MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 20, 2008 1:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
oddałem mojego merca do mechanika bo miał nie równe obroty,slaby był i skakało mu ciśnie oleju i okazało się ze na 2 cylindrze jest ciśnienie
8 a na reszcie tak 28 powiedział mi ze to najprawdopodobniej panewka na korbowodzie.

Co o tym myślicie??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja mysle, ze chodzi o silnik diesla? :-)
I mysle, ze zapewne chodzi Ci o kompresje na drugim cylindrze?
Jezeli tak - to ja nie wiem co ma panewka do sprezania (no moze miec troche, jezeli sa duze luzy...ale bylo by slychac mocne stukanie)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
tomek_p pisze:
Co o tym myślicie??

jakoś nie widze związku panewki korbowodu do sprężania -chyba jakiś wkręt...
pytanie o kompresję na 2 gim garku, to pytanie o zawory a potem o pierścienie (układ tłok-cylinder),
ja bym podjechał na pomiar z próba olejową...
Ciśninie oleju mogło skakac od skaczących obrotów, był słaby bo nie pali na 2gim cyl.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
mówił ze możne być wtopiona w korbowód a jak nie to co możne być nie tak

_________________
124 250 - 86 r.
124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 1:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
tomek_p pisze:
mówił ze możne być wtopiona w korbowód

może, ale co to ma do kompresji?
tomek_p pisze:
jak nie to co możne być nie tak

j.w.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 2:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
ale na wolnych obrotach było dobrze a kiedy zchodził z wyższych obrotów to było wrażenie jakby chodził na 4 z 6 i za chwile znowu lepiej.

a kiedy było by coś nie tak z pierścieniami to cały czas było by złe ale nie jestem ekspertem wiec sie nie kluce

_________________
124 250 - 86 r.

124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 2:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Teoretycznie - tak jak napisalem wczesniej, przy wywalonej panewce, zmniejsza sie skok tloka, co za tym idzie cisnienie sprezania. Ale przy tak duzej roznicy cisnien ( 8 i 28 ) roznica skoku musialal by byc bardzo duza - no i taka wywalona panewke napewno bylo by slychac - walilo by jak mlotem w skrzynii korbowej...
Zreszta nic prostszego - zwalic miske i sprawdzic luzy. Ja jednak stawialbym na zawory, pierscienie, dziure w tloku.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 2:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
tomek_p pisze:
a kiedy było by coś nie tak z pierścieniami to cały czas było by złe ale nie jestem ekspertem wiec sie nie kluce

aby zapalić rope wystaczy 20atm. Jak cylinder ma 8atm na "wolnych" (prędkość rozrusznika) to gdy obroty wzrastają dynamiczne ciśninie wzrasta i przy pewnej prędkości obrotowej i 2gi cylinder moze mieć ponad 20atm i zaczyna pracować...
Fakt że panewka by tłukła, a gdyby jej nie było cisninie oleju by dramatycznie leciało

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl