MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 9:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 18, 2008 12:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
Witam. Mam problem z przekladka z 200d na 300d. :evil: Silnik 300 jest 79 a kasta 82. nie wiem jak ma byc podlaczony przekaznik swiec ten metalowy a przy kascie jest jescze podlaczony od 4 cyl. skrzynia z silnikiem jest wlozna a dyfer musze przelozyc? i jak by ktos mial schemat instalacji to bym byl bardzo wdzieczny
[cool] dzieki


Ostatnio zmieniony pt paź 10, 2008 7:48 pm przez karolmar, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 7:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Dyfra nie musisz przekłądac. Tylko musisz sie teraz wybrac na shrot albo do ASO i kupic moduł grzania swiec na 5 swiec i to przerobic na 5 swiec. ale najleprzsze tymzasowe rozwiazanie to przełącznik 7sek. i pali od strzała. i oczywiscie po podpinanie wszystkiego jak było wczesniej:)

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 8:27 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Diablo991 pisze:
Dyfra nie musisz przekłądac. Tylko musisz sie teraz wybrac na shrot albo do ASO i kupic moduł grzania swiec na 5 swiec i to przerobic na 5 swiec. ale najleprzsze tymzasowe rozwiazanie to przełącznik 7sek. i pali od strzała. i oczywiscie po podpinanie wszystkiego jak było wczesniej:)




Z tym dyfrem do bzdura, 200D , a 300D to całkiem inne przełożenie.

Jeżeli zostawisz ten dyfer to przy 100km/h będziesz miał gaz w podłodze i koniec obrotów, przekłamania na liczniku będa bardzo duże, tylko przyspieszenie będzie konkretne tak do 80 km\h.
Poza mostem musisz jeszcze założyć wał od 300.
Nie da się jeździć z mostem od 200d i silnikiem 3 litry.

Most musisz koniecznie wymienić, do tego dokupić przekaźnik świec za jakieś 100-150zł, i wyprowadzić instalację do silnika 300D.
W książce Etzolta, też jest na allegro, jest schemat 300D, po nim dojdziesz do ładu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 10:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
THC pisze:
Jeżeli zostawisz ten dyfer to przy 100km/h będziesz miał gaz w podłodze i koniec obrotów

czemu miałby być wolniejszy od 200d skoro motor ma te same obroty a i skrzynia przełozenie bezposrednie na 4ce?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 1:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Przełożenie dla 200D to 3,92
dla 300D to 3,46


Nawet nie sa zbliżone.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 2:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
będą miały taką samą Vmax [oczko] Ale 300D na tym moście od 200D będzie za mocny i nie wykorzystasz jego możliwości.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 2:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A wał dlaczego ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 2:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
bary123ce pisze:
będą miały taką samą Vmax [oczko] Ale 300D na tym moście od 200D będzie za mocny i nie wykorzystasz jego możliwości.


Miałem okazję jechac 200 z trzy litrowym silnikiem, palił opony jeszcze na drugim biegu.

Nie pamiętam teraz czy licznik pokazuje ze dużą czy za małą prędkość, ale w okolicach realnych 100km\h, pedał był już przy podłodze , a silnik pracował prawie na maksymalnych obrotach, nie wydaje mi się żeby v max na obu mostach i silniku trzy litry był taki sam.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 3:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
witam. przekaznik swiec mam tylko z 1 serii ten metalowy a przy kascie jest juz nowszy. i nie wiemczy to tak moze byc. no i mam jeszcze klopot z ciegnami od gazu. przy scianie grodziowej mam 2 serie a przy silniku piewsza no i dyfer przelozyc . i ogolnie zostanie do poskladania srodek auta i mozna wyruszac. Mam nadzieje ze kiedys na jakis zlocik mnie wezmiecie.pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 3:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Xytras pisze:
A wał dlaczego ?

Bo 300D ma 5 cylindrów i trzeba skrócić jego przednią część.

THC pisze:
nie wydaje mi się żeby v max na obu mostach i silniku trzy litry był taki sam

Teoretycznie musi mieć taką samą... Te same obroty silników, ta sama skrzynia i ten sam most. Dlaczego miałby być wolniejszy?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 3:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
sprostowanie- przy kascie jest od 4 cyl a ten metalowy jest od tej 300 tylko czy idzie go podlaczyc pod te kable od 4 zyl czy trzeba go podlaczyc inaczej?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 3:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Aj chodzi o przednią część, to jasne :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 3:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Te same obroty silników, ta sama skrzynia i ten sam most.

Przecież napisał, że różne są mosty.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 18, 2008 5:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Licznik (jeśli pozostanie od 200D) w przypadku starego mostu (też 200D) nie będzie przekłamywał...

Samochód będzie jeździł tak samo, czyli da się rozbujać do tych powiedzmy 120 km/h i na tym koniec, poza przyspieszeniem nie będzie korzyści w postaci zwiększenia prędkości maksymalnej...

Tak więc pozostaje wybór:
-bez wymiany dyfra: "ścigacz" osiągający V max jak 200D,
-z wymianą dyfra: samochód jeżdżący jak 300D, czyli słabsze przyspieszenie, ale większa V max.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 12:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
witam mam dwa dyfry od 240 i od 300 ale do konca nie wiem czy jest od 300 gdyz orginalnie byla tam benzyna i nie wiem czy dyfer zmienili. moze bbyc wrazie co od benzyny?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl