystkim a i bierze 5-6l/100)
druga sprawa to tez ze myslalem o benzynie + gaz ale nie o malym silniku tylko o jakims 4,2 lub 5,0...

stanowczo odradzil i w sumie to przekonal mnie ze jednak
lepiej jezdzic tym dieslem

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 30, 2008 10:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
Temat był wałkowany dziesiątki razy - po prostu poszukaj.....
A tak w ogromnym skrócie to współpraca z LPG raczej kiepsko układa się silnikom zasilanym sytemem KE Jet ,czyli stosowanym w W124 silnikom o oznaczeniach M102,M103,M104 o pojemnościach 2,0 ;2,3;2,6 oraz 3,0.Silniki z KE Jet były generalnie montowane do połowy 1992 roku.Zdecydowanie lepiej gaz znoszą silniki z wtryskiem elektronicznym.Najbardziej optymalny wybór to silnik M111 o poj.2,2 l i mocy 150 KM,niezły (ale za mały zdaniem co niektórych [zlosnik] )jest silnik 2 litrowy o mocy 136 KM.Późniejsze wersje M104 o pojemnościach 2,8 i 3,2 litra również zostały wyposażone w wtrysk elektroniczny

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 31, 2008 1:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Po dzisiejszej wycieczce 440km jednak polecam diesla, niekoniecznie ze stajni MB. Dzisiejszy wyjazd kosztował mnie dokładnie 95zł (23 litry BioEstru)...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 12:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Podłacze się do tematu, tez zaczynam szukać W124 coupe, myśle nad 320CE i założeniu gazu.
Ten silnik chyba najlepiej nadaje się do gazu.
Klekoty omijam duzym łukiem, bo ich nie lubie, a na szczęscie nie było ich w coupe.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 12:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Do gazu najlepiej nadają się: M111 - 2.0 136 KM, 2,2 150 KM (ten jest fajny, bo już jedzie, a niekoniecznie dużo pali), M104 - 2,8 i 3,2. wszystkie na elektronicznym wtrysku.

A odpowiadając na pytanie jakiego kupić: Jakiegokolwiek w jak najlepszym stanie z jak najmniejszym przebiegiem.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 9:56 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 17, 2007 5:38 pm
Posty: 25
WojtekW pisze:
A odpowiadając na pytanie jakiego kupić: Jakiegokolwiek w jak najlepszym stanie z jak najmniejszym przebiegiem.


nic dodać, nic ująć
jeżdżę sporadycznie (bo to ojca, ja mam swoje) kombicą 280 na kuchence. spalanie w mieście przy włączonej klimie najniżej 13,9 LPG plus Pb na rozruch, w trasie ok 2-2.5 litra mniej. instalacja sekwencja. z instalacją nigdy nie było problemów, auto na gazie jeździ ok, nie ma nawet jakiegoś odczuwalnego spadku mocy.
z tym, że trzeba było dużo po poprzednim właścicielu poprawić, okazało się wówczas, że mercedesy wcale nie mają aż takich tanich części, a tak to nawet nie narzekam ;)

_________________
W 124 E 280 T ASB '93/94 LPG

www.irek-motocykle.pl


Na górę
Post: pn cze 02, 2008 10:27 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2007 4:12 pm
Posty: 33
Czarny pisze:
Więc interesują mnie tylko silniki benzynowe, jak one spisują się na gazie?


Silniki benzynowe Mercedesa spisują się doskonale [zlosnik] na LPG. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę na Forum i dużo czytać. Słowa kluczowe to: wybuch, wystrzał, ratunku, pomocy, kto zna dobry warsztat, nie zapala, nie ma mocy, gaśnie itp.


Na górę
Post: pn cze 02, 2008 10:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Ja również myślałem przez ostatnie trochę czasu nad czymś takim małym do jeżdżenia do pracy a kawałek mam. Miało być to W201, bo najlżejsza buda a jeszcze Mercedes z motorem 2.0 plus gaz jednak sobie daruję, czytajac coraz to kolejne tematy o strzałach, problemami z regulacją itp.

Dobry diesel zawsze Ci odpali i nawet jak mu depczesz to zje tylko odrobinę więcej. Moja MB jest pierwszym Dieslem u mnie w rodzinie i nie mogę złego słowa powiedzieć a jeżeli chodzi o spalanie to coraz częściej mnie pozytywnie zaskakuje:)
I nigdy nie narzeka na paliwo, co prawdą wynalazków nieleję ale nigdy nie poczułem różnicy w kulturze pracy.

Zgodzę się jednak, że dobrze zamontowana i ustawiona instalacja LPG też będzie współpracować bez problemów,

Jak pisał któryś z kolegów wyżej temat był niejednokrotnie wałkowany, wszystkie plusy i minusy zostałoy już wymienione.

Mnie dodatkowo od LPG odrzuciła wiadomość, że mją nałożyc sporą akcyzę na gaz.
Więc,
Czy to będzie się opłacać??


Pozdrawiam. <br>Dodano po 12 latach świetlnych.:<br>
Czarny pisze:
Taty przygoda z MB:
MB W123 200D '76
MB W123 300TD '79
MB W123 280TE '82 - potem 300D

Moja przygoda z MB:
MB W123 300TD '77 - Ehh;*

Jako że nigdy nie miałem do czynienia z W124




Silniki montowane w 124/201 zjedzą mniej niż w 123.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 12:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
no ale jak to bylo z tymi motorami. K oraz KE jetronic nie dadaja sie na sekwencje, a potem jak one sie nazywaly te po 92roku?? do których mozna bylo juz montowac LPG.

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 12:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Zdecydowanie 220E + LPG sekwencja.

Co do samego LPG to też nas zaraz dorwą - jak nie ON będzie drożał to LPG [szalone]. Mimo wszystko, życzę niskich cen paliw.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 4:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Mimo iż ostatnio jeżdżę głównie benzyną (bo 300SD czeka na naprawy lub... rozbiórkę), polecam diesla.

Odpalając zimnego/chłodnego benzyniaka za każdym razem widzę te złotówki, co mi pożera na ssaniu, depnąć mocno też szkoda, bo zaraz zassie, a diesla odpalałem kiedy chciałem, po 5 razy w ciągu 3 godzin, jazda na krótkich odcinkach, depnięcia, i co?

I tak mało spalił. :)
I zawsze są paliwa alternatywne i cały bagażnik do dyspozycji. ;)

Gaz wyrzuciłem, szkoda moich nerw, a w razie usterki K/KE z LPG, żaden fachowiec od K/KE nie chce z tym walczyć, bo "kupiłeś Mercedesa, to rżnij pana do końca" i "do tego się nie kładzie gazu". I to nie fachowcy typu pan Kazio w swoim garażu, tylko ludzie, którzy to regulują/naprawiają od lat.

Teraz mam lżejszy portfel... miejsce w bagażniku i święty spokój. :)

A na gaz też niedługo przywalą podwyżkę...

Jeździłem wieloma autami z LPG, takimi które na nim nie grymaszą... i za nic tego nie założę do auta. [zlosnik]

Gdyby W126 były na Europę w dieslu, to bym się nie bawił w motor M103.

Reasumując, diesel zapewnia trwałość, niezawodność, w miarę stabilne zużycie paliwa niezależnie od stylu i trybu jazdy. Nawet jeśli ON jest droższy, to i tak diesel jest lepszy. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 5:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
przypominam, że temat nie dotyczy "wyższości D nad Pb"
Kolega zadał pytanie "jaki jest najlepszy W124, aby założyć w nim gaz"


A więc Czarny, najlepiej znoszą LPG silniki z elektronicznym układem wtryskowym. Z mechanicznym grymaszą, strzelają i nie bardzo daje się to ustawić.
Ale są też tacy co mają do silnika z mechanicznym wtryskiem zainstalowane LPG i sobie chwalą

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 12:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
kali pisze:
A więc Czarny, najlepiej znoszą LPG silniki z elektronicznym układem wtryskowym. Z mechanicznym grymaszą, strzelają i nie bardzo daje się to ustawić.
Ale są też tacy co mają do silnika z mechanicznym wtryskiem zainstalowane LPG i sobie chwalą


Tak to ja. Chwalę sobie, bo dobrze chodzi, mało pali i nie traci zbyt wiele z mocy. Ale jeśli chodzi o serwis, to rzeczywiście ciężko kogoś znaleźć. Ostatnio chciałem, żeby jakiś fachowiec wyregulował mi LPG na analizatorze. Byłem w sześciu podobno najlepszych warsztatach LPG w Bydgoszczy. W pięciu usłyszałem: "Instalacja na śrubę i wtrysk mechaniczny? Nie umiemy tego zrobić". W szóstej koleś stwierdził, że nie będzie sobie brudził sondy na moim samochodzie i ustawił mi na swoje "doświadczone ucho". W pięć minut urwał mi 50kucy. Na (jego) szczęście nic za to nie chciał. W efekcie po powrocie do domu zadzwoniłem do mojego Czarownika ze Szczecinka i powiedział mi jak to trzeba zrobić. 5 minut i zrobiłem sam, ale co się nalatałem wcześniej... :evil:
Konkluzja: zanim znajdziesz auto z gazem (albo zdecydujesz się na zagazowanie któregoś), znajdź mechanika od cyklonu. Tak na wszelki... I polecam kupować auto już zagazowane. Jeśli wstawiasz instalację do auta, które LPG nigdy nie widziało, to czeka Cię zapewne wiele niespodzianek. A tak przynajmniej możesz się przejechać gotowym produktem.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl